Ljudbygge (s40)

Virtual_Blå
18 mars 2006 · 145 Inlägg

Har börjat fundera över att skaffa bättre ljud till bilen nu (har en s40 med orginal ljud) det e en 03:a så det e egentligen bara bas som behövs...Eller rättare sagt, det räcker för min del iaf ;-)

Min fråga e nu bara hur ni tycker att man ska bygga!?, jag har 2 funderingar

1. på passagerarens sida (fram) längst in under handsfacket.

2. I bagaget, men jag vill INTE ha en STOR låda utan jag funderar isof på 2 st lite mindre som man kan ha precis nedanför fästena för bagageluckan (svååårt å förklara!), det går jue upp lite i bagaget på båda sidor för hjulen å där finns det som typ 2 st små hyllor som jag isof funderar på att sätta dom...För jagvill fortfarande kunna fälla sätena å inte förlora utrymme i bagaget!

ngn som har tips, ide`er, Bilder är hjärtligt välkommen!

CoSmoZ 2lateuloose
19 mars 2006 · 543 Inlägg

absolut.. många har byggt in en 10" under handsfacket & fått sjysst ljud! men jag föredrar bakluckan.. det är enklare på nåe sett!..

klart du kan bygga in den i sidan.. & du behöver inte köra mågra super stora basar 10" räcker gott & väl.. det finns märken som har Grunda modeller som inte bygger så mycket.. perfekt för den som inte har så mye plats! & kan du plasta glasfiber så kan du fixa en låda på ett kick.. custom made! annars finns det firmor som livnär sej på att lösa ditt problem

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang