min spolarvätskebehållare är skum?

richardoo290 VOLVO for life..
26 november 2007 · 2 113 Inlägg

för ett par månader sedan när jag skulle fylla på spolarvätska hälde jag i cirka en liter..
efter en halvtimme var den tom igen?

ok, den läcker mistänkte jag..  fyllde den igen och såg att med jämna mellanrum så droppade det ner i marken från motorn.. jaha en läcka täntkte ja..

ja fick inte tummen ur arslet till o fixa den förrens nyligen och provade fylla upp den för att lokalisera läckan ^^

till min förvåning läckte de inte... skakade bilen, körde en sväng.. och försökte se om de läckte nånstans men inte fan gjorde de det! yikes

har den fixat sig sj?  skitskumt.. a-ja  nu funkar ju den iallafall så ja tyckte de skulle vara onödigt att skruva isär en massa när dn verkar ok..

nån som har vart me om nått liknande?
har ni tips/råd..?  skall jag skruva upp skiten ändå och kolla?
eller kan de ha varit något tillfälligt? 
helskumt iallafall, hmm haha

edis_87
26 november 2007 · 279 Inlägg

är nog ett T-kors som läkte, ett av mina T-kors började göra det, ur luftningen. men jag väntade inte jag bytte det. det ända jag kan tänka mej som kan börja läcka och sedan sluta.

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
richardoo290 VOLVO for life..
26 november 2007 · 2 113 Inlägg

edis_87 skrev:
är nog ett T-kors som läkte, ett av mina T-kors började göra det, ur luftningen. men jag väntade inte jag bytte det. det ända jag kan tänka mej som kan börja läcka och sedan sluta.

ok, bör det bytas eller är de lungt?

oppe_tallbarr
28 november 2007 · 435 Inlägg

kan ju börja läcka igen så änklast är ju å byta om du inte vill kosta på en massa spolarvättska lite då å då när de börjar läcka kan även va en sprucken slangs som de kommit på lite vatten som sedan har frusit så de är tätt.

vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

ofta är pumpen i stucken i behållaren med någon tätning emellan, kan vara tätningen.

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang