Ang stämningar och USA

_Wallis_
24 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

klinder skrev:
haha det mesta är nog fan sant...

kollade på cops förut i 6'an, där va det en snubbe som polisen åkte efter..
efter att dom hade stannat bilen och kollat igenom så blev föraren anmäld för att det låg en öppnad (och tom!) ölburk i bilen samt en crackpipa... hmm

Kanske dömd sedan tidigare för ratt/dråg fylla. Du nämde inte om han behövde blåsa eller inte, Och innehav av Crackpipa är väll inte lagligt,
Iallafall inte att bruka skiten + gör man det så ska man ingen annan stanns en jusst till ett fängelse eller klenik. Så dom får lära sig lite vett o ettikett! Det kan du inte säga imot för då har du nog inte så många hjärnceller själv. Eller?

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
24 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

Har inget om stämmningar jag kan komma på "på" rak arm.
men, Känner dock en som bygger båtar.
Han köper in Mercury motorer ifrån usa, och Får då med en Instruktionsbok, Där ca. 5% av innehållet är instruktion för själva motorn m,m som här, Och 95% är vad man inte får göra, Boken är tjockare än biblen själv (Har ingen, men den är väll ganska tjock tror jag) Några te.x.
: Du kan/får inte klippa/fila naglarna på händer/fötter på propellern eller andra rörliga delar.
: -||- klippa håret
: simma/hålla in/i propellern då växel är i, eller övriga rörliga varma delar.
: Inte stoppa in djur i propellern då växel är i etc. 
Så fortsätter den i all evighet.

Räcker det inte att bara skriva:
Motorn ska/får enbart/endast användas till det den är bygg/designad för. Inget annat.
Observera att motorn blir varm då den är igång och kan medföra brännskador, vänta tills motorn har svalnat till lufft temp om du beöver vidröra den. Stoppa inget i propeller eller rörliga delar då motorn/växel är på/i. Skulle annat inträffa än garanti ärenden så står vi INTE för det, då är det självvållat eller en olycka och tas då igenom ditt försäkringsbolag och sjukhus, Inte oss. Mercery Marin Co. USA?
Nått i den stilen?

En annan grej jag hört polisens egna bandning på Coops på Kanal 6, Och på Jay Leano Show är en inspelning av en Pundare som ringer till polisen och kräver ersättning eller att han får tillbax sina 5gram majurana som de beslagtog när han åkte in för nått? minns ej vad. haha då är man inte smart, men det har ju inte med det Amerikanska folket att göra, det var ju invididen själv som inte hade alla hästar i stallet :o)

// _Wallis_

Kan du andas kan du dö.
wimhed
24 oktober 2007 · 510 Inlägg

_Wallis_ skrev:

darkwizard skrev:
Jadu, detta kommer till sverige med. Har en rolig sak man läste förut.

En arbetssökande kvinna skulle på en arbetsintervju. Innan hon kom dit så åt hon 2 bagels, intervjun gick bra, men inte drogtestet dom gjorde. Det visade sig att hon hade ett posetivt prov på opium. Men då hon varken tog drogen eller nåt, så stämde hon denna arbetsgivare på lite dryga 10 miljoner dollar eller om det var mer. Brödet hon hade ätit hade vallmons frön på ovansidan.

Så efter att man läst detta skippar man alla brödsorter som innehåller vallmons frön.

Fick hon några pengar då? 10mille tvekar jag stort på att hon får då det är förmodligen ganska mycket mer än vad hon hade tjänat där + att det hade nog gått att förklara efteråt och hon hade nog kunnat få göra ett nytt pisseprov..

Göra ett nytt pisseprov för en arbetsgivare som påstår att hon knarkar låter idiotiskt .. Frågan handlade nog mer om kränkningen ifrån arbetsgivarens sida .. Hade inte du kännt dig kränkt om du söker jobb, och sen visar det sig att du går på knark fast du inte gör det smile ? Det hade jag iaf .. Men 10 miljoner är väl lite överskattat haha .. Iaf i Sverige .. Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
_Wallis_
24 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

Kränkt nej, Förbannad, ja till en början, Sedan fanns det ju en godtagbar förklarning till detta, och därav hade jag inte brytt mig om det, Jag hade förklarat för dem, Om dom inte tror på mig hade jag återkommit med fakta på svart och vitt med signatur från Drogmyndighetn och bagarn (om man inte får det automatiskt vid ett sådant tillfälle). Man ska inte ge sig så jävla lätt då kommer man ingenstanns, Och vill man ha jobbet dessutom Så är det klart som korvspad att man ska återvända ditt, Dessutom är jag övertygad om att man kan få en liten signatur från Drogmyndigheten (eller vad det heter, du förstår vad jag menar iallafall.) att de som har hännt var ett misstag och att "jag" inte tar droger, Även bagaren ställer nog upp på en signatur.
Säg nu inte, Varför skulle bagarn gå med på det? Att vallmofrö Kan ge utslag för opium är ingen nyupptäkt. Och det är dessutom inte farligt på något sett att äta en fralla/bröd med vallmofrö, Då hade de vart förbjudet att saluföra (så ni kan snaska på era frallor som vanligt). Eller hur? Håller du inte med mig,
Eller hade du tillåtit att låta ett företag tro att du knarkar.
Vet ej om du hört om det, men det förekommer så kallade "svarta" böcker, Te.x innom mäklar branchen och så, Finns säkerligen innom företagsbranchen ochså, Dessa är olagliga, Där står det info om personer som inte anses lämpliga, och varför. Skulle du fortfarande inte gå dit? Wimhed? och låta schansen finnas att du kommer med i en "svartbok" Om du inte blev övertygad av det första jag skrev hoppas jag att du blev det nu.

-------------------[OT]------------------------[OT]---------------------------[OT]--------------------
(Detta gäller alla användare inte Wimhed som jag förövrigt inte anklagar för detta)

Det behövs inte påpekas att jag är dålig på att stava som en pik tillbaks, som vissa människor gillar att göra, Och detta är ingen pik mot dig Wimhed. ville bara klargöra detta så vi slipper få så tråkiga forum som det är om man går in på vissa amerikanska sidor, där folk håller på att försöka kränka hit och det pga olika saker som dom inte kommer överenns om, Tangentbordscowboys (!påstår Inte att du är en!) som sitter och tuffar uppsig bakom datorn.
Bara för att man inte är bra på att stava, så betyder det inte att man är osmart, Det visste du förmodligen och övriga ochså. Och detta gäller alla läsare, Så hoppas inte du har tatt illa upp av det jag skrev.

Detta ovan skrev jag, då jag är trött att se folk komentera andras stavning på denna sidan, Förekommer inte så offta, men En gång är En gång för mycket, Självklart kan man
Skriva det till dem/mig om jag stavat fel i min press/blogg eller annat, om det är vänligt
menat för att hjälpa,men då kan man ochså göra det i GB'n ist, men idiotförklara inte någon pga stavningen, Och ja ni har rätt att tänka Jävlar vad den killen har tatt åt sig,
det har jag ochså, och blir så jädra trött när jag ser andra som ochså blir drabbade.
-------------------[OT]------------------------[OT]---------------------------[OT]--------------------

Vill bara se vad du svarar nu (ang vallmofrö å jobbet inte det andra)
och om du inte håller med mig nu? smile

alltså Med vänliga hällsningar _Wallis_

Senast redigerat av _Wallis_ (24 oktober 2007)

Kan du andas kan du dö.
klinder ...
25 oktober 2007 · 227 Inlägg

_Wallis_ skrev:

klinder skrev:
haha det mesta är nog fan sant...

kollade på cops förut i 6'an, där va det en snubbe som polisen åkte efter..
efter att dom hade stannat bilen och kollat igenom så blev föraren anmäld för att det låg en öppnad (och tom!) ölburk i bilen samt en crackpipa... hmm

Kanske dömd sedan tidigare för ratt/dråg fylla. Du nämde inte om han behövde blåsa eller inte, Och innehav av Crackpipa är väll inte lagligt,
Iallafall inte att bruka skiten + gör man det så ska man ingen annan stanns en jusst till ett fängelse eller klenik. Så dom får lära sig lite vett o ettikett! Det kan du inte säga imot för då har du nog inte så många hjärnceller själv. Eller?

jojo men översättningen va skoj iaf smile
"anhållen för en crackpipa och en öppen burk" big_smile

Finns det inte ett sådant pris dom har för dummaste stämningen som gått igenom?

edit: hittade det! http://www.stellaawards.com/2006.html läs igenom den (och dom andra åren) .. det blir många skratt vill jag lova big_smile

Senast redigerat av klinder (25 oktober 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Nalle-74 BTC RACING
25 oktober 2007 · 114 Inlägg

Mäki skrev:
På förpackningarna för sömntabletter så står det ju: "Varning, kan medföra sömnighet" så att inte bolagen kan bli stämda. Så why not?

xorox_88 skrev:

hotnet07 skrev:
läste om en kärring som köpt husbil..under en av de första resorna släpper hon ratten och går bak till köket för att bre sig en macka..bilen drar naturligtvis ner i diket, varpå hon stämmer bilföretaget för att det inte stod i manualen att man inte kan släppa ratten under körning..hon vann den tvisten och nu står det i manuelerna att man ska stanna vid ratten under körning..

helt sjukt tycker ja..

Den har jag hört oxå de va väll så att de hade farthållare tror jag, då trodde hon väll att den styrde sig själv eller nått sånt

Och det är på grund av att farthållare på amerikanska är "AutoPilot"

Nope, det heter cruisecontrol
Eller som svensken sa när han åkte bil i USA "it must be nice to ha a fartcontol"
Hehehehe:lol:
MVH: Nalle

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
John87 Stolt Volvoägare
25 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Mäki skrev:
Och det är på grund av att farthållare på amerikanska är "AutoPilot"

Nej.
"Cruise Control" heter det.

Det blir lite lättare att förstå varför idioten trodde att den skulle sköta allt själv, men ändå.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang