Får inte av fälgarna !

Gizmojohan
19 november 2007 · 3 295 Inlägg

Bullo skrev:

båge skrev:
däckverkstad måste la ha eller!? dom byter ju däck på alla bilar.. eller måste kunden ha med sig sin nyckel!? tyycker jag låter skummt..

klart att det inte finns någon universal hylsa.. tänk om den hamnar i fel händer?

till trådskaparen:
man kan bryta upp dom om man har rätt verktyg, dock är det mycket jobb med det. är det en sån jobbig variant med en lös ring utanför själva muttern eller är det inget sådant? det finns verktyg som skär in i muttrar och låser fast, så man sen kan lossa den.

tänk om en Låssmed hamnar i fel händer?

allt går, jag har fått bort låsbultar som är trasiga av just denna modellen och då var det svetsen som gällde, tryck dit ett rör av lagomstorlek och svetsa på insidan av röret mot bulten och fixa sedan dit ett handtag på röret som du just svetsade dit. gjorde så på fyra bultar och lossade alla.

mvh johan

Squadron
19 november 2007 · 1 833 Inlägg

Vi hade samma dielemma i helgen. Först testa vi med "grispitt" gick inte så bra. Slutade med att vi borra ur skiten.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Phaetoon
19 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag har hört att det varit ganska så mycket problem med Volvos låsbultar.
Ganska så inbrottssäkra visserligen, men ändå.

Det som jag har hört (inte provat) är att man ska använda sig av en 12-kantshylsa som är en storlek för liten.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Billy_Bad_Ass
19 november 2007 · 14 Inlägg

Bullo skrev:

båge skrev:
däckverkstad måste la ha eller!? dom byter ju däck på alla bilar.. eller måste kunden ha med sig sin nyckel!? tyycker jag låter skummt..

klart att det inte finns någon universal hylsa.. tänk om den hamnar i fel händer?

till trådskaparen:
man kan bryta upp dom om man har rätt verktyg, dock är det mycket jobb med det. är det en sån jobbig variant med en lös ring utanför själva muttern eller är det inget sådant? det finns verktyg som skär in i muttrar och låser fast, så man sen kan lossa den.

ingen ring runt nej bara de som är på bilden

you look like i need another beer
Billy_Bad_Ass
19 november 2007 · 14 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Billy_Bad_Ass skrev:

spj skrev:
Jag tänkte... Om det är första gången du byter hjul på bilen, kanske för att du inte ägt den så länge, så kan det vara en idé att fråga den tidigare ägaren efter nyckeln till låsbultarna, för någon måste ju ha skruvat dit dom.

jo men det var ett tag sen har inte kvar nummret  och sånt till den förra ägaren

Det är väl inte så svårt att prångla fram, kolla senaste ägaren på reg.beviset och där ser du ju addressen med så knattra in det på hitta.se eller eniro eller vadsomhelst och voilá där har du nummret, inte alls särskilt svårt.

det är sant får försöka det om jag inte kan lösa på annat vis

you look like i need another beer
Billy_Bad_Ass
19 november 2007 · 14 Inlägg

Slave_joe skrev:

Bullo skrev:

båge skrev:
däckverkstad måste la ha eller!? dom byter ju däck på alla bilar.. eller måste kunden ha med sig sin nyckel!? tyycker jag låter skummt..

klart att det inte finns någon universal hylsa.. tänk om den hamnar i fel händer?

till trådskaparen:
man kan bryta upp dom om man har rätt verktyg, dock är det mycket jobb med det. är det en sån jobbig variant med en lös ring utanför själva muttern eller är det inget sådant? det finns verktyg som skär in i muttrar och låser fast, så man sen kan lossa den.

tänk om en Låssmed hamnar i fel händer?

allt går, jag har fått bort låsbultar som är trasiga av just denna modellen och då var det svetsen som gällde, tryck dit ett rör av lagomstorlek och svetsa på insidan av röret mot bulten och fixa sedan dit ett handtag på röret som du just svetsade dit. gjorde så på fyra bultar och lossade alla.

mvh johan

okey bra ide det skadar inte fälgarna nåt då eller ?

you look like i need another beer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang