Hur mycker klara nissan 200sx org bromsar?

Mickius
4 november 2007 · 4 670 Inlägg

Hur mycker klara nissan 200sx org bromsar?

shogun
4 november 2007 · 2 117 Inlägg

Hehe...beror på vad du menar med vad de klarar???
På bana klarar de 5-10 varv och sedan måste de kylas ned ordentligt.
Det blir varmt med hårda nedbromsningar och har de väl överhettats blir bromsverkan väldigt dålig.

Rekommenderar dig att uppgradera till Skyline/300ZX/S14 frambromsar (4-kolvars ok samt skivor). Blir en enorm skillnad. Du kan även passa på att byta bak (Skyline/300ZX).

Det är en direkt bolt on. Bara att borra upp tre nya hål för fälgbultarna.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Frippe08 Galen
4 november 2007 · 849 Inlägg

Hur menar du?

Menar du att när man har över 250hk så  bör man byta bromsar eller?

Det lättaste och billgaste är ju att byta till typ 300zx skivor eller skivor från en s14 så kan du köpa bättre klossar.

Edit: fan du hann före Shogun tongue

Senast redigerat av Frippe08 (4 november 2007)

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Mickius
4 november 2007 · 4 670 Inlägg

okej är det stora pengar i dom oken?

LazyStance SR20 Spirit
4 november 2007 · 335 Inlägg

S14 bromasrna är väl rätt så överdimensionerade för orginal effekt ^^ får ju inte ens plats med mina fälgar utan spacers bara för okens bredd..

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
Streckkoden
4 november 2007 · 2 655 Inlägg

Det ska gå att lösa genom att flytta ut skivan från navet.. Jag tycker inte om den varianten.. Kommer att beställa spacer så man får på 4 kolvsoken..

Bromsoken går att jaga på skroten, brukar skilja ganska mycket mellan de olika skrotarna så det kan löna sej att ringa runt. Tycker du ska handla nya skivor och belägg när du ändå håller på och bygger om.

tecman
4 november 2007 · 1 741 Inlägg

NismoGTR skrev:
S14 bromasrna är väl rätt så överdimensionerade för orginal effekt ^^ får ju inte ens plats med mina fälgar utan spacers bara för okens bredd..

det måste väl ändå betyda att du har köpt fel fälgar. bromsarna är ju orginal på din bil. antar att du inte kollade vad du skulle köra med för ET då du köpte fälgarna.


Jag skulle säga att orginal bromsarna inte duger till aktiv körning iaf inte om vi pratar s13 bromsar som det verkar handla om.
Men hur bra dom håller beror ju helt på hur bra du är som förare. Om du är bra på att bromsa "rätt" så håller dom ju bättre.

Men mitt tips är att uppgradera om du vill köra lite mer aktivt och med fler hk än orginal.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang