Fortsatt problem med tomgången på min S40 T4

xMaDRockz
28 november 2007 · 128 Inlägg

Hello!

Som sagt så har jag kvar mitt lilla problem att bilen inte vill hålla tomgång när den blivit varm, Dör också när man har varit uppe på höga varv.

Har inte längre en aning vad som kan vara fel.
Har bytt Lmm med oförendrat resultat.
Det konstiga är ju ifall jag tar bort kontakten som lmm sitter i så fungerar bilen hmm
Eller den håller iaf tomgång konstigt nog.
Ett annat symtom är att bilen spottar svarta rökmoln vid gaspådrag och det luktar oförbränd bensin.
Bränsletrycksregulatorn kanske ?

Alla tips är välkommna smile

Mvh

Ramza
28 november 2007 · 13 Inlägg

Jag har samma problem på min S40 T4 -03...
Så kommer kolla denna tråd för tips å råd smile
Hoppas vi bägge får hjälp!

MVH

torpis Forummoderator
28 november 2007 · 10 576 Inlägg

mät bränsletrycket så vet du...

kolla även(dvs sök på) x40nordic.com för mer info.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
28 november 2007 · 365 Inlägg

Aldrig stannat?

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Erixzon
28 november 2007 · 51 Inlägg

Jag vet vad felet är... Hehe, V/S 40 misslyckades Volvo med...big_smile hehe smile

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
Legwind
28 november 2007 · 925 Inlägg

kan var spjällhuset som e slut.. det brukar vara en orsak till att tomgången ändras och att det bara kan dö.. mejla vid mer information //Volvomekaniker...

Feel The Difference
Ramza
29 november 2007 · 13 Inlägg

_TiNcO_ skrev:
Aldrig stannat?

Min har stannat ett par enstaka gånger, dock aldrig så länge bilen rullar (dvs jag håller gas) men så fort det blir ett stopp vid rödljus eller liknande så orkade han inte hålla tomgången uppe utan dog. Det var bara dock att vrida om nyckeln igen så gick bilen igen, men släppte ur sig ett ganska stort moln vid start, lukta ganska mycket bensin om röken nästan som om det var oförbränd bensin.
Några idéer?

xMaDRockz
29 november 2007 · 128 Inlägg

Ramza skrev:

_TiNcO_ skrev:
Aldrig stannat?

Min har stannat ett par enstaka gånger, dock aldrig så länge bilen rullar (dvs jag håller gas) men så fort det blir ett stopp vid rödljus eller liknande så orkade han inte hålla tomgången uppe utan dog. Det var bara dock att vrida om nyckeln igen så gick bilen igen, men släppte ur sig ett ganska stort moln vid start, lukta ganska mycket bensin om röken nästan som om det var oförbränd bensin.
Några idéer?

Exakt samma grej händer med min bil..

Har ingen nån ide ?

Mvh

Senast redigerat av xMaDRockz (30 november 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang