va gör ni arbetslösa om dagarna?

moose46019 study
24 oktober 2007 · 772 Inlägg

jag har varit inne på ams och vent var inne såg vad det satt för personer där gick sedan ut på en gång. aldrig mer ams för mig vill jag ha jobb så blir det antingen igenom bemmaningsföretag eller kontakter.

lixer
24 oktober 2007 · 464 Inlägg

Holme skrev:
Vad söker ni för jobb då?

jag är ute efter jobb som busschaufför då jag fick kortet i december 06 och har kört hela sommaren. trivs riktigt bra enda problemet för mig är att jag varken vill flytta uppåt eller neråt landet, trivs så bra här i västerbotten, men börjar inse att jag tyvär kanske måste flytta.

Ripley333
25 oktober 2007 · 638 Inlägg

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:
Har max vart arbetslös 3 mån.. men då tog jag det lungt i 2 månader o fixade lite andra saker i stället smile sen sökte jag jobb i början på den 3e månaden o hade ett jobb på 2 dagar så ^^

usch, ..  du vet att det var våra skattepengar du använda till "ta de lungt o fixa annat"
de pengarna skall bara vara ett skydd som gör att du får pengar medans du söker arbete..
kan du få ett arbete på 2 dar så skall du inte ha 3 månaders bidrag..

men sen å andra sidan så tänker ju jävligt många svenskar precis som du där och det gör våra skatte ännu högre..

jag tycker bara det är lite fel att göra så och utnyttja systemet. hmm

varför är det alltid några fjantar som inte kan följa en tråd utan att börja babbla om något annat. gör en ny tråd i offtopic om ni vill bråka om de. suck

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
TooS Hjultomte
25 oktober 2007 · 1 500 Inlägg

Själv Sitter man hemma. Söker Jobb lite då o då på nätet. Försöker reabilitera min rygg från sommarjobbet O Lirar WoW^^

Nån som har billiga tips på saker man kan styla bilen med bara skriv till mig smile Menar då ombyggnad av Tex Spoilers smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Darkie dARKiE
25 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

Söker jobb, pillar på bilen.
Kör en runda. Kollar efter nya jobb på ams.
Ringer runt lite och frågar..
Vill få jobb som budbilsförare igen trivdes riktigt bra som det
men det är inte så lätt här.. Så får väl försöka med truckrepratör igen eller sprinklermontör igen..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
klimpan
25 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

Darkie skrev:
Söker jobb, pillar på bilen.
Kör en runda. Kollar efter nya jobb på ams.
Ringer runt lite och frågar..
Vill få jobb som budbilsförare igen trivdes riktigt bra som det
men det är inte så lätt här.. Så får väl försöka med truckrepratör igen eller sprinklermontör igen..

hadde me viljat köra bud bil smile hoppas du hitta nåt.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Moa VW
25 oktober 2007 · 17 Inlägg

Åk utomlands big_smile Säsong slut, jätte skönt smile

Bug Run
SBR
25 oktober 2007 · 42 Inlägg

Tjäna pengar på din bil vettja!!

newBadboy
25 oktober 2007 · 340 Inlägg

richardoo290 skrev:
nått är ju fel nånstans om man söker jobb i ett halvår och inte kan få tag på ett enda!
det är faktiskt bättre att stå på MCdonalds än att leva på soss..

kan jag få jobb på bara några dar kan ni med, ut o jobba nu grabbar!

Jag förstår vad du menar men du har helt fel. Jag var arbetslös i ett år efter jag pluggat färdigt. Totalt hade jag under denna tiden sökt 150 jobb o vart kallad på 6-7 intervjuer.
Jag är elektroingenjör, vad tror du de på McDonalds säger när de ser att jag söker jobb hos dem. Jag fick hur många svar som helst att jag var överkvaliciferad. Sen en sak till att tänka på. Visst ska man ta ett jobb som är under ens spec men det bör vara inom rätt bransch. Vilken arbetsgivare tror du vill ha ngn elingenjör som stekt burgare i ett år. Nejdu så enkelt som du försöker påstå är det INTE.

Du hade kanske tur men det är fler som var min sits!!

moose46019 study
25 oktober 2007 · 772 Inlägg

newBadboy skrev:

richardoo290 skrev:
nått är ju fel nånstans om man söker jobb i ett halvår och inte kan få tag på ett enda!
det är faktiskt bättre att stå på MCdonalds än att leva på soss..

kan jag få jobb på bara några dar kan ni med, ut o jobba nu grabbar!

Jag förstår vad du menar men du har helt fel. Jag var arbetslös i ett år efter jag pluggat färdigt. Totalt hade jag under denna tiden sökt 150 jobb o vart kallad på 6-7 intervjuer.
Jag är elektroingenjör, vad tror du de på McDonalds säger när de ser att jag söker jobb hos dem. Jag fick hur många svar som helst att jag var överkvaliciferad. Sen en sak till att tänka på. Visst ska man ta ett jobb som är under ens spec men det bör vara inom rätt bransch. Vilken arbetsgivare tror du vill ha ngn elingenjör som stekt burgare i ett år. Nejdu så enkelt som du försöker påstå är det INTE.

Du hade kanske tur men det är fler som var min sits!!

då kanske man ska skriva om sitt cv.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

klimpan skrev:

Darkie skrev:
Söker jobb, pillar på bilen.
Kör en runda. Kollar efter nya jobb på ams.
Ringer runt lite och frågar..
Vill få jobb som budbilsförare igen trivdes riktigt bra som det
men det är inte så lätt här.. Så får väl försöka med truckrepratör igen eller sprinklermontör igen..

hadde me viljat köra bud bil smile hoppas du hitta nåt.

ni är inte ensam om de smile

Senast redigerat av _Glenne_ (25 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Johan.Larsson
25 oktober 2007 · 12 Inlägg

Sitter och spelar Biltjuv hela dagarna......eller ja.....jag började idag tongue
Ganska enformigt, men det är lite underhållande ändå big_smile

http://www2.biltjuv.nu/?ref=11097


Edit: Vet att det är en invite, men ändå.....om man ändå vill roa sig kan man väl göra nån annan glad på köpet? wink

Senast redigerat av Johan.Larsson (25 oktober 2007)

Pikey
25 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

Jag hade då inte pallat vara arbetslös efter skolan men jag vet hur svårt det är att få jobb.
Har en kompis som söker hela tiden och får inget, kan tänka mig att man itne blir motiverad.

R.I.P. Michael Jackson!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
25 oktober 2007 · 3 804 Inlägg

Sov på dagen var uppe på natten funkar för mig iaf ;P


Bmw osv..
Saelen
25 oktober 2007 · 191 Inlägg

Arbetslös än, börjar vara ett tag nu, är så jävla knepigt o få sig nå jobb..
Men på dagarna, tjaa.. sover väl lite längre på morgonen, fördriver lite tid med flickvännen, som börjar plugga igen i november, vilket är kanon tongue
Annars så.. letar jobb, spelar lite dator, funderar på vad man kan göra för nå kul i bilen osv, planerar lite ^^ Film o så funkar också tongue

// Saelen

Just another sick man in this sick world..
newBadboy
25 oktober 2007 · 340 Inlägg

moose46019 skrev:

newBadboy skrev:

richardoo290 skrev:
nått är ju fel nånstans om man söker jobb i ett halvår och inte kan få tag på ett enda!
det är faktiskt bättre att stå på MCdonalds än att leva på soss..

kan jag få jobb på bara några dar kan ni med, ut o jobba nu grabbar!

Jag förstår vad du menar men du har helt fel. Jag var arbetslös i ett år efter jag pluggat färdigt. Totalt hade jag under denna tiden sökt 150 jobb o vart kallad på 6-7 intervjuer.
Jag är elektroingenjör, vad tror du de på McDonalds säger när de ser att jag söker jobb hos dem. Jag fick hur många svar som helst att jag var överkvaliciferad. Sen en sak till att tänka på. Visst ska man ta ett jobb som är under ens spec men det bör vara inom rätt bransch. Vilken arbetsgivare tror du vill ha ngn elingenjör som stekt burgare i ett år. Nejdu så enkelt som du försöker påstå är det INTE.

Du hade kanske tur men det är fler som var min sits!!

då kanske man ska skriva om sitt cv.

Det gjorde jag till förbannelse. Jag hade t.om tagit med den till en karriärcoach som kollade och tyckte den var helt ok. Problemet är att det är svårt att få jobb om man inte redan har ett och det är vissa som vägrar inse detta tyvärr och tror att många e lata bara.

F.ö är jag sjukskriven nu så det blir några timmar framför dumburken.

richardoo290 VOLVO for life..
25 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

då kanske man ska skriva om sitt cv.

precis,  vill du jobba på MCdonalds så skriver du i ditt cv att du gillar mat och träffa människor osv.. sedan när du kommer på intervjun så ska du inte uppföra dig som en kontors-snubbe utan passa in i gänet och var trevlig...

ska du söka som elektriker så ska du visa upp en allvarlig attityd, och skriva ditt CV som om du är världsbäst i matte och älskar att åka till folk och pilla med deras el-fel..


och nån jäkla människa måste du väll känna som kan fixa in dig nånstans?

Moser .-ϻΘϨƎЯ
25 oktober 2007 · 1 313 Inlägg

man fösöker få tiden att gå helt enkelt, går på anställnings interjuver å haoppas på det bästa! men snart så släpper det känner jag på mig smile då ska jag köpa vinterbil cool

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
newBadboy
26 oktober 2007 · 340 Inlägg

richardoo290 skrev:

då kanske man ska skriva om sitt cv.

precis,  vill du jobba på MCdonalds så skriver du i ditt cv att du gillar mat och träffa människor osv.. sedan när du kommer på intervjun så ska du inte uppföra dig som en kontors-snubbe utan passa in i gänet och var trevlig...

ska du söka som elektriker så ska du visa upp en allvarlig attityd, och skriva ditt CV som om du är världsbäst i matte och älskar att åka till folk och pilla med deras el-fel..


och nån jäkla människa måste du väll känna som kan fixa in dig nånstans?

Sant, men jag måste ändå fylla i tiden som jag har pluggat och då ser de ändå vad det är man vill syssla med oavsett vad man skriver. Ska jag sedan vara ärlig så sökte jag faktiskt bara jobb med ngng form av teknikanknytning. För egen del tyckte jag inte det var ngn mening att söka jobba på MCDonalds då det inte ger ngn arbteslivserfarenhet av rätt sort. Detta har jag i efterhand fått bekräftat av min nuvarande chefer. Det hjälper inte om jag hade jobbat som ex butiksanställd. Måste vara relevant erfarenhet.

Och nej jag kände ingen som kunde skaffa mig ett jobb. Till slut fick en gammal klasskamrat till mig jobb på ett ställe o fixade in mig. 2,5år efter examen. Då hade jag iof jobbat 1,5år som servicetekniker som jag fått på ren tur.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang