Bilen går hackit.

Brett
12 januari 2008 · 66 Inlägg

Min bil har sen några dagar tillbaka börjat gå ryckigt till å från när de är lite fuktigt ute.
har läst många trådar om det här på garaget men dom flesta har också problem på tomgång.

Min bil går bra på tomgång å inga problem å starta, de kommer sen när man ska köra, när man gasar på lite så rycker bilen ungefär som man är på väg å få soppatorsk. Provade att fylla på k-sprit och de gjorde susen först, men sen efter nåntimme när bilen hade stått så va de samma problem igen, hällde jag i en till flaska å då blev de bra, men näst adag så röck de i den igen till å från.

Fick tips av min morbror att de kudne vara en spricka i fördelarlocket, va jag tyckte va knasigt va att de blev bättre av k-spriten i början men sen gick de tillbaks.. någon som har ett bra svar på detta?

åk snowboard å plåta vet ja
Toyota Aygo "kalle anka bil" (2006)
Taavo oxiefysinogismantforskare
12 januari 2008 · 138 Inlägg

Brett skrev:
Min bil har sen några dagar tillbaka börjat gå ryckigt till å från när de är lite fuktigt ute.
har läst många trådar om det här på garaget men dom flesta har också problem på tomgång.

Min bil går bra på tomgång å inga problem å starta, de kommer sen när man ska köra, när man gasar på lite så rycker bilen ungefär som man är på väg å få soppatorsk. Provade att fylla på k-sprit och de gjorde susen först, men sen efter nåntimme när bilen hade stått så va de samma problem igen, hällde jag i en till flaska å då blev de bra, men näst adag så röck de i den igen till å från.

Fick tips av min morbror att de kudne vara en spricka i fördelarlocket, va jag tyckte va knasigt va att de blev bättre av k-spriten i början men sen gick de tillbaks.. någon som har ett bra svar på detta?

är inte nån expert men prova kör med tanklocket öppet å se om de hjälper...har hört att de kan bli vacum i tanken så bilen inte går riktigt som de ska...

kanske inte var just k-spriten som gjorde det utan kanske för att du öppnade tanklocket och vacumet försvann!?

Brett
12 januari 2008 · 66 Inlägg

okok, jag förstår. ska prova detta så fort jag kommer hem

åk snowboard å plåta vet ja
Toyota Aygo "kalle anka bil" (2006)
Taavo oxiefysinogismantforskare
12 januari 2008 · 138 Inlägg

Brett skrev:
okok, jag förstår. ska prova detta så fort jag kommer hem

gör så smile skriv gärna om de funkade eller inte

leo_m83
12 januari 2008 ·

lambdasonden....det är det första du ska kolla på när bilen hackar , specielt vid fuktiga förhållanden.

Brett
13 januari 2008 · 66 Inlägg

har sprutat i lite 556 i fördelarlocket nu å skrapat rent den lite och än så länge har de funkat bra nu iaf, bara att vänta på tills de blir ritkgit fuktigt å ser om det återkommer. tack för svaren

åk snowboard å plåta vet ja
Toyota Aygo "kalle anka bil" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang