Min bil dör?

John85
6 mars 2006 · 22 Inlägg

Hej!
Har ett problem med strömmen.  Stömmen i bilen tar slut, jag laddar batteriet i garaget och det går bra, men det laddas inte upp i bilen. Jag tar bort polen med bilen igång och den fortsätter att gå och om jag mäter så visar den bara på 8 volt från generatorn, så d? bytte jag generator och laddade batteriet i garget. Då fungerade bilen i två veckor och nu är det samma problem igen. Vad kan det va för fel? generatorn jag köpte va begagnad på skroten, kan det va så att jag hade otur att den va trasig med? eller kan det va någor annat fel?
Bilen är en mazda 323f.
Mvh John

frasse4
6 mars 2006 · 736 Inlägg

Sitter laddningsrelä på generatorn eller löst? Kan ju vara det som spökar...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
John85
6 mars 2006 · 22 Inlägg

Det vet jag inte får kolla upp det..tack för svaret!

Drönirettab
6 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Du ska ha en väldig otur om den "nya" generatorn var trasig. Kolla alla kablar från generatorn så att de är hela, även kabeln som går till batterilampan i instrumenthuset i kupen. Kolla också alla jordkablar, tex batteri-kaross, kaross-motor, ev jord från generator till kaross/motor.
Med motorn på så bör det vara 14-14,4V på batteripolerna vid fulladdat batteri.

timpan_87
6 mars 2006 · 781 Inlägg

kolen i generatorn kanske är slut? prova byt den? dåligt battari som inte håller strömmen?

dom båda bildar kanske det problemet du har

SwIng
7 mars 2006 · 100 Inlägg

hade samma problem på min opel, det var jordflätan som inte fick ordentlig kontakt med karossen! bilen laddade uruselt då och startade knappt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang