Angående Fortkörning!

Janneutanb
16 december 2019 · 7 271 Inlägg

sollu skrev:
okej men varför de inte skicka nån bild? Om de har min bild kommer de identifiera mig? Rädd att om  de kan skanna bilden med mitt körkorts bild..

För att det fungerar inte riktigt så.
Även om dom har bild på dig och du är inte ägare eller familj med ägaren så vet dom inte vem som körde.

granadadr
17 december 2019 · 7 289 Inlägg

candyweiss skrev:

Filpi skrev:
Har själv kört med solskyddet nere vid något tillfälle när kameran blinkat till, då slutar det med att man inte ens får hem en lapp.
Det är bara att använda pappret till att torka sketan. Sånt papper är inge bra att starta brasor med!

Har du ens åldern inne att få köra bil? Du måste mena A- traktor för äldre kan du knappast vara, inte i skallen i varje fall.

klart onödig kommentar,, bara för man kör förfort betyder inte det att man är barnslig,, då skulle hela sveriges finansmän behöva A traktorer som dem kör,,

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
granadadr
17 december 2019 · 7 289 Inlägg

sollu skrev:
Tack för eran hjälp redan skickat tyvärr. Jag skrev på papperet
" jag vet ej vem som körde på den dagen”
Nu väntar jag på deras svar.

om du skrivit under överhuvudtaget, även om du nekar, är du rökt,  lärde mig av en utredare för just fartkameror att man ALDRIG ska skriva under om det ej är 100% klart att man körde och vill erkänna, underskrift= erkännande

zzr9409209
17 december 2019 · 716 Inlägg

Ja,man kan ju undra!

candyweiss
17 december 2019 · 876 Inlägg

granadadr skrev:

candyweiss skrev:

Filpi skrev:
Har själv kört med solskyddet nere vid något tillfälle när kameran blinkat till, då slutar det med att man inte ens får hem en lapp.
Det är bara att använda pappret till att torka sketan. Sånt papper är inge bra att starta brasor med!

Har du ens åldern inne att få köra bil? Du måste mena A- traktor för äldre kan du knappast vara, inte i skallen i varje fall.

klart onödig kommentar,, bara för man kör förfort betyder inte det att man är barnslig,, då skulle hela sveriges finansmän behöva A traktorer som dem kör,,

Du har helt rätt, ursäkta mitt inlägg. Jag läste riktigt slarvigt och började läsa mitt i tråden.
Skulle kunna tro att jag var full när jag skrev, men tyvärr kan jag inte skylla på det sad
Extra ursäkt till Filpi och sollu.

Senast redigerat av candyweiss (17 december 2019)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
granadadr
17 december 2019 · 7 289 Inlägg

candyweiss skrev:

granadadr skrev:

candyweiss skrev:

Har du ens åldern inne att få köra bil? Du måste mena A- traktor för äldre kan du knappast vara, inte i skallen i varje fall.

klart onödig kommentar,, bara för man kör förfort betyder inte det att man är barnslig,, då skulle hela sveriges finansmän behöva A traktorer som dem kör,,

Du har helt rätt, ursäkta mitt inlägg. Jag läste riktigt slarvigt och började läsa mitt i tråden.
Skulle kunna tro att jag var full när jag skrev, men tyvärr kan jag inte skylla på det sad
Extra ursäkt till Filpi och sollu.

hahaha,, shit happens smile bara ta på sig skammössan smile händer ju mig med så klart ,,

rcy
17 december 2019 · 1 705 Inlägg

Ivel skrev:
Njäe, när det anses att man inte behöver ta ansvar för sina handlingar så tycker jag att en person är omogen och olämplig att vistas i trafiken.

Håller helt med dig.
Jag erkänner utan omsvep att jag ofta kör för fort, medvetet och utan ursäkter. Men skulle jag få en böter så tar jag den givetvis, jag är fullt medveten om att jag bryter mot lagen och har inga problem med att stå för det.
Men folk som kör för fort och sedan jagar varenda kryphål dom kan hitta för att undkomma att ta ansvar för sina handlingar, dom har jag svårt för.

granadadr
17 december 2019 · 7 289 Inlägg

jag försöker smita,, men har fått EN bot av säkert 20 blixtar totalt, den var klar å tydlig så lönade sig ju sååå klart ej neka,, då  betalar man å ser glad ut smile  jag använder solskyddet jämt smile räddat mig MÅNGA ggr som sagt smile

candyweiss
17 december 2019 · 876 Inlägg

Min totala missuppfattning av tråden var att TS fällde ner solskyddet för att slippa få böter.
Gör man det medvetet så tycker jag det är fel. Tack för ordet smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
sollu
17 december 2019 · 420 Inlägg

granadadr skrev:

sollu skrev:
Tack för eran hjälp redan skickat tyvärr. Jag skrev på papperet
" jag vet ej vem som körde på den dagen”
Nu väntar jag på deras svar.

om du skrivit under överhuvudtaget, även om du nekar, är du rökt,  lärde mig av en utredare för just fartkameror att man ALDRIG ska skriva under om det ej är 100% klart att man körde och vill erkänna, underskrift= erkännande

Jag har inte skrivit under!!! Jag vet ej vem som höra bilen på dagen. Skriver jag

sollu
17 december 2019 · 420 Inlägg

Ivel skrev:

sollu skrev:
Hej
För tre veckor Sedan frågade mig min kompis om jag kunde skjutsa henne till sjukhuset jag sa okej efter en time körning fastnar jag av fortkamera. Solen var mot mig och solskydd var ner men ändå kameran blinkar. Nu fick min kompis förfrågan att vem som körde bilden på den tiden? Det är hennes bil och hon var med på baksätet.
Vad ska vi svara nu?
Tack för hand

sollu skrev:
Jag kör och jag som ta ansvaret jag vet det. Frågan är om hon svarar att hon inte viste vem som körde bilen. Är hon skyldig  ange vem som kör bilen?

sollu skrev:

Low skrev:
Enkelt!

du körde, du betalar..

Om ägaren inte  vill svara rätt då?

sollu skrev:
Tack för eran hjälp redan skickat tyvärr. Jag skrev på papperet
" jag vet ej vem som körde på den dagen”
Nu väntar jag på deras svar.

1. Din kompis är registrerad ägare av bilen?
2. Din kompis fick förfrågan brevledes, i sitt namn, vem som körde bilen?
3. Varför skriver du på pappret?

Kompisen ringde mig och säga att han får förfrågan vem som köra bilen då gick jag till kompisen. Då skriva hon jag vet inte vem som köra bilen skriver vi och till väg. Vi skriver inte underskrift. Varför ja vi tänkte om vi inte svara frågan tänkte vi att kompisen kan få böter men bara vänta och höra vad de säger.

sollu
17 december 2019 · 420 Inlägg

candyweiss skrev:
Min totala missuppfattning av tråden var att TS fällde ner solskyddet för att slippa få böter.
Gör man det medvetet så tycker jag det är fel. Tack för ordet smile

Nä om det handlar om mig jag fälla solskydd för att solen var mot mig inte för andra grejer!

sollu
17 december 2019 · 420 Inlägg

Ivel skrev:

sollu skrev:

Ivel skrev:

sollu skrev:
Hej
För tre veckor Sedan frågade mig min kompis om jag kunde skjutsa henne till sjukhuset jag sa okej efter en time körning fastnar jag av fortkamera. Solen var mot mig och solskydd var ner men ändå kameran blinkar. Nu fick min kompis förfrågan att vem som körde bilden på den tiden? Det är hennes bil och hon var med på baksätet.
Vad ska vi svara nu?
Tack för hand

sollu skrev:
Jag kör och jag som ta ansvaret jag vet det. Frågan är om hon svarar att hon inte viste vem som körde bilen. Är hon skyldig  ange vem som kör bilen?

1. Din kompis är registrerad ägare av bilen?
2. Din kompis fick förfrågan brevledes, i sitt namn, vem som körde bilen?
3. Varför skriver du på pappret?

Kompisen ringde mig och säga att han får förfrågan vem som köra bilen då gick jag till kompisen. Då skriva hon jag vet inte vem som köra bilen skriver vi och till väg. Vi skriver inte underskrift. Varför ja vi tänkte om vi inte svara frågan tänkte vi att kompisen kan få böter men bara vänta och höra vad de säger.

Så din killkompis får ett brev och då går du till honom. Din tjejkompis som låg i baksätet skriver att hon inte vet vem som körde bilen?
Det är din killkompis som ska sköta kontakten med myndigheten då han är registrerad ägare, eftersom han fick brevet. Din tjejkompis, som tydligen inte äger bilen fast du skrev att hon gör det ska inte skriva något på pappret, om nu inte din tjejkompis och killkompis är gifta med varandra ty då har dom ett så kallat delat ekonomiskt intresse gällande bilen och då får de bägge agera fordonsägare.

För övrigt tycker jag att du kan erkänna att du gjort något fel och ta konsekvenserna som en vuxen människa istället för att vara en undansmitande löktårta.

Som jag har läst din kommentar du hänger inte med kanske!
Det inte spelar stor roll att hon var med eller inte. Hon be mig att skjutsa henne med egen bil då kör jag över gränsen och bli fotad. bilen är hennes o nu får hon fråga vem som köra eller vem som sitter bakom ratten. Ja Det är jag men  vi kommer överens att hon ska skriva på papperet att hon inte viste vem som köra bilen. Varför ju jag vill inte elda pengarna som stunden är skit svårt för mig nu förtiden
om de kommer identifiera mig jag kommer betala utan kränka med polisen och kompisen

Senast redigerat av sollu (17 december 2019)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 december 2019 · 13 743 Inlägg

man ska aldrig skriva på.. det är upp till polisen att presentera bevis för vem som kört och utreda vem som kört.  finns ingen anledning att skriva vem det är.   Det är polisen och åklagarens jobb att ta reda på vem som körde.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
sollu
17 december 2019 · 420 Inlägg

Ivel skrev:

sollu skrev:

Ivel skrev:
Så din killkompis får ett brev och då går du till honom. Din tjejkompis som låg i baksätet skriver att hon inte vet vem som körde bilen?
Det är din killkompis som ska sköta kontakten med myndigheten då han är registrerad ägare, eftersom han fick brevet. Din tjejkompis, som tydligen inte äger bilen fast du skrev att hon gör det ska inte skriva något på pappret, om nu inte din tjejkompis och killkompis är gifta med varandra ty då har dom ett så kallat delat ekonomiskt intresse gällande bilen och då får de bägge agera fordonsägare.

För övrigt tycker jag att du kan erkänna att du gjort något fel och ta konsekvenserna som en vuxen människa istället för att vara en undansmitande löktårta.

Som jag har läst din kommentar du hänger inte med kanske!
Det inte spelar stor roll att hon var med eller inte. Hon be mig att skjutsa henne med egen bil då kör jag över gränsen och bli fotad. bilen är hennes o nu får hon fråga vem som köra eller vem som sitter bakom ratten. Ja Det är jag men  vi kommer överens att hon ska skriva på papperet att hon inte viste vem som köra bilen. Varför ju jag vill inte elda pengarna som stunden är skit svårt för mig nu förtiden
om de kommer identifiera mig jag kommer betala utan kränka med polisen och kompisen

Näe, du ändrar historien hela tiden.
Det är hon som äger.
Det är han som får brev.
Du skrev.
Hon skrev.
Det är omöjligt att hänga med när du hela tiden ändrar på vem som gjort vad.

Elda pengar?
Det är olagligt att förstöra pengar.

Kränka med polisen och kompisen?
Seriöst, jag begriper knappt hälften av ditt jidder.


Erkänn, betala och stå för vad du gjort.

Okej jag har inte ändrat men kanske missförstod?
Hon äger bilen och hon som få förfrågan att vem som köra bilen men jag som körde bilen hoppas att ni förstår och ber om ursäkt för fel skrivit. Som jag har skrivit nu redan skickat bara vänta på polis myndigheten!

Senast redigerat av sollu (17 december 2019)

sollu
17 december 2019 · 420 Inlägg

Ivel skrev:

sollu skrev:

Ivel skrev:

Näe, du ändrar historien hela tiden.
Det är hon som äger.
Det är han som får brev.
Du skrev.
Hon skrev.
Det är omöjligt att hänga med när du hela tiden ändrar på vem som gjort vad.

Elda pengar?
Det är olagligt att förstöra pengar.

Kränka med polisen och kompisen?
Seriöst, jag begriper knappt hälften av ditt jidder.


Erkänn, betala och stå för vad du gjort.

Okej jag har inte ändrat men kanske missförstod?
Hon äger bilen och hon som få förfrågan att vem som köra bilen men jag som körde bilen hoppas att ni förstår och ber om ursäkt för fel skrivit. Som jag har skrivit nu redan skickat bara vänta på polis myndigheten!

Nej, jag har inte missförstått något, det är du som berättat felaktigt.
Men nu var du tydlig, kanonbra.
Hennes bil, hon har fått brev, hon har skickat in brevet att hon inte visste vem som körde trots att hon vet det.
Samnanfattning: Du försöker smita undan och hon ljuger.
Fegt.

Ja men jag är fegt inte hon.  jag som försöker smita . Jag ångra mig djupt att vi ljuga men många säger att vi kan kasta brevet och en del säger att  hon ska skriva att hon inte vet vem som körde bilen man bli irriterad. Enkel mitt fel inte hennes fel

candyweiss
17 december 2019 · 876 Inlägg

Ivel skrev:
Elda pengar?
Det är olagligt att förstöra pengar.

Tyvärr är det inte olagligt numera.

Senast redigerat av candyweiss (17 december 2019)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
caromania Forummoderator
17 december 2019 · 9 296 Inlägg

Nu har det vänts och vridits åt alla håll i tråden så den får nog anses vara färdigdryftad.
Mvh mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang