Uppkörning (omprov)

KRANKZTR
4 mars 2008 · 7 Inlägg

Hej, jag kuggade på min uppkörning idag. PGA blicken vid vänstersväng, han tyckte att jag kunde ha kollat döda vinkeln lite noggrannare.

Aja det jag ville fråga er var, om ni vet om man måste vänta länge innan man kan göra om uppkörningen?
Jag har hört att nån säger att man måste vänta 3veckor... Stämmer det?
Jag skulle vilja ha så snabbt som möjligt. Dock fick jag ett nummer jag ska ringa klockan 10 imorgon, där jag får boka om uppkörningen.

Men vet ni om det där med 3veckor stämmer? ska man måsta vänta så länge? eller är det skitsnack? :)

//mvh k

OT: japp jag bokar vi körskolan :)

Senast redigerat av KRANKZTR (4 mars 2008)

Tom Darth Vader
4 mars 2008 · 1 644 Inlägg

Det är väl bara att gå in på vv.se och se efter när du kan boka, eller bokade du via körskola kanske?

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
v8rickard Gammelbilsnörd
4 mars 2008 · 450 Inlägg

KRANKZTR skrev:
Hej, jag kuggade på min uppkörning idag. PGA blicken vid vänstersväng, han tyckte att jag kunde ha kollat döda vinkeln lite noggrannare.

Aja det jag ville fråga er var, om ni vet om man måste vänta länge innan man kan göra om uppkörningen?
Jag har hört att nån säger att man måste vänta 3veckor... Stämmer det?
Jag skulle vilja ha så snabbt som möjligt. Dock fick jag ett nummer jag ska ringa klockan 10 imorgon, där jag får boka om uppkörningen.

Men vet ni om det där med 3veckor stämmer? ska man måsta vänta så länge? eller är det skitsnack? smile

//mvh k

OT: japp jag bokar vi körskolan smile

Det där med 3veckor är en garanti som vv har, den gäller enbart första uppkörningen vad jag förstått, mao. så kan man gott få vänta längre, men har du tur kan du ju få en ny tid snabbare... Bara att lilla i o ringa vv, höra om de har ngt ledigt!

Micke754 Diktator
4 mars 2008 · 433 Inlägg

Det är bara att boka.. det finns inget som säger att du bara får ha en uppkörning var 3dje vecka.. du kan ha en varje dag om det finns tider och om du tycker att det är skoj. tongue

Varför köra sakta när man kan köra fort?
ottar
4 mars 2008 · 75 Inlägg

När jag körde upp så kuggade jag också, men jag fick en ny tid redan nästa vecka. Så du borde kunna köra upp redan nästa vecka om det finns platser lediga.

Chrill27
4 mars 2008 · 553 Inlägg

det beror ju alldeles på hur stor efterfrågan det är där du bor, när jag körde upp så fick jag vänta 8 veckor, fast fick en efter 6 för körskolan hittade en tidigare. men det är ju bara att logga in på vv och kolla när det finns lediga tider så vet du ju på ett ungefär eftersom du antagligen hyr bilen av körskolan också

RRBmw
4 mars 2008 · 345 Inlägg

när jag skrev samt körde upp för typ 2 ½ år sen så har jag iaf för mig att ifall jag t ex skulle kugga något så fanns de typ en marginal på att jag inte fick göra en ny skrivning t ex dagen efter. så var tvungen o vänta i typ 3 dagar, men som sagt e inte alls säker om de va så då har bara för mig att jag hörde de, ifall jag skulle kugga.

Mvh

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
mulleri
4 mars 2008 · 508 Inlägg

Du måste vänta 2 arbetsdagar, innan du kan boka ny på vv.se.
Sen kan du också ringa på avbokade tider, jag fick ny tid efter 4 dagar.

candyboy
4 mars 2008 · 60 Inlägg

mulleri skrev:
Du måste vänta 2 arbetsdagar, innan du kan boka ny på vv.se.
Sen kan du också ringa på avbokade tider, jag fick ny tid efter 4 dagar.

första gången får man inom 3 veckor. . jag vet det för att jag fick det. . men jag kuggade sad. . han sa att jag körde lite för sakta på en korsning där jag hade väjningsplikt :S? och jag inte kollade i tid när jag passerade ett bevakat järnvägspår. . men det gjorde jag ju fan sad. . och gör jag den i hbg måste jag vänta nästa tid i 2 månader och 3 veckor sad. . men fick en tid i kristianstad "redan" efter 1 månad o två veckor

patrikfaremo
4 mars 2008 ·

dom granaterar en tid inom 3 veckor på din första uppkörning men nästa gång beror det helt på hur mycket folk som ätr före vet en som fick vänta 2 månader

mulleri
9 mars 2008 · 508 Inlägg

candyboy skrev:

mulleri skrev:
Du måste vänta 2 arbetsdagar, innan du kan boka ny på vv.se.
Sen kan du också ringa på avbokade tider, jag fick ny tid efter 4 dagar.

första gången får man inom 3 veckor. . jag vet det för att jag fick det. . men jag kuggade sad. . han sa att jag körde lite för sakta på en korsning där jag hade väjningsplikt :S? och jag inte kollade i tid när jag passerade ett bevakat järnvägspår. . men det gjorde jag ju fan sad. . och gör jag den i hbg måste jag vänta nästa tid i 2 månader och 3 veckor sad. . men fick en tid i kristianstad "redan" efter 1 månad o två veckor

Ja, första gången är det 3 veckor, men nu har han kört upp en gång innan..

Losgard
31 maj 2008 · 1 688 Inlägg

Angående x antal veckor man måste vänta innan man kan göra en ny uppkörning stämmer inte.
Där emot gäller det teorin, om man misslyckats så måste man vänta 14 dagar för att få skriva igen.

2 veckor, 3 veckor och en som nämnde 2 månader och 3 veckor. Det är ju lyx!
Lillebrorsan ska köra upp här i Göteborg, hejja 6-7 månaders väntetid och friskt humör! big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang