hur får ja igång netgear router

Tomten Tomten
4 april 2008 · 1 065 Inlägg

John87 skrev:

mjukismagnus skrev:
Så jag lämnade tillbaka den och köpte en D-link fick det att funka på 1 minut....

Ja, för D-Link är ju kända för att göra kvalitetsroutrar roll

eller så inte.

rör inte det dom utan hanskar

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Mortalis VW-nörd?
4 april 2008 · 4 332 Inlägg

Wezzli skrev:

Glansen skrev:

Hamilton skrev:

hehe..vi som jobbar dagligen med dom här produkterna tycker något helt annat om just D-link.

Till trådskaparen. Kul att du fick det att fungera.

hmm

vi köpte en netgear sedan så funkade de sedan la den av ..sedan till tillbaka till netonnet och de funkar inte heller sedan så blev de d-link roll

Du är ett praktexemplar av en kund. Du har en erfarenhet av hur ett visst märke fungerat för dig och beväpnad med denna erfarenhet vet du allt om hur varor av detta märke fungerar. Denna enkelspårighet, att vägra se situationer/objekt från mer än en synvinkel och slutligen denna bombsäkerhet byggd på ingenting är tragisk. Hur kan jag då säga att den är byggd på ingenting när den faktiskt utgår från en erfarenhet? Ja, erfarenhet är mycket viktigt, men utan den grundläggande kunskapen om ämnet så har man inget sätt att tolka erfarenheten till användbar information, där blir det fel och där blev du en kund.

Jag har svårt att se vad som får dig, att med full dedikation, predika om att D-Link är bäst över en incident som kunde varit, eller förmodligen var som följd av en tillfällighet, måndagsexemplar, skit bakom spakarna eller vad fan som helst. Men såhär är det ju med allt, de bästa märkena är alltid det som personen i fråga använder.

Egentligen ska man överhuvudtaget inte ha en router för det existerar inte många routrar som håller i längden, inte överbelastas och kraschar eller stryper av hastigheten. Jag har hittils bara använt en router som hållt längre än 2 månader.

Rolig support du som säger att man inte behöver ha en router för de stryper hastigheten.
De e knappt mätbart hur mkt en router stryper hastigheten om man inte har 100mbit och dålig router, kör jag direktkabel eller genom router/switch så e de exakt samma enligt TPtest med adsl, adsl2 eller vdsl exempelvis...

Haft 3st Netgear och alla har kraschat hela jävla tiden. Fick i uppdrag o installera trådlöst nät åt en på jbobet också, köpte netgear, strula uta helvete tills ja bad honom fixa D-link...D-link har dåliga produkter också, men de beror mkt på var man köper ifrån.
Inet t.ex. använder sig av produkter som D-link normalt sett inte säljer i Europa utan i Australien/Ryssland...svårt att kolla sånt i förhand men de e iaf en butik man ska hålla sig ifrån.
Alla andra D-link ja kommit i kontakt med som inte varit därifrån har inte varit några problem...

Men men, folk får gärna köpa Netgear, perfekta dörrklossar. Lite dyra för de bara...

Rojpen
4 april 2008 · 2 230 Inlägg

ja man får ju vad man betalar försmile netgears billiga router är totalt värde lösa. men betar du typ 900kr å uppåt funkar det huuur bra som helst. är säkert samma med D-link och resten av sakerna. men för mig har allt alltid vare plug and play, om man inte ska köra wlan då.. förutsatt att modemet inte har ibyggd router då.. för då blir det ett rent helvete..

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Wezzli Sidledesförare
4 april 2008 · 268 Inlägg

Mortalis skrev:

Wezzli skrev:

Glansen skrev:

hmm

vi köpte en netgear sedan så funkade de sedan la den av ..sedan till tillbaka till netonnet och de funkar inte heller sedan så blev de d-link roll

Du är ett praktexemplar av en kund. Du har en erfarenhet av hur ett visst märke fungerat för dig och beväpnad med denna erfarenhet vet du allt om hur varor av detta märke fungerar. Denna enkelspårighet, att vägra se situationer/objekt från mer än en synvinkel och slutligen denna bombsäkerhet byggd på ingenting är tragisk. Hur kan jag då säga att den är byggd på ingenting när den faktiskt utgår från en erfarenhet? Ja, erfarenhet är mycket viktigt, men utan den grundläggande kunskapen om ämnet så har man inget sätt att tolka erfarenheten till användbar information, där blir det fel och där blev du en kund.

Jag har svårt att se vad som får dig, att med full dedikation, predika om att D-Link är bäst över en incident som kunde varit, eller förmodligen var som följd av en tillfällighet, måndagsexemplar, skit bakom spakarna eller vad fan som helst. Men såhär är det ju med allt, de bästa märkena är alltid det som personen i fråga använder.

Egentligen ska man överhuvudtaget inte ha en router för det existerar inte många routrar som håller i längden, inte överbelastas och kraschar eller stryper av hastigheten. Jag har hittils bara använt en router som hållt längre än 2 månader.

Rolig support du som säger att man inte behöver ha en router för de stryper hastigheten.
De e knappt mätbart hur mkt en router stryper hastigheten om man inte har 100mbit och dålig router, kör jag direktkabel eller genom router/switch så e de exakt samma enligt TPtest med adsl, adsl2 eller vdsl exempelvis...

Haft 3st Netgear och alla har kraschat hela jävla tiden. Fick i uppdrag o installera trådlöst nät åt en på jbobet också, köpte netgear, strula uta helvete tills ja bad honom fixa D-link...D-link har dåliga produkter också, men de beror mkt på var man köper ifrån.
Inet t.ex. använder sig av produkter som D-link normalt sett inte säljer i Europa utan i Australien/Ryssland...svårt att kolla sånt i förhand men de e iaf en butik man ska hålla sig ifrån.
Alla andra D-link ja kommit i kontakt med som inte varit därifrån har inte varit några problem...

Men men, folk får gärna köpa Netgear, perfekta dörrklossar. Lite dyra för de bara...

Jaha, riktigt jävla oväntat att någon som du skulle komma med invändningar. Vilken jävla tur att jag garderade mig och skrev "överbelastas och kraschar eller stryper hastigheten". Med detta citat menar jag att om den inte har överbelastas så stryper den inte hastigheten och med överbelasta så menar jag inte vad tillverkaren menar på att routern ska klara utan vad routern verkligen klarar.

Vill du diskutera ytterligare så har jag otaliga exempel och anledningar till varför routrar kan fara hem. I all ärlighetens namn så finns det ingen uppkoppling som fungerar bättre med router, oavsett märkbar eller marginell förändring. Däremot finns det routrar som påverkar din uppkoppling mycket lite, dessa är bra routrar, ifall man verkligen behöver en. Förövrigt så finns det alternativa lösningar till de fördelar routrar har som oftast fungerar mycket bättre.


Observera att jag alltid syftar på budget, hemmanätverksroutrar.

Man vet aldrig, före man vet
henkebenke
4 april 2008 · 1 703 Inlägg

Problemet med d-links tidiga billiga routrar (typ DI-514) var bla värmeproblem, de slutade sonika fungera smile

Netgear å sin sida har haft problem med krashande mjukvara vid trådlös anslutning och nedtankning av torrenter.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
anvandare_12345
4 april 2008 · 654 Inlägg

henkebenke skrev:
Problemet med d-links tidiga billiga routrar (typ DI-514) var bla värmeproblem, de slutade sonika fungera smile

Netgear å sin sida har haft problem med krashande mjukvara vid trådlös anslutning och nedtankning av torrenter.

Jag har en D-Link D-524 som har jätteproblem att hålla wlan-kontakten stabil mellan dator och router. Kopplar ofta ner trådlösa anslutningen för att sedan koppla upp igen. Har försökt fixa med hjälp av ny mjukvara men inget har hjälpt. Det är något knepigt med den, vissa veckor är värre än andra.

Glansen
4 april 2008 · 1 311 Inlägg

åker till net on net imon och skall köpa en d - link big_smile

Senast redigerat av Glansen (4 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang