8016
Sök

Lagra Ad-Blue

Forummoderator
18 363 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Som rubriken lyder. Nu är det bara jag som har en gammal dieselbil på jobbet. (Resten kör eldrivet i någon form) Den kräver Ad-Blue. Istället för att dessa dunkar står på jobbet kommer jag att ha de hemma då jag oftast utgår hemifrån. Frågan är då var dessa ska lagras? Varmt i förråd inne eller i kallförråd ute? Det rör sig om 6st 10-litersdunkar. En knapp årsförbrukning för mig alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
11 096 Inlägg
för 42 minuter sedan
Hybrid_ skrev:
Som rubriken lyder. Nu är det bara jag som har en gammal dieselbil på jobbet. (Resten kör eldrivet i någon form) Den kräver Ad-Blue. Istället för att dessa dunkar står på jobbet kommer jag att ha de hemma då jag oftast utgår hemifrån. Frågan är då var dessa ska lagras? Varmt i förråd inne eller i kallförråd ute? Det rör sig om 6st 10-litersdunkar. En knapp årsförbrukning för mig alltså.

Inte sällan så har ju tex åkerier AdBlue på IBC stående ute, så kallförråd är nog ingen som helst fara.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

310 Inlägg
för 12 minuter sedan
Pisset fryser vid ca -11°C, men det fryser långsamt och går att bruka när det tinat.
I övrigt är UREA UV-beständigt och påverkas inte av långtidsförvaring.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök