Lathund S40 T4-98

Fjellis
30 oktober 2007 · 1 Inlägg

Hej jag har en S40 T4 -98 som är BSR trimmad till 239hk och har öppet luftfilter.
Men det händer inget när jag gasar den går som en vanlig 2.0 utan turbo, bilen gick hyfsat bra för ett tag sedan. Har testat att byta tändstift och bränslefilter men utan förbättring.

Laddtrycksmätaren visar att turbon laddar 1,3 bar som den ska, men det blir inget skjuts i bilen ändå...

och ibland när man varvar ur bilen och växlar fort o släpper upp kopplningen så "hugger" bilen till och motorlampan och lambdalampan blinkar till lite snabbt men slocknar igen.

vad ska jag göra med skrället??

S40 T4
pwei Mr.
30 oktober 2007 · 253 Inlägg

Styrbox problem? Brukar det inte förekomma på tidigare modeller efter -00?

Köpes:
18T Turbo
X40Mackan
30 oktober 2007 · 265 Inlägg

garanterat styr boxen hade  samma problem  du får gå till bilia å säga att du ska ha en ny å ta boxen till bsr så att dom kan dra i chippet i den nya... den är lite dyr tror jag betalade 6000 för min tror jag

å om dom frågar varför du ska byta den så säg. för jag vill byta den!! dom är sååå jäävla sämst på bilia

nu med 470 hk
BMW e30 320 "M50 TURBO" "LÖVET" (1988)
-Niklas-
30 oktober 2007 · 96 Inlägg

Kan vara styrboxen... men det kan också vara luftmassemätaren som bottnar när du laddar på fullt. Händer så på min ibland...
Nån som är mer insatt kan nog förklara varför det händer.

pwei Mr.
30 oktober 2007 · 253 Inlägg

X40Mackan skrev:
å om dom frågar varför du ska byta den så säg. för jag vill byta den!! dom är sååå jäävla sämst på bilia

hahaha.. big_smile

Köpes:
18T Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang