Katt på rymmen.

_MaCCe_ Majestas
16 mars 2006 · 1 319 Inlägg

Torsdag förra veckan ringde våran granne och sökte våran mamma. Hon hade sett en röd/vit katt som hade sprungit över vägen utanför våran tomt. Hon frågade mamma om det var våran katt men så var inte fallet. Vi trodde att katten var ute på äventyr och att den skulle gå hem så småningom.

Lördag kväll, sitter jag och kolla på Carrie på kanal fem. Jag ser något i ögonvrån och jag slänger genast min blick mot fönstret. Där står den en röd/vit katt som först ger ifrån sig ett mjauu och sedan går därifrån. Jag var ganska säker på att det var samma katt våran granne hade sett.

Tisdag eftermiddag. Min lillasysters vän har precis åkt hem. Hon går för att se om rådjuren står kvar på andra sidan vägen som dom tidigare på dagen stått och ätit. Hon såg dom inte, då satte hon kurs till vårat hus.
Då får hon syn på katten. Den står på dörrtrappan som tillhör Örstad ( Det stora gula huset bredvid vårat hus ). Katten sitter ihop krypen och fryser. Hon stannar till och tittar på den. Han tittar tillbaks och skriker hjärtskärande av hunger. Efter att ha stått i ca 1 min beslutar hon att hon ska gå hem till värmen.

Det är Tisdag eftermiddag och jag sitter framför datan i mitt rum. Jag skriver hejs till dom jag har pratat med och stänger ner msn och uppkopplingen.
Närr jag kommer in på toan möts jag av min lillasyster. Hon säger glatt att det står en katt utanför våran ytterdörr. Jag tittar ut genom fönsteret och visst, där står det en röd/vit katt och mjauar.

Tisdag kväll. Kl är nu 8 och katten har suttit på bordet utanför fönstret och skrikit hela tiden sedan eftermiddagen. Min syster vill att vi ska ta in katten. Familjen beslutar att vi ska vänta tills nästa dag med att göra något åt saken.

Torsdag morgon. Jag vaknar av att klockan ringer kl 11:16. Jag snoozar två gånger sedan stänger jag av den. En timma senare stiger jag upp ur sängen. Jag är ensam hemma. När jag kommit ner för trappan går jag för att se om katten är kvar. Det är den inte. Jag sätter mig ner i soffan i vardagsrummet och börjar äta av min frukost.
Ytterdörren öppnas, HALLÅ?. Det är mamma. HALLÅ! svarar jag. Hon säger att katten står utanför. Vi beslutar oss för att vi ska ge den kattmat. Jag springer upp till mitt rum för att hämta digitalcameran för att ta kort på katten och sedan skriva ut lappar som ska sättas på anslagstavlor på Ica och Coop konsum. Katten äter som om den aldrig ätit mat förut. Jag försöker få en bra bild på den men det är svårt. Varje gång jag böjer mig ner för att få en sjyst bild. Men varje gång jag gör det så springer katten fram till mig för att få kroppskontakt. Jag får tillslut 2 hyffsade bilder.


Torsdag eftermiddag. Mamma och jag kommer hem från centrum där vi satt upp lapparna. Katten möter mig när jag kliver ut ur bilen. Den stryker sig mot mina ben. Jag böjer mig ner och klappar den.
Vi slår oss ner i soffan i vardagsrummet. Efter ett tag bestämmer vi oss för att ta in katten. Den kan ju inte stå där ute o skrika hela natten igen.
Jag går ut och lyfter upp katten i min famn.
När jag släppt ner katten på golvet i mitt rum så springer den runt och luktar på saker o ting men samtidigt vill den ha närhet av oss.
Mamma kommer in i rummet och undersöker kattens kön. Hon tycker att det ser ut som en kastrerad hane och att det måste vara en Norsk skogskatt.

Katten har en underbar lurvig päls och stora tassar. Den har också en lång buskig svans.


Nu är kl 00:01 och jag sitter o skriver i min blogg. Katten ligger på soffan bakom mig och njuter av värmen.

Är det så att vi har fått en ny familje medlem?
Eller är det någon som saknar denna ???

Många frågor några svar.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
16 mars 2006 · 1 781 Inlägg

Norska Skogskatter är ju inte direkt billiga

Team Insane Racing
Dreamcatcher
16 mars 2006 · 260 Inlägg

våran kostade 50 spänn :-)

styling har egentligen bara med pengar att göra.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
16 mars 2006 · 3 804 Inlägg

fick en snabb teori i hvudet precis..

kan va ¨så att katten fått fågel influensan och familjen som ägt den låtit spring vilt i vildmarken iställe för att avliva den.. men iaf den har ja vart ute bra länge nu kolla upp så den inte har den där jävla fågel grejen


Bmw osv..
Tonkpils blyfot
16 mars 2006 · 117 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
fick en snabb teori i hvudet precis..

kan va ¨så att katten fått fågel influensan och familjen som ägt den låtit spring vilt i vildmarken iställe för att avliva den.. men iaf den har ja vart ute bra länge nu kolla upp så den inte har den där jävla fågel grejen

haha de va de dummaste

jerseyko
16 mars 2006 · 24 Inlägg

Katter kan gå MÅNGA mil hemifrån, bra att ni satt upp lappar, kanske kan lämna en lapp hos polisen också? Skulle någon av mina katter försvinna skulle jag sagt till polisen + att mina dessutom är tatuerade vilket jag tror inter "er" katt är?

Har ni någon vetrinär station kan du lämna en lapp där.


Hade den fått fågelinfluensan hade den vart död och alla katter fångar inte fåglar.

Se till att kissen har en låda att gå på, finns kanonbra kattsand på granngården, 99kr för 6 kg, mina katter är väldigt kräsna på kattsanden men den här är det inga problem att gå på lådan med! Sen om ni ger kissen torrfoder att det alltid finns vatten tillgängligt.

Lycka till mer er kisse!

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
16 mars 2006 · 1 660 Inlägg

Hmm, Hoppas katten är frisk o kry och att det kommer att gå bra med den. Klappa den från mig å! : )
Kan rekomendera kattströ som heter "TOA LÄTT" (tror det stavas och avstavas så). En stor gul säck med lite röd och grön text har jag för mig...
Lycka till!!!"

Malmoe SSS -12
16 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Låter som en väldigt mysig katt det ju!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
barrre Evolution Garage
16 mars 2006 · 394 Inlägg

Eftersom det är en raskatt så kanske den har chipmärkning istället för tatuering (används oftast nuförtiden). Känn ovanför skulderbladen strax efter nacken om det sitter någon liten grej under huden där.... isåfall så kan ni få reda på ägaren.

Annars så har ni fått er en riktigt mysig katt.... har själv en svart skogis som är helt underbar smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
16 mars 2006 · 3 804 Inlägg

Tonkpils skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
fick en snabb teori i hvudet precis..

kan va ¨så att katten fått fågel influensan och familjen som ägt den låtit spring vilt i vildmarken iställe för att avliva den.. men iaf den har ja vart ute bra länge nu kolla upp så den inte har den där jävla fågel grejen

haha de va de dummaste

?


Bmw osv..
peo Kaffeknarkare.
16 mars 2006 · 135 Inlägg

Blir så less över denna fågel influensa. Visst de kan vara farligt men wtf?
Vi borde inte käka potatis heller för de kan ge "cancer".

Mata den lille ifrån mig också. Snacka med snuten o kommer de ingen ägare så ta hand om den vetja smile

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
_MaCCe_ Majestas
16 mars 2006 · 1 319 Inlägg

Katten är frisk o kry. jag fick inte så mycket tid att sova i natt tongue jo jag ska kolla på skulderbladen om den e tatuerad.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
jerseyko
17 mars 2006 · 24 Inlägg

Bara för katten är fin behöver det inte vara en raskatt för flera tusen, det finns norska skogskatter som säljs för 50öre tassen också! Dessutom kan ett chip vandra, och skulle det vara en raskatt hade den nog vart efterlyst wink

Ang fågelinfluensan ha rjag kopierat detta från ett katt forum:
"det slags fåglar som katter äter - insektsätande fåglar - har ännu inte fågelviruset. Det finns, om jag fattat rätt, enbart hos hönsfåglar"

"Viruset måste mutera innan. Om katten äter en fågel med virus måste katten själv ha influensavirus i kroppen som då kan mutera. Så är det iaf med oss människor. För att vi ska bli smittade krävs det mutation och att den människan som får viruset redan har influensavirus i kroppen."

"Det är större risk att katten blir överkörd eller tagen av ett rovdjur än att den får fågelinfluensa i dagsläget."

"Katter är inte asätare, så det borde inte vara nån större risk att dom tar döda fåglar iaf. Om dom inte hittar en som fortfarande är varm."


Sen kattströt Toa Lätt fungerade inte på mina katter, det vägrade gå på lådan tyckte det var jätte läskigt med den katt"sanden".

JohnnyN Rutinerad medlem
17 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Hmm, bortsprunga katter är det alltid lite knepigt med tongue
Men om ni har satt upp lappar och efterlyst ägare, så är det ju bara bra smile
Ca hur gammal är katten då?
Kan ju nog också hända att ni har fått en ny katt i familjen smile grattis isf wink
har själv en halv-angora med "syndromet" manx' katt big_smile

pacco
17 mars 2006 · 135 Inlägg

haha, dumt kanske, men lägg ut den på blocket.... " norsk skogskatt bytes mot Garret GT28..."

JohnnyN Rutinerad medlem
17 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Jeeeee wink

edit: ens katt är nog bland det sista man skulle byta mot en turbo big_smile åtm. jag tongue

Senast redigerat av calibra_nox (17 mars 2006)

pacco
17 mars 2006 · 135 Inlägg

det var ju det... det var ju inte "ens" det var ju någonannans....

_MaCCe_ Majestas
17 mars 2006 · 1 319 Inlägg

Hehe. har ingen aning om hur gammal katten är men tänderna ser fräscha ut. den lär sig känna hunden o dom andra katterna nu big_smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
JohnnyN Rutinerad medlem
17 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Hur många djur har ni? big_smile

_MaCCe_ Majestas
18 mars 2006 · 1 319 Inlägg

3 Katter 1 hund. vi har dock haft 2 hundar o 6 katter SAMTIDIGT big_smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang