Bas utan låda

chevelle-70
27 januari 2008 · 25 Inlägg

Jag undrar om någon har nått bra tips på hur man skulle kunna få rejält med bas utan att behöva ha en tung bas låda. Jag vet att open air har svårt att spela lika bra som ett element i låda. Men finns det något sätt att bygga en lätt men fortfarande stabil låda? Jag är rädd för massa kilo efter som bilen redan väger mycket, men vill fortfarande ha bra ljud!! Tacksam för tips.

"I prefere twins"
TT-Avant
27 januari 2008 · 6 851 Inlägg

Men du har ju 1000hk och 1000nm, då kan väl inte några kilo vara så farligt..
Men gjut en tunn låda i glasfiber,staga den innuti, blir inte lika tung som i tex. MDF eller spånskiva.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Phaetoon
27 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Man kan ju plasta en låda med en ram av trä?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
E-30
27 januari 2008 · 1 050 Inlägg

chevelle-70 skrev:
Jag undrar om någon har nått bra tips på hur man skulle kunna få rejält med bas utan att behöva ha en tung bas låda. Jag vet att open air har svårt att spela lika bra som ett element i låda. Men finns det något sätt att bygga en lätt men fortfarande stabil låda? Jag är rädd för massa kilo efter som bilen redan väger mycket, men vill fortfarande ha bra ljud!! Tacksam för tips.

Vet att DLS tidigare hade ett bra alternativ till traditionella basar, de såg ut ett par STORA 6x9:or. Med ett attans bra bastryck i. Vet att de vann flera fina utmärkelser. Bara att stoppa ned i hatthyllan. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
evilaudio
27 januari 2008 · 16 195 Inlägg

E-30 skrev:

chevelle-70 skrev:
Jag undrar om någon har nått bra tips på hur man skulle kunna få rejält med bas utan att behöva ha en tung bas låda. Jag vet att open air har svårt att spela lika bra som ett element i låda. Men finns det något sätt att bygga en lätt men fortfarande stabil låda? Jag är rädd för massa kilo efter som bilen redan väger mycket, men vill fortfarande ha bra ljud!! Tacksam för tips.

Vet att DLS tidigare hade ett bra alternativ till traditionella basar, de såg ut ett par STORA 6x9:or. Med ett attans bra bastryck i. Vet att de vann flera fina utmärkelser. Bara att stoppa ned i hatthyllan. big_smile

du menar deras 7*10" kanske??   

tror inte dom tillverkas längre å de va ju inte rena baselement utan 3-vägs me separat filter..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
BilstereoSEX
27 januari 2008 · 210 Inlägg

evilaudio skrev:

E-30 skrev:

chevelle-70 skrev:
Jag undrar om någon har nått bra tips på hur man skulle kunna få rejält med bas utan att behöva ha en tung bas låda. Jag vet att open air har svårt att spela lika bra som ett element i låda. Men finns det något sätt att bygga en lätt men fortfarande stabil låda? Jag är rädd för massa kilo efter som bilen redan väger mycket, men vill fortfarande ha bra ljud!! Tacksam för tips.

Vet att DLS tidigare hade ett bra alternativ till traditionella basar, de såg ut ett par STORA 6x9:or. Med ett attans bra bastryck i. Vet att de vann flera fina utmärkelser. Bara att stoppa ned i hatthyllan. big_smile

du menar deras 7*10" kanske??   

tror inte dom tillverkas längre å de va ju inte rena baselement utan 3-vägs me separat filter..

Ha.....klart dom tillverkar dem fortfarande !

Kolla på www.dls.se     finns pris lista med !

MVH  B i M

evilaudio
27 januari 2008 · 16 195 Inlägg

BilstereoSEX skrev:

evilaudio skrev:

E-30 skrev:

Vet att DLS tidigare hade ett bra alternativ till traditionella basar, de såg ut ett par STORA 6x9:or. Med ett attans bra bastryck i. Vet att de vann flera fina utmärkelser. Bara att stoppa ned i hatthyllan. big_smile

du menar deras 7*10" kanske??   

tror inte dom tillverkas längre å de va ju inte rena baselement utan 3-vägs me separat filter..

Ha.....klart dom tillverkar dem fortfarande !

Kolla på www.dls.se     finns pris lista med !

MVH  B i M

å fan smile   att dom spelar som fan vet ja iaf.. .

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
AeroMalm BMW fantast
27 januari 2008 · 1 172 Inlägg

med 1000 hästar gör det väl inte nåt med lite extra kilo över bakaxeln... rör sig bra endå.. kanske tillioch med får bättre fäste och användning för pållarna...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
rwider
27 januari 2008 · 50 Inlägg

I rätt utförande med rätt basar kan open air fungera riktigt bra!
Så det bör inte uteslutas...

chevelle-70
28 januari 2008 · 25 Inlägg

Tack för era tips. Jag har DLS 7x10 i hatthyllan nu med ett kicker steg och visst låter dom bra, men jag skulle vilja få mer av det goda. Kanske man skulle ha ett par till? Har dock haft lite problem med diskanterna som har gått sönder fast jag har ett filter på dom. Steget kanske är för stort. Kommer inte ihåg vad det heter men det var det största som dom hadde för ett par år sen. DLS har varit väldigt sjysta och hjälpt till med nya till bra pris!! Det är inte bara vikten som jag är rädd för, jag ska i med en båge/bur sen och kan behöva plats för rören mm.

"I prefere twins"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang