Skall man köpa 3" från Jt eller Bsr? Volvo v40

V40Drawde
28 januari 2008 · 29 Inlägg

Ska man köpa 3" från Jt lr bsr? vilken börtar mest i min V40 vilket passar bäst? vilket é billigast?

torpis Forummoderator
29 januari 2008 · 10 576 Inlägg

Det beror på vad du är ute efter. 3" JT med en tämpare brötar mest, BSR är mig veterligen 2.5" och har riktiga dämpare som mullrar men inte direkt brötar.

Under 350hk finns det ingen anlednign att välja 3" då detär trångt och svårt att få det att passa bra.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
V40Drawde
29 januari 2008 · 29 Inlägg

Köra med Halvsatts då lr?? 3" + racekat å 2,5" till Röva??

MatteR Sänk bensinskatten!
29 januari 2008 · 182 Inlägg

Jag har 3" dp å racekat å sen 2,5" Räcker enligt mig. Låter när man varvar och är tyst när man ska åka lugnt.

/MatteR
torpis Forummoderator
29 januari 2008 · 10 576 Inlägg

MatteR skrev:
Jag har 3" dp å racekat å sen 2,5" Räcker enligt mig. Låter när man varvar och är tyst när man ska åka lugnt.

exakt!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
V40Drawde
29 januari 2008 · 29 Inlägg

Var få man tag på detta lettast då?

Andreas_o_r
30 januari 2008 · 229 Inlägg

Bsr har en återförsäljare i mölndal. Gå in på www.bsrab.se så har du telenummret till dom där. Själv kör jag med feritta hela vägen 3" dp och race kat. 2.5" efter kat med 4" slutrör mullrar fint när man gasar på, men ändå behagligt vid långresor

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
V40Drawde
30 januari 2008 · 29 Inlägg

Andreas_o_r skrev:
Bsr har en återförsäljare i mölndal. Gå in på www.bsrab.se så har du telenummret till dom där. Själv kör jag med feritta hela vägen 3" dp och race kat. 2.5" efter kat med 4" slutrör mullrar fint när man gasar på, men ändå behagligt vid långresor

Kostar de då?

Mankan1978 Son Of Murphy
30 januari 2008 · 782 Inlägg

Ett tips ifrån mig som köpt 3" ifrån JT till en T4 fas1... Har fått höra att jag antagligen fått till en Fas2, då det passar jättebra enligt min utsago till bakaxeln. Visst att det tar i lite i kurvorna, men att inte ens slutröret passar blir man lite less över. Men har fått höra att med tanke på det problemet har jag antagligen fått Fas2ans system, så ska du beställa ifrån JT var noga med vilken Fas du har o får! tongue

Kan nu i efterhand nog rekomendera BSR´s 2,5" faktiskt, före JT´s 3"... Visst det låter gött om 3" men någon märkbar skillnad på "Spool up effekt" på turbon, har jag inte märkt, och det klonkar i kurvor... Sen att dom säger "Diskret sport sound" på ett 3"system, MY AS!!! Helvette, höll på o tappa hörseln när man provstartade inne i Gds-hallen! hmm
Skulle jag byta idag skulle jag valt 2,5" utan några som helst funderingar. Både billigare och garanterat bättre passform
Vad gäller ljudet, ja jag tror det sitter 2,25" orginal på T4 och byta upp sig till 2,5" i mina öron ger inte mycket skillnad, men man får tänka på ljuddämparna med, så ja det låter mulligare med 2,5" än orginal! tongue

Nu har jag sagt mitt, med 2st 4:or Tullamore Dew i kroppen o 3st Sofiero... big_smile Skål o hej

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
V40Drawde
3 februari 2008 · 29 Inlägg

Okej men kanske 3" Downpipe å racekat. sen 2.5" resten?

johan-s70-t5
3 februari 2008 · 299 Inlägg

jag skulle säga jt d är väll ungefär halva priset mot feritta och enligt mej så är passformen utmärkt har monterat på en polare s40 då 3" hela vägen med katt å två dämpare d låter knappt någe så vill du ha muller kör 3" hela vägen med katt å 1 dämpare från jt tror att du blir riktigt nöjd..........har även monterat 3" på en v70n och en s70(min egen) utan att det tar i och låter någonstans då har alla tre bilarna varit sänkta ungefär 40mm

CaxXx
4 februari 2008 · 14 Inlägg

Rekomenderar inte JT 3" hela vägen med ensdast en ljuddämpare lysande passform, men det där med sjön turbo sång vet i fan lätt ju fräckt när man gasa litte, men man skall ju kunna köra bilen också slår ju lock för öronen,

Mazda 3 MPS (2007)
V40Drawde
4 februari 2008 · 29 Inlägg

Bluir nog bara 3" Dp å 2.5" resten då..

snackcalahan
4 februari 2008 · 482 Inlägg

Hade 3" jt hela vägen på min s70 det låter för jävla gött inte jobbigt att åka med alls, rekomenderas starkt är du känslig ska du inte alls köra med sport avgssytem tongue

just real power
no turbo shit
grusbus Bilmekaniker
4 februari 2008 · 20 Inlägg

Beror lite på hur länge man ska behålla bilen tycker jag.
Ska man ha bilen länge så rekomendera jag rostfritt! Har hafft både Ferrita, JT o Simons.
Inte billigt att byta efter ett tag igen...
Visst är det dyrt med Ferrita, med så är det kvalitet därefter!
Simons system dog rostdöden 1 år efter inköpet...
Jt tycker jag är bättre än simon, definitivt prisvärt också..

Men att åka långt och länge med ett högljut system och knappt höra vad man tänker tröttnar man på efter ett tag...
Effekt mässigt tjänar du inte så mycket om du inte har massor med kusar!
Bättre köpa en pys som låter! Det är ett goare sound tycker jag!

V40Drawde
6 februari 2008 · 29 Inlägg

3" dp + katt och 2.5" från bsr då..

Gloremir hmmmm
6 februari 2008 · 1 094 Inlägg

bygg ett själv i rostfritt. billigast o då kan man få det precis så som man vill smile så gjorde jag på min v40 jag hade

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Andreas_o_r
6 februari 2008 · 229 Inlägg

Drawde skrev:
3" dp + katt och 2.5" från bsr då..

Tycker jag är ett prisvärt alternativ, Feritta som jag har är visserligen inte billigt men som nån tidigare skrev att ska du ha bilen länge så är det värt att lägga dom kronorna extra och få rostfritt. 3" dp och katt kostar ca 7500 och efter katt 2.5" med 2 dämpare och 4" slutrör kostar ca 5000

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang