Köpa billjud utomlands, http://www.hifisoundconnection.com

Deathraizer
1 februari 2008 · 25 Inlägg

Hej! big_smile

Är inne på att köpa nytt steg till basen.
Tänkte beställa från http://www.hifisoundconnection.com eftersom de har mkt bättre priser än här.

Någon som har beställt därifrån innan? Kan man lita på dem?
Måste man betala med kort lr går det att betala med postförskottbetalning av nått slag?
Nån som vet hur lång tid det tar att  skeppa över nått från usa till sverige?
Blir det dyrt med frakt osv??

Mvh /Nicke

tobbz_
1 februari 2008 · 67 Inlägg

Köp inte deras grejjer, om du läser under skick står det refabricated.
Alltså fabriksrenoverade, jag skulle köpa från dom men valde att inte göra det.

Volvo XC70 2,5T "Explorer" (2004)
MrCalle Team Autohifi!
1 februari 2008 · 865 Inlägg

Det finns en del trådar om att köpa i USA.

Du åker på Moms & tull på priserna.

Räkna så här:
Pris vara + frakt = summa + 6.5% tull = summa + 25% moms.

en vara som kostar då 100dollar som exempel med en kurs på 6.5kr/dollar.
650kr+frakt ca 300kr= 950kr +tull 6.5% (61,75kr) + moms 25% (252,94kr) = 1265kr
Sen tar tullen ut en engångs avgift på ca 100kr och ev. frakt från tullen hem till dig.

Finns en anledning till varför det är dyrt med kapital varor i Sverige, det kostar för företagen med att tag in produkterna i landet.

Deathraizer
2 februari 2008 · 25 Inlägg

Hade inte sett att det stod refabricate, tack tobbz_!
Får lugna mig ett tag, och köpa från något annat ställe.
Tyckte priserna nästan var för låga tongue.

Naughty Tee "There can only be one"
2 februari 2008 · 205 Inlägg

MrCalle skrev:
Det finns en del trådar om att köpa i USA.

Du åker på Moms & tull på priserna.

Räkna så här:
Pris vara + frakt = summa + 6.5% tull = summa + 25% moms.

en vara som kostar då 100dollar som exempel med en kurs på 6.5kr/dollar.
650kr+frakt ca 300kr= 950kr +tull 6.5% (61,75kr) + moms 25% (252,94kr) = 1265kr
Sen tar tullen ut en engångs avgift på ca 100kr och ev. frakt från tullen hem till dig.

Finns en anledning till varför det är dyrt med kapital varor i Sverige, det kostar för företagen med att tag in produkterna i landet.

Tillägas bör att priserna i USA anges utan lokala skatter som varierar i hela USA. Så försäljning till privatperson skall vara Pris vara+frakt+lokal skatt= summa+ 6,5% tull= summa +25% Moms.. dvs ett lotteri med samma spännande resultat som lotto om du inte har full kontroll på den lokala skattesatsen i Jackson Florida tex... wink

tobbz_
15 februari 2008 · 67 Inlägg

om du ska köpa så kolla på www.audiovideodimension.com.
Dom är vettiga !
Sen skatt i usa är skitsnack, jag beställde från texas till miami, inte en krona i lokal vat=skatt

Volvo XC70 2,5T "Explorer" (2004)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Lokala skatten i usa gäller ju om man är ifrån USA, alltså om man bor i just den staten som har den tänkta skatten.

Senast redigerat av TBOC_Razor (19 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
CroZZeN
15 februari 2008 · 400 Inlägg

Har inte läst igenom hela tråden men...
Jag har beställt Crossgrejer ifrån Usa några ggr.
Och maila eller ring innan å fråga om dom kan skicka som Gåva, har du tur så kan du slippa tull.

Ride Like You´ve Never Been Hurt
E-30
15 februari 2008 · 1 050 Inlägg

CroZZeN skrev:
Har inte läst igenom hela tråden men...
Jag har beställt Crossgrejer ifrån Usa några ggr.
Och maila eller ring innan å fråga om dom kan skicka som Gåva, har du tur så kan du slippa tull.

Om man kan få dem att tulldeklarera varan som: "Free Gift" eller "Used spare parts" så får man sedan ej glömma bort det allra viktigaste: Se till att avsändaren EJ deklarerar varans rätta värde, ej heller försäkra för rätt värde. Du kommer att få betala tull & moms,mm efter det uppgivna värdet, oavsett om det är skickat som free gift eller annat. Ange värdet till max: $60 US Dollar. (Inkl frakt.) Du får annars betala moms även på frakten från USA till Sweden.

Det bästa är att köpa från privatpersoner hos e-bay.com (säljare med utmärkt feedback) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
CroZZeN
15 februari 2008 · 400 Inlägg

Just de som E-30 skriver...glömde skriva att be dom även skriva ner värdet!

Ride Like You´ve Never Been Hurt
Kornz Solfilmsmontör
16 februari 2008 · 947 Inlägg

Allt efter vad jag har hört så är det många som beställt ifrån USA/Japan som har sluppit betala tull o moms...

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
MrCalle Team Autohifi!
16 februari 2008 · 865 Inlägg

Kornz skrev:
Allt efter vad jag har hört så är det många som beställt ifrån USA/Japan som har sluppit betala tull o moms...

Givetvis är det så.
Brukar göra som flera här med säger när jag köper något privat från USA men sen händer det ganska ofta att sakerna försvinner och då när man vill ha på ut sin vara på fraktförsäkringen! Och så kollar de på värdet som står då 0kr så det är ju det man får tyvärr.
Sen är ju elektronik ändå så att många vill ha hjälp med om det går sönder ( garanti) och den brukar man få vända sig till den butik som man har köpt vara hos från början. Är den då i USA så är det ju mindre roligt.
Det är em chansning att köpa saker utomlands men det är så att vissa har tur och tjänar ett par spänn men man ska ju ha i tanken att det blir inte billigare i Sverige om alla köper utomlands.

E-30
16 februari 2008 · 1 050 Inlägg

MrCalle skrev:

Kornz skrev:
Allt efter vad jag har hört så är det många som beställt ifrån USA/Japan som har sluppit betala tull o moms...

Givetvis är det så.
Brukar göra som flera här med säger när jag köper något privat från USA men sen händer det ganska ofta att sakerna försvinner och då när man vill ha på ut sin vara på fraktförsäkringen! Och så kollar de på värdet som står då 0kr så det är ju det man får tyvärr.
Sen är ju elektronik ändå så att många vill ha hjälp med om det går sönder ( garanti) och den brukar man få vända sig till den butik som man har köpt vara hos från början. Är den då i USA så är det ju mindre roligt.
Det är em chansning att köpa saker utomlands men det är så att vissa har tur och tjänar ett par spänn men man ska ju ha i tanken att det blir inte billigare i Sverige om alla köper utomlands.

Njaa...billigare i Sverige vet jag inte? Det senaste inköpet jag gjorde via e-bay.com, gällde en fabriksny Pioneer pekskärm.(värstingmodellen) den kostade då ca: 10.000:- här hemma i Sverige. Jag betalade 2.900:- inkl flygfrakt från Florida. (7000:- i ren vinst) Medföljde internationell Warrany. Bör även gälla här hemma. Om man ska handla stereoprylar från tex USA, så vinner man på att köpa de dyraste modellerna som tillverkas. Annars blir förstjänsten för liten. Och så handlar man naturligtvis nya prylar från en seriös privatperson, inga företag, då försvinner ALL förtjänst. De allra flesta amerikanska företag vill ej heller sälja/leverera varor till Svenska "UNCONFIRMED" adresser. Detta strul kommer du oftast förbi med handel via privatpersoner. Kolla dock säljaren feedback innan köp. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
MrCalle Team Autohifi!
16 februari 2008 · 865 Inlägg

alla garantier gällande alla märken är sådan att du som kund skall lämna in din vara där du har köpt den.
I då ditt fall i Florida, garantin är den samma bara att den Svenska importören kommer inte göra ett dyft åt din vara eftersom den skall lämnas där du har köpt den.
Sen är ju dumt att köpa HU i USA eftesom de har en annan radio del, bättre då i Europa.

kullens
16 februari 2008 · 3 Inlägg

Ett annat tips är att handla från Tyskland, betydligt mkt billigare på vissa varor, frakten densamma som att beställa från svenska firmor. Och säkert inte helt omöjligt att reklamera även i Sverige, har inte provat men borde ju funka då det är inom EU.

E-30
16 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Deathraizer skrev:
Hej! big_smile

Är inne på att köpa nytt steg till basen.
Tänkte beställa från http://www.hifisoundconnection.com eftersom de har mkt bättre priser än här.

Någon som har beställt därifrån innan? Kan man lita på dem?
Måste man betala med kort lr går det att betala med postförskottbetalning av nått slag?
Nån som vet hur lång tid det tar att  skeppa över nått från usa till sverige?
Blir det dyrt med frakt osv??

Mvh /Nicke

I länken har du samma sorts slutsteg som du letar efter. http://search.ebay.com/search/search.dl … 26fsoo%3D1

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Henke_hinken
16 februari 2008 · 312 Inlägg

Tjenare.

Jag har beställt mycket från USA till mitt bygge, å aldrig haft några problem.

Stereogrejjerna var:

Infinity Reference 6020CS, 119,99$
Infinity Reference 9623i, 89,99$
Hifonics ZXi 3406, 129,99$
Och en iphonekabel, 9,99$

349,96$ + frakt 139,13$ Summa: 489,09$. Det blir 3056 kr.

Sen när paketet kom fick jag betala 932 kr för tull å moms.

Det blev alltså 3988 kr.

I sverige hade jag fått betala 3796 kr enbart för högtalarna. Lägg då till Hifonicssteget (ca 2000 kr?), kabeln och frakten. Då hamnar vi på över 6000 kr.

Så visst lönar det sig att handla utomlands smile

Grejjerna kan ses i min projekttråd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang