RaLsO skrev: bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar
Gör man? Jäkligt tveksam till det.. Tar massa tid, blod, svett och brännmärken med....
Köp på JT ffs....
byggde eget till min bil, för 1300, tvivlar på att det är så billigt på JT... o det där med tid o blod o skit, det är bara sant till hälften, det värsta är att få av det gammla systemet, vilket man ändå måste göra om man ska ha på en färdig sats...
Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
stahre
14 maj 2008 ·
har du en lista eller nåt till mig på vad du köpte?
ska ju inte va samma grejjer till din, men rör och klämmor är inte dyrt, burkarna däremot, men man kan ju välja att bara ha en, som ett mer ekonomiskt (och mer högljutt) system, men det går inte över 2000 spänn, är man bara lite händig så går det fint
(skulle föredra bsr före jt...)
Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt? En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt. En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.
dahboy skrev: Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt? En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt. En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.
Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?
stahre
14 maj 2008 ·
jo men en turbokonvertering vet jag fan inte hur man gör och så kostar det väl en del? tappar jag verkligen kraft på öppet filter och effektsystem? då ljuger ju leverantörerna
dahboy skrev: Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt? En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt. En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.
Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?
Ja. för om du sätter på 30 tum på en turbo bil får du ut 200 extra hk.. Det handlar om en skillnad på kanske 5-10 hk..
dahboy skrev: Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt? En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt. En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.
Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?
till och börja med så sa jag att det var början på en effekt höjning inte att det ger en jävla massa effekt dessutom, kompisen har en s70 glt med 2,5" efter katt med en burk och öppet filter, drog ner effekten, säg ca 10 hk... det enda är att det låter och drar lite mer sopp (jo så är det)
Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!