hälp bensinmätare funkar ej på 740 ?

Joooni
20 februari 2008 · 62 Inlägg

Kan det vara nåt speciellt när mätaren vibbar som fan? rör sig fram och tillbaka fort..

steifan DR!FTT3KN!K3R
20 februari 2008 · 10 427 Inlägg

Joooni skrev:
Kan det vara nåt speciellt när mätaren vibbar som fan? rör sig fram och tillbaka fort..

Kan ju vara själva mätaren som är kass också, det händer tydligen också.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Errol
20 februari 2008 · 320 Inlägg

byta armatur hit & dit är onödigt.

det är oftas dålig kontakt, kolla både till&från kablarna. Inuti ska de sitta... va äre för motor?
förpump sitter juh på Kjet.

christofferedil Yellow bug!
20 februari 2008 · 1 640 Inlägg

Moser skrev:
den ska inte fungera på 740, det är orginal

Fan vad märkligt, min funkar alldeles utmärkt! smile Måste vara ett produktionsfel att den gör det isf roll

Haha, nej, men för att få min att funka fick jag först tag i en nästan ny armatur för 150:-. Den gamla var smått rostig och sliten i kontaktytor. Var dock fortfarande ingen funktion. Sen drog jag nya kablar från armaturen till mätaren, fortfarande ingen reaktion. Fick tag i nytt mätarhus, satte i det istället, fortfarande ingen reaktion, mätte lite på baksidan av huset och såg att det fanns kontakt mellan lite olika delar, provade att bygla ihop dessa, och vips, så gick mätaren upp.

Nu har den funkat bra sen dess, är väl ibland då den kan ligga stadigt på noll, men då är det bara att tanka så går den upp igen wink

Detta kanske är en ovanlig syn för många:
http://i27.tinypic.com/200pb15.jpg

Senast redigerat av Edil_ (20 februari 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Joooni
20 februari 2008 · 62 Inlägg

Errol skrev:
byta armatur hit & dit är onödigt.

det är oftas dålig kontakt, kolla både till&från kablarna. Inuti ska de sitta... va äre för motor?
förpump sitter juh på Kjet.

Okej, det är en b234f

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 februari 2008 · 5 753 Inlägg

Jiar skrev:
tjenna nu har jag skaffat mej en vinterbil en volvo 740 som en massa andra 740n så funkar inte min bensinmätare går det o fixa den ?? nån som vet vad det r som är paj med merra

tacksam för alla svar

vanligaste felet på att tankmätaren inte fungerar på volvo 740 brukar vara nå deffekt mätarhus eller vad jag ska säga, alltså felet brukar sitta i mätaren inte i givaren på tanken smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang