V70r -98 Bromsskivor slitsade/borrade!?!? pris / kvalite

rpM
9 april 2008 · 48 Inlägg

HEj, jag undrar lite över priser på slitstade resp. slitsade och borrade ? Vilka som har bra kvalite och vad för priser som gäller !? Mvh smilebig_smile

har man inte åkt av har man inte laddat tillräckligt!!!
Xoff Volvo tönt... =)
10 april 2008 · 2 344 Inlägg

om du vill köpa orginalskivor eller andra tandardskivor å få dem slitzade kolla då in www.rolleslitz.se annars så har jag fått uppfattningen om att dem på www.peansweden.se ska vara bra att ha att göra med ifall du vill ha bättre bromsar...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
FLindgren
10 april 2008 · 5 089 Inlägg

Köpt mig ett par slitzade till min. tycker jag är snyggast. och så hörde jag att borrade slår sig väldigt lätt.
ligger väll på lite över tusenlappen styck skulle jag tro. köpta igenom autotech. tror dom skaffade dom från ge-motorsport.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Sl33py Buller & Bånk
17 april 2008 · 31 Inlägg

brembo max slitsade med greenstuffbelägg... Det e det jag hade tänkt köpa nu i dagarna iaf.. Bra bromsar och belägg för en lagom summa om man vill kombinera vardagasåk med buskörning.

It's not how you treat your car, It's how you drive it
Christian S
17 april 2008 · 4 816 Inlägg

Sl33py skrev:
brembo max slitsade med greenstuffbelägg... Det e det jag hade tänkt köpa nu i dagarna iaf.. Bra bromsar och belägg för en lagom summa om man vill kombinera vardagasåk med buskörning.

Skaffa hellre red eller yellowstuff belägg då dom gröna är för dåliga, jag har yellowstuff belägg på min.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
nizze15
17 april 2008 · 280 Inlägg

Christian S skrev:

Sl33py skrev:
brembo max slitsade med greenstuffbelägg... Det e det jag hade tänkt köpa nu i dagarna iaf.. Bra bromsar och belägg för en lagom summa om man vill kombinera vardagasåk med buskörning.

Skaffa hellre red eller yellowstuff belägg då dom gröna är för dåliga, jag har yellowstuff belägg på min.

Vad är felet med greenstuff beläggen då?

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
viccoA
17 april 2008 · 3 110 Inlägg

Greenstuff beläggen är inte nämnvärt bättre än ett orginalbelägg, de marknadsförs som ett sportigare belägg och absolut inte som något för hård bankörning etc, därför finns red och yellow wink

Christian S
17 april 2008 · 4 816 Inlägg

viccoA skrev:
Greenstuff beläggen är inte nämnvärt bättre än ett orginalbelägg, de marknadsförs som ett sportigare belägg och absolut inte som något för hård bankörning etc, därför finns red och yellow wink

Precis.
När jag skulle köpa till min så sa dom på Street Performance att greenstuff va sämre än orginal till min V70 R och att redstuffen va likvärdiga orginal till den så då fick det bli yellowstuff för man vill ju ha bättre än orginal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang