Varför blir toppackning dålig

bobi85
12 december 2007 · 177 Inlägg

När toppackning blir dålig vad är de som gör det. Är de att motorn går för varm ett alternativ, för hög motorstyrka ett annat.

När man får en sån där fuelcut, är de nått som kan skadas då?

Lindskog88
12 december 2007 · 36 Inlägg

det som kan skadas är ju toppen om topppackningarna går hela tiden , kan ju vara att toppen är skev eller nått

262turbo
12 december 2007 · 1 004 Inlägg

går vattnet ut i oljan så är ett generelras inte långt borta... så svaret från mig på vad som kan skadas: allt:)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
TTTTT
12 december 2007 · 945 Inlägg

dont worry om du får vatten i oljan, bara det inte har gått för lång tid.
Vad du ska göra i så fall är att du gör några snabba oljebyten på raken, med filter å allt, oljan kommer att absorbera upp vattnet som små kulor och vattnet följer med oljan ut när du tappar ut den, viktigt dock att du gör flera oljebyten som sagt var, vet flera polare som har gjort så å ingen av dom har fått broblem, många av dom åker med relativt många hästar åxå, så dont worry.
men om du skjuter packning på packining så är det ju nå fel.
Om du har alu topp så vet du att du måste plana den va, byta bultarna är väl åxå att rekomendera, Var nog mad momenten så att du drar allt helt jämnt och rakt hela tiden åxå smile

blinka blått om du vill rejsa!
speedshop
13 december 2007 · 246 Inlägg

Ofta är det åldern..
Packningen vittrar sönder där av läckage..

bobi85
13 december 2007 · 177 Inlägg

jag har nyss bytt packningen så jag tänkte om man typ får en fuelcut, är de nått som kan ta skada på den?

Bytte också hydraliska lyftarna, behöver de köras in eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang