Vart köper jag en vevaxel till Nissan SR20DET motorn??

Johantheking
24 maj 2008 · 16 Inlägg

Är på jakt efter en helst ny vevaxel till min sr20det motor, nån som vet vart d finns å köpa bra till ett hyfsat pris, både sverige som utomlands går bra!

Senast redigerat av Johantheking (25 maj 2008)

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Johantheking
25 maj 2008 · 16 Inlägg

Ingen som vet nån hemsida i USA eller nått som säljer vevaxlar??

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Kurisuchianu
25 maj 2008 · 47 Inlägg
Johantheking
25 maj 2008 · 16 Inlägg

Hr meilat Pb-z nu, bara å invänta svar. Tack för tipset

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Anubis
25 maj 2008 · 1 255 Inlägg

Varför ska du byta ut den ja menar orginal veven ska ju palla med en hel del skcika in den orginala på balansering bara köpa en ny värre ä ju piss dyrt fast i USA går de nog kanske få tag på en för 15-20k om du har tur smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Johantheking
25 maj 2008 · 16 Inlägg

Hade mer än gärna använt den jag har men den ä sprucken pga ram/vevlager ras, så måste han en bara så jag får ihop bilen.

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Anubis
25 maj 2008 · 1 255 Inlägg

Johantheking skrev:
Hade mer än gärna använt den jag har men den ä sprucken pga ram/vevlager ras, så måste han en bara så jag får ihop bilen.

Ok leta på skroten då om du inte har gott om cash vill säga så lämnar du in den för balansering o så så blir de fint

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Johantheking
25 maj 2008 · 16 Inlägg

Går det ens att fixa en sprucken vevaxel? Enligt dom jag kollat med så är det bara att skrota den?

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Anubis
25 maj 2008 · 1 255 Inlägg

Johantheking skrev:
Går det ens att fixa en sprucken vevaxel? Enligt dom jag kollat med så är det bara att skrota den?

Tror inte du uppfatta de ja skrev riktigt.

Jag menade att du ska kolla med skroten efter en krockade 200sx där motorn är hel o ta vevaxeln från en sån. Annars blir de grymt dyrt om du ska köpa ny speciellt o du ska ha en värre

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Johantheking
25 maj 2008 · 16 Inlägg

okej, nä jag läste nog lite snabbt där.
Får la börja leta på skrotar då,behöver ju inte va nått värre iaf

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Johantheking
27 maj 2008 · 16 Inlägg

inget funnet än, nån mer som vet företag som säljer vevaxlar?

Den som har mest prylar när han dör vinner!
daim
27 maj 2008 · 67 Inlägg

Eagle säljer vevaxlar till dessa motorerna.. en kompis köpte till sin evo för 7000 med frakt från usa. En original vevaxel kostar 7000kr på nissan i sverige men det är ca 3 månaders leveranstid.

Johantheking
27 maj 2008 · 16 Inlägg

bara eagle. com eller? kollade med nissan i min hemort och dom skulle ha 9500:- för en!

Den som har mest prylar när han dör vinner!
camaro67 Meister
27 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Anubis skrev:
Varför ska du byta ut den ja menar orginal veven ska ju palla med en hel del skcika in den orginala på balansering bara köpa en ny värre ä ju piss dyrt fast i USA går de nog kanske få tag på en för 15-20k om du har tur smile

De är tur att man inte åker japs iaf.. Tror att en skrot här i örebro-trakten har en krockad 200. De är viserligen en s14 men de är ju samma motor.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Wanegardh Asgammal medlem.
27 maj 2008 · 2 246 Inlägg

fråga på modersidan

Johantheking
27 maj 2008 · 16 Inlägg

camaro67 skrev:

Anubis skrev:
Varför ska du byta ut den ja menar orginal veven ska ju palla med en hel del skcika in den orginala på balansering bara köpa en ny värre ä ju piss dyrt fast i USA går de nog kanske få tag på en för 15-20k om du har tur smile

De är tur att man inte åker japs iaf.. Tror att en skrot här i örebro-trakten har en krockad 200. De är viserligen en s14 men de är ju samma motor.

Får undersöka det lite närmare då, nä jag blev sugen nu att byta när morsan åkte iväg i camaron å själv åker man 745:a nu. hehe

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Johantheking
27 maj 2008 · 16 Inlägg

maximus skrev:
fråga på modersidan

om du menar 200sx.nu så har jag ansökt om medlemskap där i förra veckan men det har inte aktiverats än så kan inte fråga där än.

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Wanegardh Asgammal medlem.
27 maj 2008 · 2 246 Inlägg

Johantheking skrev:

maximus skrev:
fråga på modersidan

om du menar 200sx.nu så har jag ansökt om medlemskap där i förra veckan men det har inte aktiverats än så kan inte fråga där än.

du behöver inte vara medlem för att skriva i forumet

Johantheking
27 maj 2008 · 16 Inlägg

maximus skrev:

Johantheking skrev:

maximus skrev:
fråga på modersidan

om du menar 200sx.nu så har jag ansökt om medlemskap där i förra veckan men det har inte aktiverats än så kan inte fråga där än.

du behöver inte vara medlem för att skriva i forumet

o fan, hade för mig jag försökt det, men då får jag göra ett nytt försök

Den som har mest prylar när han dör vinner!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang