Nissan 300zx eller Mitsubishi 3000gt

P-G Säl-Tämjare...
14 mars 2007 · 1 024 Inlägg

Beror ju på vad du ska ha den till. Styla eller köra bana eller?

JAg hade en 3000GT ett tag och va jätte nöjd med den på alla sätt och vis. sen åkte en kompis och köpte sig en nissan 300. jag fick prova den och började tycka om den mer. Jag personligen skulle välja en 300 före 3000gt, emn det är ju en smaksak

Vilket jävla drag :)
Goli
14 mars 2007 · 793 Inlägg

Machin skrev:

Goli skrev:
300zx är bra och man sitter gött i den, men jag tycker själv att den är som ett tåg på vägen, det går inte svänga med den.

håller med om början på denna mening.. dvs att den går som ett tåg ... men slutet tycker ja e helt tvärtom... har aldri varit med om maken till väghållning i nån annan bil jag har kört/åkt ..

har själv haft en 300:a å har aldri nånsin var i närheten av en bil med så underbar väghållning..
ligger som klistrad efter vägen ..

men alla har juh olika uppfattningar så wink

Det jag menar är att väghållningen är bra, men den är på något vis tung och lite seg i rörelserna. En vana såklart, men det är också ett första intryck jag fick av bilen. Supran ligger också klistrad på vägen, men är på något vis lättare att köra också. 3000 ligger också bra på vägen, men detta beror nog mycket på fyrhjulsdriften.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Machin Fartmissbrukare
14 mars 2007 · 1 302 Inlägg

Goli skrev:

Machin skrev:

Goli skrev:
300zx är bra och man sitter gött i den, men jag tycker själv att den är som ett tåg på vägen, det går inte svänga med den.

håller med om början på denna mening.. dvs att den går som ett tåg ... men slutet tycker ja e helt tvärtom... har aldri varit med om maken till väghållning i nån annan bil jag har kört/åkt ..

har själv haft en 300:a å har aldri nånsin var i närheten av en bil med så underbar väghållning..
ligger som klistrad efter vägen ..

men alla har juh olika uppfattningar så wink

Det jag menar är att väghållningen är bra, men den är på något vis tung och lite seg i rörelserna. En vana såklart, men det är också ett första intryck jag fick av bilen. Supran ligger också klistrad på vägen, men är på något vis lättare att köra också. 3000 ligger också bra på vägen, men detta beror nog mycket på fyrhjulsdriften.

som sagt så har vi juh alla olika uppfattningar.. kan inte ut tala mig om dom supran lr 3000 då ja varken kört lr åkt nån av dom..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
ErskPersk Svindåre
14 mars 2007 · 1 433 Inlägg

har faktiskt funderat vad min nästa bil ska bli. och det står faktiskt mellan en 300zx och en 3000gt, så det var nyttigt för mej och läsa den här tråden! tack till trådskaparen wink llutar mer mot 300zx faktiskt, tycker dom e snyggare! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Bobo
15 mars 2007 ·

Har ägt en 300zx TT för några år sedan, och bilen är cool, men jag hade otur med min så hela motorn var slut visade det sig, jag la ca 80k på rep/styling på den och den nya ägaren ca 60 tusen + arbete, så jag har naturtligtvis fått väldigt dåliga erfarenheter, men de 200 mil den fungerade var det jäkligt kul att köra den, dock räkna inte med att bilen räknas som något hägtigt på träffar och så, då är det Supra eller Skyline som gäller, 300zx tycker många är en tung fjantig bil sedan om det är avundsjuka eller ej det kan jag inte svara på. En orginal Nissan 300zx TT är inte speciellt rolig, min var chippad och uppställt laddtryck till 0.9 bar, det du ska tänka på att den drar sjuka mängder soppa, lite inspirerad körning så kom jag ca 35 mil på 80 liter.

tecman
15 mars 2007 · 1 741 Inlägg

min uppfattning om 3000gt är inte bra. men gick bra gjorde den ju. men man känner inte att den går så bra som den verkligen gjorde. 4krafsningen sabbar ju känslan av accelerationen.

bra väghållning åxå. men jag skulle aldrig köpa en sådan pga vikt och känsla hur den är att köra. urch.

Kolla efter på en 3000gt är toppackningen.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
wannabe1
15 mars 2007 · 102 Inlägg

tecman skrev:
min uppfattning om 3000gt är inte bra. men gick bra gjorde den ju. men man känner inte att den går så bra som den verkligen gjorde. 4krafsningen sabbar ju känslan av accelerationen.

bra väghållning åxå. men jag skulle aldrig köpa en sådan pga vikt och känsla hur den är att köra. urch.

Kolla efter på en 3000gt är toppackningen.

sa en som inte har koll på nåtwink

Självklart är 3000GT ett bättre val om man tänker köra race Jag har aldrig blivt från åkt av någon Nissan varken 300 eller skylines på 202m . Finns betydligt viktigare saker att kolla än toppackningen men kolla på http://3000gt.myftp.org/ där finns all info om bilen

Senast redigerat av wannabe1 (15 mars 2007)

_471-David_
5 februari 2008 · 111 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

VVS-mästarn skrev:

Goli skrev:

Är 740 bättre? wink

740 är ju helt klart snyggare än supra går inte att jämföra......

Hög inteligens nivå på den här diskusionen ?
Frågade trådskaparen om 740 är snyggare än Toyota Supra ?
Nej, så det får ni ta i en annan tråd.

HAHAHA, 740 rules wink

// David Jonsson
leo_m83
5 februari 2008 ·

hade jag varit du så skulle jag hålla mig borta från bägge 300zx och 3000gt. Hade en kompis som hade planer att köpa och tänkte precis som dig på 300zx och 3000gt.  Dock fick han vet att de är ett jäkla komplicerad elektronik. När de väl börjar krångla så är det bara att skrotta bilen.

Bäst att lyssna på de som har haft erfarenheter av bilen wink
Hade jag varit du så skulle jag satsa på:

200sx s13 /s14/s14a
skyline r33 / r43
Supra
EVO

Men det är vad jag tycker wink

vr4
5 februari 2008 · 61 Inlägg

Min svensk sålda -93:a vägde in på dryga 1600kg original och det kan vara lite tungt kanske men inte som alla verkar tro det. vi servar och trimmar 3000GT bilarna samt tillhandahåller delar till denna. även gent emot försäkringsbolag och även på kund inrådan av div auktoriserade mitsu verkstäder när det gäller just 3000GT eller Stealth.

Finns inga generella fel på 3000GT mer än allmänt slitage. sen är det ju alltid så att en misskött bil är en missköt bil vilken bil det än är.

så dit val bör vara rent estetiskt.

Mvh/Fredric

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang