Luftintag/galler vid dim ljsen [Volvo s70]

MartiiinL
3 april 2008 · 2 Inlägg

Hej! skulle vilja få tag på silverigt galler till en s70! Vid dim ljusena så finns de 3 plast skydd skulle vilja byta ut de mot kromatgaller eller nåt! Så min fråga är; finns de o köpa ? isf vart? eller måste man köpa en s70r front för att få de?

Om ni undrar vad ja menar så gå in på min profil o kolla brevid dimmljuserna big_smile

Ja vet att de finns o köpa oklippta stylingsgaller men isf hur ska man sätta fast dom?

mvh martin


Tackar i förväg för alla seriösa o trevliga svar ! smilesmile

Senast redigerat av MartiiinL (3 april 2008)

Volvo S70 (2000)
Gulmun * Klåpare
5 april 2008 · 1 718 Inlägg

Du kan lacka gallrena i sivermetallic om inget finns att köpa, det blir nice. Med oklippta stylingsgaller antar jag du menar sånt som finns på Biltema, Mekonomen, Micro m.fl.? De är det bara att klippa till samma form som originalgallrena med en plåtsax och fläska fast med ståltråd mot originalgallrena. Eller, om det är möjligt, ta bort originalgallrena och vika ditt nya galler runt kanterna i dimljushålet och fästa med smältlim eller "elefantskit".

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
-Figge-
5 april 2008 · 16 Inlägg

Om du vill ha galler, och inte dom vanliga "ribborna", så kan du ju köpa (på volvo) dom plastbitarna som är till R-fronten, och sen lacka dom silver...Blir väldans fint, och tror till 99,9% att det ska passa på vanliga fronten oxå smile

MartiiinL
5 april 2008 · 2 Inlägg

okej! tack för svaren! yikes De verkar vara rätt bra idéer. Kom gärna me fler förslag (:

Volvo S70 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang