laddtryck om volvo 940

RaLsO från bun!
10 mars 2008 · 89 Inlägg

har två frågor:
1: hur mycket laddar en 940 fulltryckare orginal?

2: hur mycket tål orginal turbon?

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Volvo_Mannen Volvoskadad
10 mars 2008 · 6 017 Inlägg

turbon klarar väl lite över 200hk

Jonas
RaLsO från bun!
10 mars 2008 · 89 Inlägg

ok, men en del kör ju med 230+ med orginal turbon

men det jag tänkte mest på vilket ladd turbon klarar
har hört att den laddar runt 0.4-0.5 orginal...

Senast redigerat av RaLsO (10 mars 2008)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Marcus_89 Biltokig elektriker
10 mars 2008 · 3 352 Inlägg

En ltt laddar 0,3 bar org, en Ftt 0,55 bar org.

Ladda 1 bar ska funka, så länge det inte spikar då wink

RaLsO från bun!
10 mars 2008 · 89 Inlägg

ok, det va ungeför vad jag har hört,men en del kör med 0.9-1.0 bars ladd, utan att chippa eller nått sånt, är det bra för turbon??hmm

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Jonve Livsnjutare
10 mars 2008 · 342 Inlägg

Turbon mår väl inget illa av det, dock kommer motorn spika rätt rejält åt dig..

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
Tobbe940
10 mars 2008 · 155 Inlägg

Jag laddar 0.7 0.8 med min ltt nu å så länge du kör på -98 oktan så e de ingen större fara. Bara du inte får max ladd under 2.000rpm så spikar de inte tongue

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ
Marcus_89 Biltokig elektriker
11 mars 2008 · 3 352 Inlägg

Ska man ladda mer än en Ftt gör så bör man chippa. Onödigt att chansa och riskera motorras.

Aleks_
11 mars 2008 · 68 Inlägg

RaLsO skrev:
har två frågor:
1: hur mycket laddar en 940 fulltryckare orginal?

2: hur mycket tål orginal turbon?

Ja laddar 1,1.... de spikar inte..... rör på sej helt okej!!!


// Aleks

RaLsO från bun!
11 mars 2008 · 89 Inlägg

då kan jag alltså ställe till 0.75 utan att vara orolig då? tongue

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
R0b1n hej
11 mars 2008 · 291 Inlägg

jag har hört att man inte ska ladda över 0.6,

min ltt laddade 1.2 när jag köpte den. och den var inte chippad. den funkar väl fint smile. men jag skulle nog råda o köpa bränslechip så slipper du stå vid vägkanten med ett hål i sidan på blocket eller dylikt smile


dessutom så är det en klenare wsg på ltt, och dom börjar skena i laddtryck över 0.6 nåt sånt smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
RaLsO från bun!
11 mars 2008 · 89 Inlägg

men jag har en ftt, så då borde det funka o ladda 0.75 utan chip... lr?hmm

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Sharky
11 mars 2008 · 10 287 Inlägg

ftt = ltt. Det är bara tryckklockan som skiljer.

/Göran

RaLsO skrev:
men jag har en ftt, så då borde det funka o ladda 0.75 utan chip... lr?hmm

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
RaLsO från bun!
11 mars 2008 · 89 Inlägg

jo men då är det ju en skillnad...

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Phaetoon
11 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Ja, fast bara en minimal sådan som inte påverkar hur mycket du kan ladda i slutändan.
Lyssna på gurun Sharky wink
Om någon har koll så är det Göran.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
hbdesign
12 mars 2008 · 38 Inlägg

jag och kompisen kör trotts att alla här inne skriker rakt ut och protesterar på 1,4/1,8 i ladd och 6/7 bars bränsle det enda vi gjort är att chippat, lurat wastegaten med en "pysventil" och monterat en linjär btr och våra bilar funkar bra ÄN min kör jag till jobbet varje dag, och jag vet att man får en roligare motor som skulle gå bättre om man gör "rätt" men vill påstå att man kan få et/ft att röra på sig bra med ekonomi vebo-pul.

Eller det skiter väl jag i
Volvo 142 Turbo Drift "Fritsch Racing" (1971)
Volvo 945 TURBO "Fritsch Racing" (1994)
Volkswagen caddy 16v TURBO "Hoodless Racing" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang