Mankan1978
Son Of Murphy
30 januari 2008
· 782 Inlägg
Ett tips ifrån mig som köpt 3" ifrån JT till en T4 fas1... Har fått höra att jag antagligen fått till en Fas2, då det passar jättebra enligt min utsago till bakaxeln. Visst att det tar i lite i kurvorna, men att inte ens slutröret passar blir man lite less över. Men har fått höra att med tanke på det problemet har jag antagligen fått Fas2ans system, så ska du beställa ifrån JT var noga med vilken Fas du har o får!
Kan nu i efterhand nog rekomendera BSR´s 2,5" faktiskt, före JT´s 3"... Visst det låter gött om 3" men någon märkbar skillnad på "Spool up effekt" på turbon, har jag inte märkt, och det klonkar i kurvor... Sen att dom säger "Diskret sport sound" på ett 3"system, MY AS!!! Helvette, höll på o tappa hörseln när man provstartade inne i Gds-hallen!
Skulle jag byta idag skulle jag valt 2,5" utan några som helst funderingar. Både billigare och garanterat bättre passform
Vad gäller ljudet, ja jag tror det sitter 2,25" orginal på T4 och byta upp sig till 2,5" i mina öron ger inte mycket skillnad, men man får tänka på ljuddämparna med, så ja det låter mulligare med 2,5" än orginal!
Nu har jag sagt mitt, med 2st 4:or Tullamore Dew i kroppen o 3st Sofiero... Skål o hej
Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!