sportsystem till 850

stahre
14 maj 2008 ·

undrar om det är någon som vet ett bra system från kat till volvo 850 till vettigt pris?
och vart hittar jag detta

RaLsO från bun!
14 maj 2008 · 89 Inlägg

bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar tongue

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
BOMBO
14 maj 2008 · 17 Inlägg

www.jt-tuning.se
Dom har bra system till ett vettigt pris

Life Is Simple Make A Choise And Never Look Back
Volvo V70R (1998)
johan-s70-t5
14 maj 2008 · 299 Inlägg

håller helt med ovanstående talare

RaLsO från bun!
14 maj 2008 · 89 Inlägg

johan-s70-t5 skrev:
håller helt med ovanstående talare

hoppas det va mitt förslag tongue

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
MrTurbo Better than God \o/
14 maj 2008 · 1 882 Inlägg

RaLsO skrev:
bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar tongue

Gör man? Jäkligt tveksam till det..  Tar massa tid, blod, svett och brännmärken med....

Köp på JT ffs....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
RaLsO från bun!
14 maj 2008 · 89 Inlägg

MrTurbo skrev:

RaLsO skrev:
bygg själv, allt finns på mekonomen, och du sparar tusenlappar tongue

Gör man? Jäkligt tveksam till det..  Tar massa tid, blod, svett och brännmärken med....

Köp på JT ffs....

byggde eget till min bil, för 1300, tvivlar på att det är så billigt på JT...
o det där med tid o blod o skit, det är bara sant till hälften, det värsta är att få av det gammla systemet, vilket man ändå måste göra om man ska ha på en färdig sats...

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
stahre
14 maj 2008 ·

har du en lista eller nåt till mig på vad du köpte?tongue

JonasHalt
14 maj 2008 · 699 Inlägg

Finns billigt på bsr.. rostfritt e det med smile

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
RaLsO från bun!
14 maj 2008 · 89 Inlägg

ska ju inte va samma grejjer till din, men rör och klämmor är inte dyrt, burkarna däremot, men man kan ju välja att bara ha en, som ett mer ekonomiskt (och mer högljutt) system, men det går inte över 2000 spänn, är man bara lite händig så går det fint

(skulle föredra bsr före jt...)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
NOL dragkruka
14 maj 2008 · 275 Inlägg

stahre skrev:
undrar om det är någon som vet ett bra system från kat till volvo 850 till vettigt pris?
och vart hittar jag detta

kör JT på min glt låter bra fast de var inte så billigt wink

Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
RaLsO från bun!
14 maj 2008 · 89 Inlägg

förresten, varför sportavgas på en glt?
köp turbo o få ut skönare ljud o början till en skön effekt-höjning:P

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
dahboy
14 maj 2008 · 1 002 Inlägg

Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

...
NOL dragkruka
14 maj 2008 · 275 Inlägg

tycker nog inte min blev slöare med 3" iaf men minns inte riktigt hur den gick innan dess dock. Gött låter det iaf:D

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
alexbenhard Hemlig Agent
14 maj 2008 · 1 115 Inlägg

dahboy skrev:
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?

stahre
14 maj 2008 ·

jo men en turbokonvertering vet jag fan inte hur man gör och så kostar det väl en del? tappar jag verkligen kraft på öppet filter och effektsystem? då ljuger ju leverantörerna

dahboy
14 maj 2008 · 1 002 Inlägg

alexbenhard skrev:

dahboy skrev:
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?

Ja. för om du sätter på 30 tum på en turbo bil får du ut 200 extra hk..tongue
Det handlar om en skillnad på kanske 5-10 hk..

...
RaLsO från bun!
15 maj 2008 · 89 Inlägg

alexbenhard skrev:

dahboy skrev:
Håller med RaLsO. Varför köpa sportavgas till en glt?
En sugmotor vill ha motstånd, så du kommer förlora effekt.
En turbomotor vill däremot släppa ut avgaserna så lätt som möjligt, dvs extra kräm med sportavgas.

Då kan man ju sätta på ½ tums avgas och plocka ut 500 hk då eller?

till och börja med så sa jag att det var början på en effekt höjning
inte att det ger en jävla massa effekt
dessutom, kompisen har en s70 glt med 2,5" efter katt med en burk och öppet filter, drog ner effekten, säg ca 10 hk...
det enda är att det låter och drar lite mer sopp (jo så är det)

roll

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang