Spolarpump som inte spolar..

Mr_Redbull Evolution Garage
25 mars 2008 · 478 Inlägg

Tjipp,

Har råkat ut för ngt knepigt fel.
När jag spolar, torkarbladen går som dom skall, vätska duttas på lyktorna fram som sig bör i små korta intervaller.
Problemet består i att även om jag sprutar som en tok på bakrutan kommer ingen vätska, och det verkar som om pumpen inte heller e med i matchen.
Likadant när jag skall spruta vindrutan, vätska kommer till lyktorna, men inget till vindrutans munstycken.
Kollat o det läcker ingenstans, men även här pumpen som inte e med, har kollat alla säkringar och dom är hela.
Kan det vara så illa att pumpen gått o hängt sig, eller e det ngt annat enklare fel?
tacksam för snabba och vettiga svar.
//Mr_Redbull

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Vurpollon
26 mars 2008 · 43 Inlägg

hmm börja med att kolla säkringarna. funkar inte det får du mäta så det går fram ström till torkarmotorn göre det så är det bara att byta motorerna.
mvh

Miklen
26 mars 2008 ·

..hade samma problem me min..va backventilen som gett sig.. syntes inget läckage för allt la sig under motorhuvsisoleringen tongue hehe

bumpe Lastbilsmekaniker
26 mars 2008 · 3 878 Inlägg

Hör du inte pumpen och säkringen är hel så borde det vara pumpen som pajat...

ROE
26 mars 2008 · 336 Inlägg

det kan ha kalkat igen. Men du hör väl om pumparna/motorenrna jobbar brukar göra ett lite ljud ifrån sig.

//
Roe
Mr_Redbull Evolution Garage
27 mars 2008 · 478 Inlägg

jo tycker det, ska operera lite mer i helgen när jag har tid o grejja, dagarna har ju bara 24 timmar hmm lite synd.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang