behöver snabbt svar! Antennborttagning (saab 9-3)

Elin babe
23 april 2008 · 67 Inlägg

Ska montera på viggenvinge på bilen nu...
Hur plockar man bort radioantennen? Jag har varit och köpt en plugg som jag ska sätta i hålet efter den. behöver snabbt svar eftersom jag ska göra det nu!

Losgard
23 april 2008 · 1 688 Inlägg

Ta en fast nyckel eller skiftnyckel och lossa på bulten som sitter på ovansidan antennen, sen bör du kunna trycka den rakt ner. Går det inte så får du kolla på undersidan, du får ta loss inredningen och kolla så det inte sitter med klipps.
Hade nyligen loss min och den satt bara med muttern på ovansidan.

Välkommen till Saab-familjen big_smile

Senast redigerat av Losgard (23 april 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Elin babe
23 april 2008 · 67 Inlägg

Losgard skrev:
Ta en fast nyckel eller skiftnyckel och lossa på bulten som sitter på ovansidan antennen, sen bör du kunna trycka den rakt ner. Går det inte så får du kolla på undersidan, du får ta loss inredningen och kolla så det inte sitter med klipps.
Hade nyligen loss min och den satt bara med muttern på ovansidan.

Perfekt! Tackar!!! big_smile

Losgard
23 april 2008 · 1 688 Inlägg

Förresten, det är andra hål för viggen-vingen än original-vingen om jag minns rätt.
Du måste förmodligen borra helt nya hål, så ta det försiktigt med din gamla vinge om den nya inte skulle passa så du kan återmontera den.yikes

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Elin babe
23 april 2008 · 67 Inlägg

Losgard skrev:
Förresten, det är andra hål för viggen-vingen än original-vingen om jag minns rätt.
Du måste förmodligen borra helt nya hål, så ta det försiktigt med din gamla vinge om den nya inte skulle passa så du kan återmontera den.yikes

Nepp, behövde inte borra nya hål. Det är aerovingen man måste borra nya hål för. smile

NKM-Rani Fotograf
23 april 2008 · 1 000 Inlägg

Elin skrev:

Losgard skrev:
Förresten, det är andra hål för viggen-vingen än original-vingen om jag minns rätt.
Du måste förmodligen borra helt nya hål, så ta det försiktigt med din gamla vinge om den nya inte skulle passa så du kan återmontera den.yikes

Nepp, behövde inte borra nya hål. Det är aerovingen man måste borra nya hål för. smile

jahap, men jag har för mig att det är viggen-vinge som man måste borras?

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang