Påfyllningshål för olja automatlåda a4?

Vurpollon
5 april 2008 · 43 Inlägg

skulle byta växel lådsolja igår på min a4 1.8T. hittar dreneringspluggen men inte påfyllningshålet.
Har kollat i autodata programmet och det stämmer inte alls över äns med deras bilder och lådan är orginal inte bytt!
Nån som gjort det som vet? Inte äns din bils förklaring på vart det skulle sitta stämmer:S
Om det skulle vara så att nån gjort det så länka gärna en bild om det finns möjlighet och ringa in påfyllningshålet.

OBS inga förslag på att fylla på vid oljestickan för sån finns inte på denna bil. Det vet dom som äger audi, som kan;) tack tack

Senast redigerat av Vurpollon (5 april 2008)

T12
5 april 2008 · 112 Inlägg

vän upp o ner på bilen o fyll då, hehee (skämt)
Kolla noga kan vara en skruv med insexsnyckel som inte kommer ut ur lådan, jag hade svårt att hitta min påfyllnings plug på min almera, när jag av någon anledning letade efter en vanlig mutter.
Borde ligga i höjd av mitten av lådan påfyllningen.
Men detta är bara spekulationer...

Saab 99 "Red Fox" (1982)
fredde85
5 april 2008 · 1 798 Inlägg

fyller du inte på där oljestickan sitter då har ja iallafall gjort på alla mina automat bilar tror inte de finns något annat ställe o fylla på inte på mina bilar iallafall

Senast redigerat av fredde85 (5 april 2008)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
T12
5 april 2008 · 112 Inlägg

jaha automat var de du hade, förlåt jag tänkte på manuel låda jag ja, då vet jag inte...

Saab 99 "Red Fox" (1982)
Xoff Volvo tönt... =)
5 april 2008 · 2 344 Inlägg

Jag har alltid fått lära mig att på AUT lådor så fyller man på oljan igenom hålet till stickan... så bara dra upp stickan skaffa en mini tratt å fyll på...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Vurpollon
5 april 2008 · 43 Inlägg

fredde85 skrev:
fyller du inte på där oljestickan sitter då har ja iallafall gjort på alla mina automat bilar tror inte de finns något annat ställe o fylla på inte på mina bilar iallafall

På lite nyare bilar finns det ingen oljesticka till automat lådor.
hade det funnits hade jag vart klar för länge sen;)

Pysslingen
5 april 2008 · 33 Inlägg

nivåpluggen sitter på vänster sida på lådan du måste ta bort skydds kåpan för att se pluggen

Vurpollon
6 april 2008 · 43 Inlägg

Pysslingen skrev:
nivåpluggen sitter på vänster sida på lådan du måste ta bort skydds kåpan för att se pluggen

Menar du skyddskåpan som sitter för motorn?
vi har letat som idioter för att hitta den.
hur ser pluggen ut och ungefär vart på lådan sitter den. fram mot motorn, mitten eller lite bakåt?big_smile

Pysslingen
6 april 2008 · 33 Inlägg

på vänster sida på lådan bakom drivaxeln, tror det är  17 insex

Vurpollon
7 april 2008 · 43 Inlägg

Pysslingen skrev:
på vänster sida på lådan bakom drivaxeln, tror det är  17 insex

Okey tackar.. är det samma lika då? tänkte eftersom du har en tq och jag har en vanlig felhjulsdriven:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang