överväxel som slirar?

absolute_teddan
15 december 2007 · 247 Inlägg

ja nu har jag provkört 740in. 1 spinner den 2 spinner den när jag lägger i 3 varavar den bara jämt, ta en titt på min video. koplingen e ny både lamell och tryckplatta, tryckplattan e snäppet hårdare än orginal. jag har nämligen svårt att tro att koplingen slirar då jag bara kör med 0.7 i ladd. kan det vara overdriven?

Xoff Volvo tönt... =)
15 december 2007 · 2 344 Inlägg

ifall det är dåligt med olja/kass olja i växellådan kan nog ODn slira... men har du precis bytt koppling så kan det ju vara att tryckplattan blivit slapp eller liknande... kanske borde fundera på stummare tryckplatta, å 0.7 är ju inte så lite på en 16V, antar att den drar rätt så bra...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
absolute_teddan
15 december 2007 · 247 Inlägg

Xoff skrev:
ifall det är dåligt med olja/kass olja i växellådan kan nog ODn slira... men har du precis bytt koppling så kan det ju vara att tryckplattan blivit slapp eller liknande... kanske borde fundera på stummare tryckplatta, å 0.7 är ju inte så lite på en 16V, antar att den drar rätt så bra...

jag har inte kollat oljan i overdriven. jag vet att lådan e sliten. men koplingen känns jätte stark. jo den drar rätt bra big_smile

Xoff Volvo tönt... =)
15 december 2007 · 2 344 Inlägg

är jag inte jätte trött i huvudet just nu har jag för mig att overdriven å själva lådan delar olja, så det e lådans oljenivå du ska kolla... ODn har ingen egen...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Fubbarn
16 december 2007 · 39 Inlägg

har du otur är lammellerna i öd.n slut.. men testa o byt oljan.
röd ATF olja kan du slå i inte den dyra de säger du ska ha..
ATF oljan är billigare o har funkat i 20år smile

varvstopp är bättre än sex:)
Volvo V70 Sport Edition "Polestar" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang