Kl 21 i kväll tänder vi ett ljus för Engla!

Liner
18 april 2008 · 583 Inlägg

cool blue skrev:

richardoo290 skrev:

Jessan skrev:
Ett ljus lyser även i mitt hus, känner starkt medlidande för Englas familj, nära och kära. Fruktansvärt det som har hänt.

men alla andra mord som sker jämt då?.. mamman o de 2 barnen som slogs ihjäl då?
inte så va... det är synd visst.. men folk börjar seriöst att överdriva detta med engla? man märker ju verkligen hur media kontrollerar er! .. tänd ett ljus varje gång ett barn dör?.. nää men när de står i nyheterna och folk pratar om det, då jävlar ska det tändas ljus?

bara jag som inte riktigt hänger med på vafan ni håller på med?
men de är jävligt tragiskt de som hänt,

Jag kan köpa att vi är styrda av media även du men jag kan inte köpa snacket att man inte kan tända ett ljus fam som blivit lidande av våld sen om du väljer att lite trång synt bara se det som en action i ett enstaka fall så visst upp till dig jag ser det som en action mot hela vålds sammhället och det ska jag säga dig att det är min förbannade skyldighet att inte acceptera så förstår du nu vad för man tänder ett ljus eller offra en tyst minut ?

Nu tycker jag du överdriver. Det finns så mycke våld i vårat samhälle att du borde tända ett ljus i storlek som solen isåfall och tiga i resten av ditt liv. De är synd det som hänt med Engla men man ska inte överdriva de. Vad hände tex med dom 2 barnen som blev ihjälslagna och mamman somnästan blev de? Stog knappt en liten rubrik om de i tidningarna igår. Men tänd ditt ljus och håll din tysta stund... men inte fan hjälper de till att få Engla vid livet... och inte fan hjälper de att få bort våldet heller!!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Breexiz
18 april 2008 · 341 Inlägg

Skyline_dennis skrev:

cool blue skrev:

richardoo290 skrev:

men alla andra mord som sker jämt då?.. mamman o de 2 barnen som slogs ihjäl då?
inte så va... det är synd visst.. men folk börjar seriöst att överdriva detta med engla? man märker ju verkligen hur media kontrollerar er! .. tänd ett ljus varje gång ett barn dör?.. nää men när de står i nyheterna och folk pratar om det, då jävlar ska det tändas ljus?

bara jag som inte riktigt hänger med på vafan ni håller på med?
men de är jävligt tragiskt de som hänt,

Jag kan köpa att vi är styrda av media även du men jag kan inte köpa snacket att man inte kan tända ett ljus fam som blivit lidande av våld sen om du väljer att lite trång synt bara se det som en action i ett enstaka fall så visst upp till dig jag ser det som en action mot hela vålds sammhället och det ska jag säga dig att det är min förbannade skyldighet att inte acceptera så förstår du nu vad för man tänder ett ljus eller offra en tyst minut ?

Nu tycker jag du överdriver. Det finns så mycke våld i vårat samhälle att du borde tända ett ljus i storlek som solen isåfall och tiga i resten av ditt liv. De är synd det som hänt med Engla men man ska inte överdriva de. Vad hände tex med dom 2 barnen som blev ihjälslagna och mamman somnästan blev de? Stog knappt en liten rubrik om de i tidningarna igår. Men tänd ditt ljus och håll din tysta stund... men inte fan hjälper de till att få Engla vid livet... och inte fan hjälper de att få bort våldet heller!!

Jag håller helt med dig! Personligen tycker jag att Arboga-morden är en större tragedi.. Där var det ändå 2 barn som blev mördade och ett av dem var ett spädbarn.
Det är visserligen hemskt när ett barn dör oavsett vem det är. Folk borde inse att det dör säkerligen tusentals barn runtom i världen varje dag..

Drive it like you stole it
Grabber Dagdrömmare
18 april 2008 · 2 836 Inlägg

NeonX skrev:

Grabber skrev:
På måndag 21/4 kl 11:00 hedrar alla lastbilschauffötrer Engla med att stanna där de är och håller tyst minut.
Hoppas att folk ska förstå att även landets chaufförer rasar mot 42-åringens handlingar.

jag fattar inte, " att folk ska förstå att även lastbilschaufförer rasar mot 42åringens handlingar "

det klart som fan vi gör? tror inte nån sympatiserar för att han tillhörde samma yrkesgrupp...är det seriöst nån som sagt nått illa om lastbilschaffisar generellt p.g.a detta??? vore intresannt att höra motiveringen

Det är nog därför att i media säger dom "lastbilschaufför" inte "42 årig man" o då dras alla chaufförer över en o samma kam...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang