DLS Eller ROCKFORD??

Winnerbjorn Tuuuurbo
17 januari 2006 · 240 Inlägg

står för ett val till framsystemet Dls DLS MS5 Magnesium 5,25or eller rockford Fosgate P152S Punch 5,25or ? ge förslag smile

JohnnyN Rutinerad medlem
17 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Oj, det där är som att välja mellan en Supra eller en Skyline big_smile
Lika svårt val big_smile
Dock så skulle jag ha gått för Skylinen (Rockford Fosgate) wink

NIzmO Ollikkala Racing
17 januari 2006 · 1 724 Inlägg

När det gäller framsystem så är DLS ett mkt bättre val än Rockford, Rockfords starka sida är slutsteg och basar medan DLS är i den högre klassen på allt (kanske inte classic serierna då).

- Time Attack -
Izual
17 januari 2006 · 4 571 Inlägg

Winnerbjorn skrev:
står för ett val till framsystemet Dls DLS MS5 Magnesium 5,25or eller rockford Fosgate P152S Punch 5,25or ? ge förslag smile

jag kör på rockford numera, väldigt bra framsystem

andreas_gbg_
17 januari 2006 · 1 634 Inlägg

NIzmO skrev:
När det gäller framsystem så är DLS ett mkt bättre val än Rockford, Rockfords starka sida är slutsteg och basar medan DLS är i den högre klassen på allt (kanske inte classic serierna då).

Tjohoo. Jag kör rockford steg (2st) och dls framsystem (up35) och kikar numer på Rockford basar (T1), har nu kicker bas. desvärre får jag inte skitsystemet att lira där fram sad

Numera Saab 9-5 Aero -00
Yariemi
17 januari 2006 · 103 Inlägg

Beroer helt enkelt vilken finsmakare du är.

Stefan Varberg Supraman
17 januari 2006 · 2 300 Inlägg

Tja.
Om jag vore du så skulle jag lyssna på dom innan jag köpte dom

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
EyeLighter
17 januari 2006 · 381 Inlägg

DLS i alla väder!
http://www.dls.se/Boxer_front_swe.jpg
Det säger rätt så mkt om vad DLS är tycker jag.
Har lyssnat på endel olika system men DLS e det som jag tycker spelar mest rent å fint och som man sedan kan vräka på med en hel del bas om man vill. Men det är juh i mina öron de.
Smaken e juh som baken. *delad. big_smile

CoSmoZ 2lateuloose
18 januari 2006 · 543 Inlägg

DLS absolut!.. dom har varit ledande länge i Framsystem!.. låt RF ta hand om kraften & DLS rösterna wink

Senast redigerat av CoSmoZ (18 januari 2006)

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
adam.sve
18 januari 2006 · 9 Inlägg

RockFord !!

JohnnyN Rutinerad medlem
18 januari 2006 · 1 938 Inlägg

CoSmoZ skrev:
DLS absolut!.. dom har varit ledande länge i Framsystem!.. låt RF ta hand om kraften & DLS rösterna wink

Jag tror du borde lyssna till CoSmoZ big_smile
En som tävlar på hög nivå med sin stereo, borde veta wink

TT-Avant
18 januari 2006 · 6 851 Inlägg

Svårt att säga vad just du tycker låter bra. Dessa 2olika märken tycker jag iaf. är väldigt annorlunda klang och ljudmässigt.
Själv så föredra jag ju DLS, då jag inte gillar RF diskanterna/filtrena.
Så svaret blir klar DLS, inta att RF är dåliga, men de faller inte mej i smaken bara.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Izual
18 januari 2006 · 4 571 Inlägg

Dls är säker bättre på många vis, största skälet till att jag valde rockford istället var priset och utseendet, jag tycker de flesta Dls system ser ut som orginal högtalare svarta å tråkiga.

inget att anmärka på mitt RF system ännu iaf smile

CoSmoZ 2lateuloose
19 januari 2006 · 543 Inlägg

absolut.. det är inget fel på RF systemet!..  tror t om att det kan vara rätt trevligt system med lite effekt på spolarna!..

hade jag velat spelat högt så kanske RF.. men annars hmm DLS!  tycker dom brukar ha rätt sjysst kontroll på sina diskanter & basar

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Yariemi
23 januari 2006 · 103 Inlägg

Focal är mellantingen smile. Spelar bra midbas men ett kontrollerade och välljudande finlir.

Mr.9000 Skytt
23 januari 2006 · 3 Inlägg

Ja de är klart du ska ha Dls! Är ju bevisat att dom är störst och bäst i europa på billjud..smile
Du blir inte besviken!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang