Vad skulle ni ha valt, BMW eller Audi?

Daaze Rent A Retard !
10 januari 2008 · 674 Inlägg

Gizze skrev:

Daaze skrev:

peter_1976 skrev:
bmw ägarna säger bmw o audi ägarna säger audi. ovanligt

som utomstående så tycker jag ju att audin är mycket snygggare, både utvändigt o invändigt.
vissa saker är billiga på audi o visa dyra o samma till bmw. eller har jag fel, alla ägare?

alldeles rätt.. smile är själv nybliven audiägare så är inte så mkt "Freak" som vissa andra, men gillar helt enkelt bara audi mer än bmw smile sen så skulle jag ju inte tacka nej till en bmw, är inte helt omöjligt att man äger en bmw senare i livet smile

mvh johan

Du som har en RS6 vad kostar det att byta kamrem på den?
Vad kostar även vanlig service på den?
Vad tar Audi för detta samt vad tar en vanlig verkstad för detta?

att byta kammremen, eller stora servicen då dom även byter soppapumpen och nått mer om jag inte minns helt fel går på mellan 20-28 tusen, annars så har jag ett kvitto på förra servicen o den gick på 14700 kr vilket va en vanlig servise där dom bytte tändstift oljor o sånt skit. och det va på audi i danderyd så vad en "vanlig verkstad" tar för det vet jag inte, med är antagligen billigare :9

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 januari 2008 · 2 973 Inlägg

Gizze skrev:
Här nere i Skåne är det inte mycket snö så fyrhjulsdrift är inget övervägande.

Det finns ju fördelar med quattro även när det INTE är snö smile Prova kurvtagning med BMWn och jämför med Audin. Vilken släpper först? Visserligen är det kul att drifta (men ännu roligare att "4-hjuls-drifta") men vilket tror du går fortast?


Själv tycker jag att E39an är mycket snyggare än gamla A6an, trots min Audi-fanatism... E39 är nog tillsammans med E46 och E30 dom allra snyggast BMW-bilarna som finns smile

Svåra val..! Men kul samtidigt...

Vad gäller S6 så lär du få ännu dyrare servicekostnader smile Men man måste ju inte serva på Audi wink

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
peter_1976 JDM
10 januari 2008 · 2 201 Inlägg

skulle nog en service är dyrare i sthlm än i skåne. har jag fel?

sen hur fan man kan ta 30 papp för kamremsbyte mm, det fattar jag inte.
det är bara en service man ska ha, inte en ny motor med tillbehör

Senast redigerat av peter_1976 (10 januari 2008)

Ellertz Norrlänning
10 januari 2008 · 1 453 Inlägg

r-ted skrev:

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

å du är en jävla bonnläpp som kör gammal sur volvo.

fy fan vilka inlägg en del gör.

du vet att jävligt många som heter ibrahim, mustafa, ahmed osv kör volvo, saab, merca osv. dom kör inte bara bmw

De var ett skämt ! vart fan har folks humor tagit vägen..  Den är iaf betald.. till skillnad från nån som lever lyxliv på lånad tid !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
10 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Fuckface skrev:

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

Jävla tomte!

Killen med Humor har snackat;)

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Daaze Rent A Retard !
10 januari 2008 · 674 Inlägg

Ellertz skrev:

r-ted skrev:

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

å du är en jävla bonnläpp som kör gammal sur volvo.

fy fan vilka inlägg en del gör.

du vet att jävligt många som heter ibrahim, mustafa, ahmed osv kör volvo, saab, merca osv. dom kör inte bara bmw

De var ett skämt ! vart fan har folks humor tagit vägen..  Den är iaf betald.. till skillnad från nån som lever lyxliv på lånad tid !

min är i varjefall betald kontant..

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
firefreak Eldknast
10 januari 2008 · 915 Inlägg

Quattron har du ju nytta av även på torr asfalt. Fast roligast är det så fort det är lite fuktigt eller lite blött... muhahaha...

Angående utseendet tycker jag att det här klår det mesta i samma årsmodell BMW.
http://www.lara.on.ca/~antoine/img/wall … 6_1024.jpg

Bara front, kjolar och vinge som skiljer den utseendemässigt mot A6 4,2 eller S6.

S6 är manuell och har 340hk istället för 300hk som på A6.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Goffen Administratör
10 januari 2008 · 2 975 Inlägg

Tråden är som jag ser det helt urspårad. *LÅST*

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang