baslåda 855?

Gloremir hmmmm
20 mars 2006 · 1 094 Inlägg

Nån som har någe bra tips på lådbygge i en 855:a, har 2 st 12 GAS alpha basar, 600W styck,
om nån har någon länk till nån ritning så ge gärna den!

Tack på förhand!

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Gloremir hmmmm
20 mars 2006 · 1 094 Inlägg

hmmm ingen som har någe tips?? vill ej ha en rak låda längst in

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
PooH
20 mars 2006 · 15 Inlägg

Sätt en bas per sida  i  t.ex glasfiberlådor så har du relativt fritt lastutrymme.

Gloremir hmmmm
20 mars 2006 · 1 094 Inlägg

blir ljudet bra så med en på varje sida, jag tänkte mig typ någe 3 kantiga lådor med en vinklad skiva imellan för slutsteget, men skulle gärna villa ha råd om hur jag ska bygga det. (super kass på o bygga baslådor) om nån vet någe ställe som har ritningar för baslådor skulle det vara ett +

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Kojloj
21 mars 2006 · 458 Inlägg

Gloremir skrev:
blir ljudet bra så med en på varje sida, jag tänkte mig typ någe 3 kantiga lådor med en vinklad skiva imellan för slutsteget, men skulle gärna villa ha råd om hur jag ska bygga det. (super kass på o bygga baslådor) om nån vet någe ställe som har ritningar för baslådor skulle det vara ett +

Om du går in på www.mds.se så har dom ett program där du kan använda dig av.. Ja visst en 3 kantig låda skulle bli bra. Men då måste man nog ha lite kunskap i att bygga och ett stort plus är
ju förstås att ha riktiga verktyg då.

Lycka till!

Gloremir hmmmm
21 mars 2006 · 1 094 Inlägg

ok tack så mkt, ska kolla så fort jag kommer hem från jobbet, verktyg är inga problem så på någe sätt ska det väll ordna sig....

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Kojloj
21 mars 2006 · 458 Inlägg

Gloremir skrev:
ok tack så mkt, ska kolla så fort jag kommer hem från jobbet, verktyg är inga problem så på någe sätt ska det väll ordna sig....

Gött! när jag skulle såga min låda i en viss vinkel så tog jag den till min skola och sågade den i en stor cirkelsåg och det gick fint. Men det är ju inte så många som har det hemma..

timpan_87
21 mars 2006 · 781 Inlägg

hade du inte GAS basar? lådorna måste ju va anpassade efter dom med. mejla till BRL annars å be dom skicka någon lämplig låda?

ett enkelt å rätt snyggt sätt kan ju va att bygga 2 st 4 kantiga låder *1 till varje bas* sen mitt i mellan dom bygger du sedan separat en snehylla som du skruva i dom andra två låderna.. vips så har du en baslåda med en vinkel i mellan som du kan montera steget snyggt på?

Senast redigerat av timpan_87 (21 mars 2006)

Gloremir hmmmm
21 mars 2006 · 1 094 Inlägg

det är bara det att jag hatar när baslådan är rak längst in i bilen. inge snyggt enligt mig,
satt o räknade på o klurade hur jag ska bygga lådan. blir 1 stor låda med 3 kantiga hörn som sitter ihop i mitten, där i mitten kommer det vara en lucka på "framsidan" som jag kan "gömma" slutsteget i, dock med plexiglas upptill. verktyg har jag genom jobbet så det blir inga problem. så bygget kommer väll jag börja med i helgen för troligtvis kommer bilen på fredag eller på måndag. ska bli skönt o ha en kombi med turbo tongue

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Kojloj
21 mars 2006 · 458 Inlägg

Gloremir skrev:
det är bara det att jag hatar när baslådan är rak längst in i bilen. inge snyggt enligt mig,
satt o räknade på o klurade hur jag ska bygga lådan. blir 1 stor låda med 3 kantiga hörn som sitter ihop i mitten, där i mitten kommer det vara en lucka på "framsidan" som jag kan "gömma" slutsteget i, dock med plexiglas upptill. verktyg har jag genom jobbet så det blir inga problem. så bygget kommer väll jag börja med i helgen för troligtvis kommer bilen på fredag eller på måndag. ska bli skönt o ha en kombi med turbo tongue

Verkar bra detta.. Lägg gärna upp en tråd i projekt eller nått..

Lycka till!

timpan_87
21 mars 2006 · 781 Inlägg

lycka till upp med bilder på din bil sen smile

Gloremir hmmmm
21 mars 2006 · 1 094 Inlägg

japp det kommer det kommer... måste bara få tebax min kamera

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
loudness
21 mars 2006 · 4 554 Inlägg

har ju sett en del som lägger den i reservhjulsbaljan på just 855 och v70

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang