Rasad växellåda, pengarna tillbaka?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
8 september 2008 · 6 170 Inlägg

Hamilton skrev:

Ivar skrev:
Haha gott att alla som svarat kör en saab, världens numera sämsta bil enligt mig...

När du postar ditt svar så är det 2st som svarat som är SAAB ägare....roll
Vad har bilmärket med svaren att göra är svaren sämre pga att det är SAAB ägare som svarat eller?
I så fall ber jag om ursäkt för mitt värdelösa svar;)

Var ju faktiskt ändå hela 3st SAAB-ägare som postat i tråden innan hans underbara påhopp wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
discokapten Kapten på disco!
8 september 2008 · 1 729 Inlägg

Sen så rasar inte en saablåda bara så där, dom håller orginal, det är när du trimmar dom rasar, dom är inte gjorda för monstereffekter

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Rwd
8 september 2008 · 337 Inlägg

skaffa en förstärkt låda med en bra diff å sluta lipa över spilld mjölk... lr kanske transmissionsolja i ditt fall...

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
alexbenhard Hemlig Agent
8 september 2008 · 1 115 Inlägg

Ivar skrev:

Ztyling skrev:
Hehe, jaja - smaken är som baken. wink Men det är inte så att du köpt en för klen låda eller nåt sånt där dumt då?

Njae bilen är en 9000 aero och lådan kommer från en 2,3t så det ska ju hålla...

Hehe för klen då med andra ord...
Finns inga hållbara orginallådor till 9000!

Hamilton
8 september 2008 · 8 873 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Hamilton skrev:

Ivar skrev:
Haha gott att alla som svarat kör en saab, världens numera sämsta bil enligt mig...

När du postar ditt svar så är det 2st som svarat som är SAAB ägare....roll
Vad har bilmärket med svaren att göra är svaren sämre pga att det är SAAB ägare som svarat eller?
I så fall ber jag om ursäkt för mitt värdelösa svar;)

Var ju faktiskt ändå hela 3st SAAB-ägare som postat i tråden innan hans underbara påhopp wink

Ja det stämmer, hela 3st! Ja då är det ju inte undra på att det bara är skit med SAAB

Fotograf på tierpidag.se
Ivar
9 september 2008 · 25 Inlägg

TBOC_Razor jag förstår ditt resonemang men jag jämför inte ett paket mjölk med en växellåda...
Herregud vilket agg det blev bara för att jag inte gillar saab!?
Efter att ha ägt en saab i ca 2 månader och behövt byta en mellanaxel, ett oljetråg, en växellåda och massa annan småskit så blir man jävligt trött på biljäveln, och saab!
Discokapten skrev "Sen så rasar inte en saablåda bara så där, dom håller orginal, det är när du trimmar dom rasar, dom är inte gjorda för monstereffekter".. Som sagt så är bilen en helt original 9000 aero från 96 och lådan kommer från en 2,3t.. Så det ska ju hålla.
Och nej svaren är inte sämre bara för att det är saab-ägare som har svarat, jag menade bara att växellådorna i saab 9000 suger, och det är bara saab-ägare som svarat, men ni kanske inte ser sambandet... Puss o kram smile

MrGalant
9 september 2008 · 118 Inlägg

Det kan inte vara du som fått tag i en dålig saab då?

Felax
9 september 2008 · 1 963 Inlägg

Ivar skrev:
Vi skrev ett kvitto där det står att om växellådan inte fungerar så ska jag få pengarna tillbaka.. Visst den fungerade, men en mil!?
Så min fråga är, har jag någon rätt att kräva tillbaka pengarna?

Vem sattte på den? kanske inte satt på helt rikitigt, en mil är ju lite väl skumt.. Sen står de inget om hur länge den skulle fungera? wink prata med killen .. tycker du borde få någon kompensation åtminstone, om du nu inte köpte den för en big mac burgare hehe=)

Men are not born - Men are made
MrLego Volvonörd
9 september 2008 · 1 187 Inlägg

Killen är inte ett dugg ersättningsskyldig, tyvärr bara att bita i det sura äpplet, lika som när jag köpte min svarta 740 så rasade det ena efter det andra och det vara bara att bita ihopoch laga och betala. Kan ju inte kräva säljaren på dem sakerna.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
discokapten Kapten på disco!
9 september 2008 · 1 729 Inlägg

Det handlar till 99% om hur man kör, du vet den där pedalen längst till vänster som folk kallar koppling, använd den så håller dom mer än 1 mil.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
MrLego Volvonörd
9 september 2008 · 1 187 Inlägg

discokapten skrev:
Det handlar till 99% om hur man kör, du vet den där pedalen längst till vänster som folk kallar koppling, använd den så håller dom mer än 1 mil.

Haha du har gjort min dag!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Karl-Bertil
9 september 2008 · 518 Inlägg

som många andra sagt:

dessvärre bara skaffa ny låda igen , säljaren kommer du inte kunna få några pengar av. Köp en låda från en skrot, det har jag gjort o de sa att funkar inte lådan som den ska så får du en annnan. Så hade den rasat efter en mil så hade jag fått en ny utan snack ( ja eller ny , begagnad menar jag ju förstås )

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 september 2008 · 6 170 Inlägg

Ivar skrev:
TBOC_Razor jag förstår ditt resonemang men jag jämför inte ett paket mjölk med en växellåda...

Jag jämför inte heller ett paket mjölk med en växellåda utan principen och den är densamma i båda fallen, det enda som skiljer är ju att en låda kostar ett par kronor mer.

Växellådan lämnade säljarens omsorg i det skick som den skulle vara, du accepterade skicket och gav han pengarna. Därmed övergick ansvaret för lådan från säljaren till dig, inget mer med det.


Efter att ha ägt en saab i ca 2 månader och behövt byta en mellanaxel, ett oljetråg, en växellåda och massa annan småskit så blir man jävligt trött på biljäveln, och saab!

Jag har ägt två saabar, en 9000CD 2.0i -89 och nu 9-5:an. 9000:n var min förstabil, köptes för 1500kr och förra ägaren plågade ihjäl den stackars växellådan allt vad han kunde bara för att försöka döda den, han gjorde alltså grejor som att ligga på storgatan i 70-80, nita, tvinga i tvåan och svänga av i lugna 50km/h tongue

Den lådan fungerar fortfarande som den ska trots honom så att en växellåda skulle vara skit just bara för att den är från en Saab är fel. Den bilen rullade två år hos mig utan problem.

9-5:an köpte jag i oktober -07 för 110K och efter fyra månader sprack en kolv varpå jag blev utan bil i över tre månader och cirka 45-50K fattigare.

Som sagt, shit happens. Det är bara att vänja sig.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Joo
9 september 2008 · 741 Inlägg

Det är därför man inte snålar och köper en växellåda privat!!!?!?! yikes köp från en bildemontering så har du mycket mera rätt! 30 dagar där jag köpte min låda!

Skulle aldrig våga köpa en växellåda privat! man har knappt inga som helst rättigheter att få tillbaka några pengar!

Ivar
9 september 2008 · 25 Inlägg

discokapten skrev:
Det handlar till 99% om hur man kör, du vet den där pedalen längst till vänster som folk kallar koppling, använd den så håller dom mer än 1 mil.

Som jag tidigare sagt så är bilen körd knappt en mil, och då inte buskörd, utan bara provkörd för att se om saker och ting fungerar som dom ska.
Men har du inget vettigt o säga så behöver du ju inte skriva nåt.

Ivar
9 september 2008 · 25 Inlägg

Btw, den här tråden leder ingen vart så den kan tas bort...

wetese
9 september 2008 · 655 Inlägg

du får väl skylla dig själv för va du köper, om du inte tycker om saab, så behöver du inte säga de här , bara för att jävlas. saab är en bra bil:) du får kolla över saker bättre nästa gång.

Ivar
9 september 2008 · 25 Inlägg

wetese skrev:
du får väl skylla dig själv för va du köper, om du inte tycker om saab, så behöver du inte säga de här , bara för att jävlas. saab är en bra bil:) du får kolla över saker bättre nästa gång.

Det är inte för o jävlas, det är en åsikt, precis som du.. Du gillar saab, jag hatar saab, inga problem med mig.
Kolla upp saker bättre nästa gång.. Hmm, menar du att jag ska öppna upp en växellåda som jag köpt där säljaren garanterar med kvitto att den fungerar? Visst den fungerade, men en knapp mil.. Det är inte o fungera i mina ögon.

Janneutanb
9 september 2008 · 7 272 Inlägg

Vad gav upp i lådan?
Länkaget rätt inställt?

Pikey
9 september 2008 · 2 283 Inlägg

Arnel1 skrev:
nej de har du inte för de e precis samma sak jag köpte en cross av min kompis då dom bytte cyllen på den o kolven sen efter en timme rasade den de e ju mitt fel den funkade ju när jag köpte den?

Jo men nu skrev dem kvitto på det.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang