Solarplexius bättre eller sämre än toning ?

_KriZze
4 november 2007 · 284 Inlägg

Har köpt en Skoda Octavia RS, rutorna är inte tonade och jag tycker det är betydligt snyggare med toning. Eftersom jag lagt slant på inköpet så tänker jag inte ställa mig och tona själv så att det ser halvdant ut.
Till frågan, är det många ha som har Solarplexius ? Är det bra och ser det bra ut?
Vilket är att föredra Solarplexius eller lämna in den för toning?

//K

RS Power is the shit
chrille_ Servicerådgivare
4 november 2007 · 715 Inlägg

_KriZze skrev:
Har köpt en Skoda Octavia RS, rutorna är inte tonade och jag tycker det är betydligt snyggare med toning. Eftersom jag lagt slant på inköpet så tänker jag inte ställa mig och tona själv så att det ser halvdant ut.
Till frågan, är det många ha som har Solarplexius ? Är det bra och ser det bra ut?
Vilket är att föredra Solarplexius eller lämna in den för toning?

//K

Jag hade solarplexus på min Saab 9-5 ser helt ok ut och bra pris ju ,när man tittar inneifrån ser de gult ut och utifrån blir de lite glansig yta el vad man ska säga..
helt OK alternativ tycker jag trivdes bra med det.

På min corolla nu har jag riktigt solfilm monterad av proffs  och de ser betydligt snyggare ut både inneifrån och utifrån enligt mig. 

tycker att jag ser bättre ut när det e mörkt också vet ej om de e olika på olika solfilmer!
men med solarplexus såg man knappt nåt ut om man ska backa el så.. när de blev mörkt ute

ja de va väl för och nackdelar jag kan komma på ..
bara att fråga om du undrar nåt mer //chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Goffen Administratör
4 november 2007 · 2 976 Inlägg

Jag har bilder på min skoda med riktig toning och i galleriet har jag bilder på min passat V5 med solarplexius... När jag hade solarple.... va jag rätt nöjd med toningen oslagbart för det priset anser jag men det är klart nu när jag har riktig toning på skodan då skulle jag inte kunna tänka mig ha nått annat, så har du råd att lägga 4tusen på en riktig toning så gör det.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
MilleN
4 november 2007 · 9 108 Inlägg

Det är mycket sämre. Enda orsaken till att jag köpte det är för att jag alltid har Omegor som vinterbilar, men det är inte bra alls enligt mig, hade aldrig satt det på min "fina" bil..

Det ser inte ens ut som toning utan är mycket grådaskigare och ljusare och det reflekterar väldigt mycket.

Kolla på min 2,6 så ser du hur det ser ut (framrutorna har också solarplexius-skivor)

Jolle87
4 november 2007 · 1 585 Inlägg

Ett helt okey alternativ tar inte många minuter att motera och ser helt okey ut. Har det på min bmw men ska satsa på profs toning senare. Blir väldigt mörkt ser inte in i bilen iallfall men det blir typ gult inifrån inte så snyggt enligt mig. Sen reflekterar det ljus väldigt mycket blir nästan som spegel toning utifrån. Men får Godkänt av mig iallfall

chrille_ Servicerådgivare
4 november 2007 · 715 Inlägg

_KriZze skrev:
Har köpt en Skoda Octavia RS, rutorna är inte tonade och jag tycker det är betydligt snyggare med toning. Eftersom jag lagt slant på inköpet så tänker jag inte ställa mig och tona själv så att det ser halvdant ut.
Till frågan, är det många ha som har Solarplexius ? Är det bra och ser det bra ut?
Vilket är att föredra Solarplexius eller lämna in den för toning?

//K

har du fått svaren du vill ha el?

mvh chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
sir_daniel www.kudoz.se
4 november 2007 · 3 802 Inlägg

bara att åka runt till firmor (lite utanför storstäderna då de brukar var billigare) och fråga vad det kostar att tona, med eller utan kvitto smile

Svärd Mr,
5 november 2007 · 219 Inlägg

hänger lite på vad du vill ha för funktion. Solarplexius släpper in mycket mindre uv vilket bidrar till att det inte blir lika varmt i bilen. Vilket jag ville ha pga vovve. Snyggast blir det med vanlig toning. Men svalare med plexi.

Izual
5 november 2007 · 4 571 Inlägg

Man kan väll inte veva ner rutorna med Solarplexius ?

Det är isf en ganska stor nackdel

Svärd Mr,
5 november 2007 · 219 Inlägg

Izual skrev:
Man kan väll inte veva ner rutorna med Solarplexius ?

Det är isf en ganska stor nackdel

Ne de e sant. De e lite tråkigt men i skuffen gör de ju inget..smile Och jag sitter ju inte i bak så mig gör de inget.. smile

_KriZze
5 november 2007 · 284 Inlägg

Jo jag har fått lite svar, får tänka över vad det blir smile. Kanske blir som någon sa, solarplexius så länge och sen betala upp sig till proffstoning.
Ska ta tipset att kolla lite med firmorna utanför.

Tack allesammans

RS Power is the shit
Xtravagant 1337
5 november 2007 · 1 343 Inlägg

_KriZze skrev:
Jo jag har fått lite svar, får tänka över vad det blir smile. Kanske blir som någon sa, solarplexius så länge och sen betala upp sig till proffstoning.
Ska ta tipset att kolla lite med firmorna utanför.

Tack allesammans

Jag lider med alla som funderar på att skaffa solarplexus...
Nackdelarna är många.
skramlar, ful färg. dåligt sikt sen kan man inte hissa med rutorna.

Kom in till mig så ska jag fixa ett bra pris till dig.

www.xtravagant.nu

Mvh Nicklas

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Viggen77
5 november 2007 · 281 Inlägg

Jag har solarplexus  pga att "doggen" sitter i bilen och det blir betydligt svalare med den.
Vad ska man ned med rutorna att göra i baksätet? Bara att slå på ECC:n big_smile
Tycker inte att det är nå snyggt alls, rutorna ska endast ned där fram big_smile .
Men visst kan jag hålla med om att det är jäkligt snyggt med proffstonat å, men det är en stor skillnad mellan ca:1500 kr och ca:4000kr och tröttnar jag är det bara att plocka bort dom.

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !
Svärd Mr,
6 november 2007 · 219 Inlägg

Nille_del_Mar ..

Skrammlar??? Funderat på att sätta fast dom??

Senast redigerat av Svärd (6 november 2007)

_KriZze
6 november 2007 · 284 Inlägg

Blir nog att ta proffstoning, hoppas Niklas här ovan kan fixa ett bra pris till mig wink

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang