honda accord mot mitsubishi galant

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
7 december 2007 · 1 123 Inlägg

vilken av de är billigaste att äga?
bägga e samma mil o lika stor i motorn års modell är 94.?
vilken av de är billigaste att äga?och vilen är roligaste att köra?

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
kaptenpadda Spawn of Satan
7 december 2007 · 56 Inlägg

är ingen expert på detta men tror att det kan kvitta vilken av dom du väljer. är väl ganska likvärdiga?,  kanske skiljer lite i skatt och så.  men vore det jag skulle jag lagt pengarna på en galant. smile

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
7 december 2007 · 1 123 Inlägg

så du säger galant?? men honda med vtec? e de mkt roligare? eller galant med 24v o v6??

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 december 2007 · 10 427 Inlägg

Kan ju tipsa om Mazda 626 & Nissan Primera också, lirar i samma prisklass smile
Ser ungefär likadana ut allihop också.

VMT I <3 my Honda
7 december 2007 · 483 Inlägg

Jag röstar på Accord 2.2 Vtec. Mycket rolig att köra och bruka inte kommer nåt problem om man serva ordentlig

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
7 december 2007 · 1 123 Inlägg

Racing84 skrev:
Jag röstar på Accord 2.2 Vtec. Mycket rolig att köra och bruka inte kommer nåt problem om man serva ordentlig

hade jag pengar hade jag köpt din del sol den e mkt snygg:P din civic e sjysst som fan:P  pm om du vill väldigt intresserad

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
VMT I <3 my Honda
8 december 2007 · 483 Inlägg

_lee_jr skrev:

Racing84 skrev:
Jag röstar på Accord 2.2 Vtec. Mycket rolig att köra och bruka inte kommer nåt problem om man serva ordentlig

hade jag pengar hade jag köpt din del sol den e mkt snygg:P din civic e sjysst som fan:P  pm om du vill väldigt intresserad

Min Civic är tillsalu efter vintern. Hörs av dig då

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
8 december 2007 · 1 123 Inlägg

Racing84 skrev:

_lee_jr skrev:

Racing84 skrev:
Jag röstar på Accord 2.2 Vtec. Mycket rolig att köra och bruka inte kommer nåt problem om man serva ordentlig

hade jag pengar hade jag köpt din del sol den e mkt snygg:P din civic e sjysst som fan:P  pm om du vill väldigt intresserad

Min Civic är tillsalu efter vintern. Hörs av dig då

jag letar ju bil de är klrt men budget ligger 15-20 tusen undrar om din e värd i de slantarna:P


kollade runt lite på blocket o sån såg några rover 45 de e skit lik honda civic är de samam bil eller vad rör de sig om??

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
VMT I <3 my Honda
8 december 2007 · 483 Inlägg

Som jag läste på Hondaklubben att hela hjulupphängningen är samma, elsystemen är delvis lika. Fördelen med en sådan här Rover är att man kan knata in på Honda och köpa de flesta reserdelarn om man bara vet vad man ska ha. Strular motorn så kastar man ur den och i med en från Honda tongue och bara de äldre bilarna som kan ha Honda motorer. Honda Civic och Rovers 200/400 serie hade samma plattform, Honda Accord och Rovers 600-serie, liksom Honda Legend och Rover 800...

Historia:
1984 introducerades Rover 200 som det första samarbetet mellan Rover och Honda. Bilen var i grunden en Honda Ballade, känd i Asien och Amerika som Honda Quintet. Som Rover 200 fick den en del modifikationer, och såldes antingen med en Hondamotor på 1342 cc eller en Rovermotor på 1598 cc. Modellen ersattes av en ny Rover 200/400-serie i och med modellåret 1990. Denna konstruerades ihop med Honda, och Hondabilen kallades Honda Concerto. Motorerna på 1,4 liter och 2 liter var Rovers egna, medan 1,6 liters motorn var Hondas. Sommaren 1995 ersattes även denna serie. Dels med en mindre modell 200-serien och dels med en modell i samma storleksklass som de gamla 200/400 serierna Rover 400 . Denna 400-modell delade bottenplatta, mycket av inredningen och mycket av utseendet med Honda Civic.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 december 2007 · 3 804 Inlägg

Kanske inte bidrar med så mkt.. men vad jag fått intryck av så är galant "mera bil" än accord..


Bmw osv..
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
9 december 2007 · 1 123 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Kanske inte bidrar med så mkt.. men vad jag fått intryck av så är galant "mera bil" än accord..

mm de känns som att galant e mer bil för pengar:P men honda kan man hitta mer prylar till:P
de e skit svårt

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
9 december 2007 · 1 123 Inlägg

föresten en honda 94 och en galant 94 vilken av de är snyggast??

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
VMT I <3 my Honda
9 december 2007 · 483 Inlägg

En kompis som hade en Galant V6 och den bara kommer massar problem. Först är v-låda som svårt att får in växel och sen lite problem med elsystem och lite senare den drickar bensin som satan osv... till sist byte han den mot en Accord 2,3SRI och klar han är nöjd med Accord

Där för Accord... inte för att jag kör Honda men men det ät upp till dig smile Lycka till med bilköpet

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
9 december 2007 · 1 123 Inlägg

hihihi då tar jag heller aacord då,, verkar som galant har skit mkt problem:-(

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
28 mars 2008 · 1 123 Inlägg

tack för alla hjälpt man ha fått jag ha köpt en honda accord 2.0i LS 97b års modell nöjd o fin drar ej så mkt:P drar ca: 0,7-0,8

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang