B230 i gammel140:n?

Manne Jajjemen!
26 augusti 2007 · 1 512 Inlägg

Motorn är en 8v på 112 hk.
de nummret du hittade är inte motornummret.. de är numret på toppen, precis som batterinörd säger är de en 530 topp du har.

Men du såg väl bilden ja la upp på första sidan i tråden? De är ett F-insug.. de passar inte sådär jättebra i en 140.. Men de går säkert om man vill.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Phaetoon
26 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

Det här tycker jag är en väldigt intressant tråd.
Funderar själv på hur man kan byta motor och behålla långspaken.
(I en PV 544)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chevy_61
22 september 2007 · 53 Inlägg

prata med någon som har tig svets och gör en kåpa såga i sär en kåpa till b20 (det ä ju samma bult delning  som b21 b23 b230) vrid  främre delen till det läge ni vill ha så märk noga och svetsa i hop, funkar skit bra

Senast redigerat av chevy_61 (22 september 2007)

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
144-raggarn
9 maj 2008 · 59 Inlägg

tja...
ska byta till en B230F te 144an..., så ja undrar om de e möjligt å bara släng i motorn??
följde me en 5 vxl låda oxå.... HJÄLP!!

Rille0
9 maj 2008 · 2 021 Inlägg

144-raggarn skrev:
tja...
ska byta till en B230F te 144an..., så ja undrar om de e möjligt å bara släng i motorn??
följde me en 5 vxl låda oxå.... HJÄLP!!

har du inte läst igenom tråden?

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang