Golf 4 V6, 4-hjulsdriften nåt att hurra för?

skånefisken
2 december 2007 · 99 Inlägg

som ämnet säger, nån som har någon erfarenhet med detta system? Om jag inte har fel för mig e de ett Haldex system vilket bör säga kvalitet men eftersom jag aldrig kört bilen själv har jag ingen aning. Skulle va skoj att höra va ni tycker.

camaro67 Meister
2 december 2007 · 6 763 Inlägg

Jag skulle tro att bilen är ganska understyrd. Tung 6:a i front tillsammans med 4-hjulsdrift låter understyrt. Men Haldex ska ju vara bra grejor

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
MeloveGolf Vw trimmare
2 december 2007 · 2 995 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag skulle tro att bilen är ganska understyrd. Tung 6:a i front tillsammans med 4-hjulsdrift låter understyrt. Men Haldex ska ju vara bra grejor

Vänta med att säga understyrd tills du provat den! 4-motion + vinter är nog det roligaste som finns....Och du har som sagt Haldex = HURRA

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Pikey
3 december 2007 · 2 283 Inlägg

Det är ju Tyska grejor, då är det bra och inte understyrt skit som Volvos S60R xD

Men men till verkligeheten visst det är en 6:a i en såpass liten bil men sen är VW rättså tävlingsinriktade eller i alla fall prestanda så jag tror den kan vara bra med tanke på att jag åkt en A3 3.2 Quattro som har en V6 som verkligen inte är understyrd.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang