parkerings bot

ThimNyberg Janas! lattmask
29 mars 2008 · 177 Inlägg

Finns det någon lag som säger att lappen måste vara på förarsidan i fönstret? har fått en parkerings bot fast jag betalat biljett kan hända att dom inte såg den för jag la in den på passagerarsidan.

tacksam för svar^^

den rullar^^
BlakkT5
29 mars 2008 · 118 Inlägg

Vet faktiskt inte. men tex sitter det en sån där klämma på förarsidan i rutan. :S brukar lägga min på panelen. kan ju få böter om den inte syns.. sad (har hänt mig)

Överladdat, ja tack!
decib3L Körv
29 mars 2008 · 3 535 Inlägg

Det står på parkeringslappen vart den ska ligga. Men överklaga vettja, det kan va värt det.

Truckdriving Man
Eisenhut
29 mars 2008 · 1 827 Inlägg

Den ska vara synlig i framrutan... Dvs, du kommer inte få några problem med överklagan, tänk bara på att betala den ändå, så får du pengar tillbaka senare.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Martin 9-3 Fisketokig
29 mars 2008 · 2 997 Inlägg

Skicka överklagan med lappen där tiderna står.

Ibland brukar det ju stå att lappen ska synas tydligt på förarsidan när man betalar för biljetten men om det är  det som gäller för att undvika böter har jag ingen aning om.

Hur blir det på högerstyrda bilar då tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Phaetoon
29 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Placera den väl synligt i vindrutan brukar det ju stå. Så du behöver nog bara överklaga.
Du kan ju kolla med p-bolaget om dom plåtat hela vindrutan? För då har du ju svart och vitt att lappen fanns där, även om den satt på andra sidan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang