Vilken är bäst ?? Audi, BMW, Mercedes !

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 maj 2008 · 4 529 Inlägg

rätt rolig tråd att kolla i om man inte har nåt bättre för sig

alla säger att Mercedes bilarna rostar så jävligt
det var E och C klassen som rostade mycket mellan 97-98 och det var för att dom testade miljövänliga lacker som inte funkade

Mercedes Benz = ren Lyxkryssare som drar ifrån det mesta på motorvägen tar betalt för lyxen och kvaliteten
BMW = har alltid haft turk bils stämplen Pga att det varit en billigare bil är Mercedes-Benz
men är egentligen en mindre variant av sportbil inte som Mclaren F1 utan som en sportbil mer anpassad för vanlig trafikmiljö
AUDI = Har alltid tagit betalt för att vara värsta lyxbilen sen när har AUDI varit lyxbilar ? har uppfattat audi som mer rallybilar (äldre modellen ) urquattro S1 S2 medflera nu på senare tid tycker jag att AUDI har blivit mer likt volvo försöker göra bilar som är lyxiga som Mercedes-Benz och går som en BMW men dom är lite mitt imellan allting dom klarar inte komma ifatt
även om nya RS4an är i samma klass som M3 E92 så går det inte jämföra körglädjen
även är det så att reservdelar till AUDI är dyrare än va det är till Mercedes-Benz-BMW-Volvo-Saab ja AUDI har blitivt eller alltid varit ett grymt dyrt reservdels märke varför ? jo dom tar betalt för lyx dom inte har

fan va skit jag kommer få nu big_smile

J-P-R DO IT LOW STYLE
20 maj 2008 · 1 342 Inlägg

Ellertz skrev:

J-P-R skrev:

Ellertz skrev:
BMW lär ju vara lågprisarn och budget varianten av dom alla smile Mercorna kan nästan mäta sig med Audi, men jämföra Audi med BMW är ju som att jämföra en cykel med bil..

Aldrig har uttrycket "Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten" passat bättre än nu. Du talar verkligen som du har förstånd till.

Om man ska göra en liten fördelning hur det sett ut genom åren enligt min högst personliga uppfattning så skulle det liknas så här;

80-talet
1. Mercedes - Det här var guldåren för Mercedes, då stod stjärnglansen för komfort, kvalitet och ett tryggt ägande.
2. BMW - Sportighet uber alles. Bilvalet för föraren, logik och enkelhet dominerade
3. Audi - Hade inte dem kommit med quattro hade vi endast kunnat läsa om DKW märket i historieböckerna, förutom några trevliga prestandamodeller var dem inte direkt byggda med kvalitet.

90-talet
1. BMW - Total dominans, fortsatte med sportighet, logik och enkelhet. Bilarna du njuter av varje sekund bakom ratten.
2. Mercedes - Fortsatte långt in på 90-talet att stå för komfort,kvalitet och ett tryggt ägande. Gjorde en rejäl praktvurpa med A-klassen och sedan blev det aldrig detsamma.
3. Audi - Kvalitet har förbättrats, men hur ofta ser man inte större delen utav 90-tals Audina utan dörr och sidolister? Problem med framvagnar är andra kända problem. Förutom S och quattromodellerna riktigt aptråkiga bilar.

2000-talet
1. BMW - Vinner gång på gång utmärkelser för mest nöjda ägare. Säljer fler och fler bilar. Tyvär några designmissar och plottrigare instrumentering, dock fortfarande valet för föraren, den som vill njuta av varje sekund bakom ratten.
2. Audi - Utveckling har tagit sig och Audi har börjat utveckla modeller som är både roliga att titta på och att köra (tvålkoppen TT undantagen). Kvaliteten har fått sig många snäpp uppåt och man kan äntligen se bilen som en "premium".
3. Mercedes - Stjärnan står inte längre för ett trygghet, komfort och kvalitet. Stora problem med rost och andra detaljer som inte motsvarar förväntningarna på dem stora pengar man betalat när köpt bilen. Som en personlig parantes så har jag aldrig upplevt en så plastig och ful inredning som i nya C-klass, fick min brors fd Carina från 89 att kännas lyxigare. Automatlådorna är tråkiga och växlar segt, inte alls så som det var förr i tiden då en mercedes skulle vara automat. Tekniken har sprungit ifrån Mercedes.

När fan är du född då? För sist ja kolla så var Audi totalt dominanta på rallybanorna i mitten av 80 talet.. S1 an fick väl fler priser än vad gorg har medlemmar.. och vad fan hade mercedes på 80 talet ? Tokslöa dieslar man fick knuffa upp för backarna ?

De är ju även bra att du hackar på Audi när du har en skoda själv.. är inte de "Audiwannabee" nummer 1 ? Audi tar de dom vill och skiten som blir kvar bygger dom skoda med.

Jag tror jag träffade en väldigt öm punkt där. Och vad har det med saken att göra när jag är född? Finns hur mycket literatur att läsa som helst för den som inte hade möjlighet att vara där.

Vet inte hur mycket du egentligen läste av mitt inlägg, men såvitt jag vet så vann väl just Audi i rally pga quattron?
För om du nu var tillräckligt vuxen på den tiden som du vill antyda så borde du veta att Audi inte direkt hade något speciellt gott rykte.
Dem har gjort en klassresa som heter duga.

Vad Mercedes hade på 80-talet? Jadu, om du återigen var tillräckligt vuxen som du vill antyda så borde du veta vilka framgångar dem skördade i DTM. Fast du kanske missat hela historien om 190 Mercorna?

Inte för att jag vet vad mitt bilval har med hela saken att göra, men jag tror inte tanken varit att profilera Skoda som någon Audiwannabe, men du har helt rätt i att dem delar massor av komponenter. Men då kommer vi in på en helt annan sak om vem som är mest korkad, den som betalar mer för samma skit och tror det är bättre, eller den som betalar mindre och har pengar över till massor av annat i livet.

Har kört igenom stora delar utav Volkswagens, Audis, Seats och Skodas modellprogram, och jag kan bara konstantera att skillnaderna är ibland ytterst få.
Jag hyllar inte Skoda till skyarna, men jag tror många sitter kvar med gamla fördommar, åk till era Skodahandlare och känn lite, det tål dem.  Nya RSen är f ö förjävla fin tycker jag.

Opelmadness German cars, quality and beyond
20 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Ja, jösses.. ^^
Fort det blir en tråd om ett bilmärke blir det fajt!
Men finge jag välja en av de tre blev det en Mercedes utan att tveka. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
IamFredrik Blivande VD!
20 maj 2008 · 64 Inlägg

http://videos.streetfire.net/video/ur-q … _63969.htm

Nuff Said? smile

Stödjer Ellertz lite här!

Senast redigerat av Fredrikkoraudi (20 maj 2008)

Audi 100 Turbo 88B "Nazisten" (1988)
Chrysler New Yorker "Jänkisen" (1961)
Jockan
20 maj 2008 · 32 Inlägg

Mercedes-Benz cool

Sarge
20 maj 2008 · 2 337 Inlägg

Jävligt svårt att välja, fina märken alla tre. Men det blir nog Audi... en Q7'a till vardags och en R8 på helgerna wink

Ellertz Norrlänning
21 maj 2008 · 1 453 Inlägg

John87 skrev:

Ellertz skrev:
Finns ingen skoda som kommer upp i samma klass som audin ändå när de gäller finish, Skoda var och är en plastig lågprisbil..

Det är för att du är fast på vad dom var förut.
Du tycker fortfarande att TV ska vara svart-vitt också eller?

Rädd för att byta uppfattning om du tittar lite på nyare Skoda-bilar?

Haha du är kul du.. En tv ska vara platt och färg.. wink så sent som förra veckan körde ja en skoda av årsmodell 08 och ja tycker fortfarande dom känns billiga och plastiga.. Skoda är och kommer alltid vara en billig underhuggare till Audi.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
21 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
rätt rolig tråd att kolla i om man inte har nåt bättre för sig

alla säger att Mercedes bilarna rostar så jävligt
det var E och C klassen som rostade mycket mellan 97-98 och det var för att dom testade miljövänliga lacker som inte funkade

Mercedes Benz = ren Lyxkryssare som drar ifrån det mesta på motorvägen tar betalt för lyxen och kvaliteten
BMW = har alltid haft turk bils stämplen Pga att det varit en billigare bil är Mercedes-Benz
men är egentligen en mindre variant av sportbil inte som Mclaren F1 utan som en sportbil mer anpassad för vanlig trafikmiljö
AUDI = Har alltid tagit betalt för att vara värsta lyxbilen sen när har AUDI varit lyxbilar ? har uppfattat audi som mer rallybilar (äldre modellen ) urquattro S1 S2 medflera nu på senare tid tycker jag att AUDI har blivit mer likt volvo försöker göra bilar som är lyxiga som Mercedes-Benz och går som en BMW men dom är lite mitt imellan allting dom klarar inte komma ifatt
även om nya RS4an är i samma klass som M3 E92 så går det inte jämföra körglädjen
även är det så att reservdelar till AUDI är dyrare än va det är till Mercedes-Benz-BMW-Volvo-Saab ja AUDI har blitivt eller alltid varit ett grymt dyrt reservdels märke varför ? jo dom tar betalt för lyx dom inte har

fan va skit jag kommer få nu big_smile

haha, klart du ska få skit för de här !! hehe..

De flesta audi är ingen riktig lyxbil, men kolla på bilar som audi 200, V8 och lite nyare bilar som A/s8 och q7.. Detta är då vad ja kallar lyxbil.. Sen så har ja svårt att se vad volvo har gemensamt med audi.  Då jag personligen tycker dom spelar i helt olika ligor.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Team-Adolfsson Gödseldräng
21 maj 2008 · 4 529 Inlägg

Ellertz skrev:

Team-Adolfsson skrev:
rätt rolig tråd att kolla i om man inte har nåt bättre för sig

alla säger att Mercedes bilarna rostar så jävligt
det var E och C klassen som rostade mycket mellan 97-98 och det var för att dom testade miljövänliga lacker som inte funkade

Mercedes Benz = ren Lyxkryssare som drar ifrån det mesta på motorvägen tar betalt för lyxen och kvaliteten
BMW = har alltid haft turk bils stämplen Pga att det varit en billigare bil är Mercedes-Benz
men är egentligen en mindre variant av sportbil inte som Mclaren F1 utan som en sportbil mer anpassad för vanlig trafikmiljö
AUDI = Har alltid tagit betalt för att vara värsta lyxbilen sen när har AUDI varit lyxbilar ? har uppfattat audi som mer rallybilar (äldre modellen ) urquattro S1 S2 medflera nu på senare tid tycker jag att AUDI har blivit mer likt volvo försöker göra bilar som är lyxiga som Mercedes-Benz och går som en BMW men dom är lite mitt imellan allting dom klarar inte komma ifatt
även om nya RS4an är i samma klass som M3 E92 så går det inte jämföra körglädjen
även är det så att reservdelar till AUDI är dyrare än va det är till Mercedes-Benz-BMW-Volvo-Saab ja AUDI har blitivt eller alltid varit ett grymt dyrt reservdels märke varför ? jo dom tar betalt för lyx dom inte har

fan va skit jag kommer få nu big_smile

haha, klart du ska få skit för de här !! hehe..

De flesta audi är ingen riktig lyxbil, men kolla på bilar som audi 200, V8 och lite nyare bilar som A/s8 och q7.. Detta är då vad ja kallar lyxbil.. Sen så har ja svårt att se vad volvo har gemensamt med audi.  Då jag personligen tycker dom spelar i helt olika ligor.

tackar cool
hehe jo dom är en lyxbil av sin klass men dom kan inte jämföra sig med Mercedes-Benz
det volvo och AUDI har gemensamt är att dom tar betalt för lyx dom inte har
volvo tar betalt för sin säkra bilar men det är rejält överskattat dom har endast vissa delar som är säkra tillexempel deras stolar grymt säkra
men är resten av inrednigen så säker ? hjälper ju inte dirket om du har en säker stol när du ändå bli ihjälslagen av ratten eller något annat föremål
AUDI tar ju betalt för lyx
det är där jag ser likheten
mercedes är och kommer alltid vara en lyxbil
BMW är och kommer alltid vara en vardaglig sportbil
Audi är och kommer alltid vara en mer snabb svenssons bil
volvo är och kommer alltid vara hmmmm skit ?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 maj 2008 · 8 744 Inlägg

Om man ska se till bilar i prisklassen upp till säg ca 400.000 så tycker då iaf jag att Audi och BMW borde få delad förstaplats, båda gör riktigt fina och bra bilar som känns fräscha och lyxiga. Mercedes däremot, njaa, ska man ha nåt från dom så ska det nog kosta lite mer. Nu är ju smaken som baken me jag gillar ingen av deras billigare bilar, är först när vi börjar snacka SLR och liknande som dom börjar bli fräna, men så kan mna ju få en hel park med nya BMW och Audi för samma pris. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang