Bryr sig folk om Blockets begagnat-försäkring när dom köper bil?

MilleN
12 september 2008 · 9 108 Inlägg

När jag köpte Vectran fick jag med en blocketförsäkring (som säljaren betalat 1000:- för), det innebar att jag hade försäkring på det mesta som kan gå fel ett halvår framåt, plus att man fick 3 månader gratis helförsäkring hos If, klockrent.

Dock ska jag sälja en annan bil nu (En Vol*host*vo 850 lol) och jag undrar om folk verkligen bryr sig om det? Väljer folk i allmänhet en sån bil över en liknande i samma prisklass utan försäkringen eller är det skit samma? Vill ju inte lägga ut 1000 spänn i onödan om man kan få ut samma pris ändå, mina fördomar om människor som köper Volvo säger att dom skiter i det roll

Vi kan väl även använda den här tråden till att diskutera Blockets begagnatförsäkring i övrigt, någon som har erfarenheter av den? Verkar inte såå vanligt att säljarna väljer till den.

Lite info: http://www.blocket.se/insurances/seller.htm?ca=16_s

FireTraXX DFFL
12 september 2008 · 9 020 Inlägg

Tror jag inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Sarge
12 september 2008 · 2 337 Inlägg

Jag personligen skiter i om säljaren har köpt till den eller inte.

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 september 2008 · 10 427 Inlägg

Jag skulle lätt välja en bil som är försäkrad med den försäkringen framför
någon likvärdig som inte är det. En ex-kollega fick rätt så stor nytta
av att den försäkringen tecknades strax innan ett bilköp (halvt motorras Volvo V40 2,0T).

esa vaarala
12 september 2008 · 184 Inlägg

Jag tycker att det verkar bra. och skulle nog satsa på en sån annons om jag letade efter en ny bil. eller be säljaren köpa en sån försäkring innan jag köper bilen av han. men har ingen erfarenhet av den.

Senast redigerat av esa (12 september 2008)

Westin
12 september 2008 · 15 Inlägg

jag tycker det är klockrent iaf. för om de står mellan 2 bilar och en har blocket försäkringen så väger de ju in en hel del

Värt att tillägga! turbo är störtlöjligt! ;)
prodrive Avstängd
12 september 2008 · 962 Inlägg

Min Impreza hade blocketförsäkring, men det kom längst ner på listan tillsammans med basen och polisscannern över saker som jag brydde mig om =P Skit i skiten.

fredriq Olika
12 september 2008 · 907 Inlägg

Istället för att pruta en tusenlapp på bilen skulle jag gärna betala för försäkringen med tanke på vad man får.

Hade den funnits när jag köpte min A4 för 4 år sedan hade jag sparat ett antal sköna tusenlappar som kunde investerats på trevligare saker än div motorrenoveringar.

Mvh
Fredrik
FLindgren
12 september 2008 · 5 089 Inlägg

Jag hörde att deamon här på garaget köpte en hummer på blocket med den försäkrningen, sen var något sönder på bilen så blocket.se fick betala allt tydligen (kommer inte ihåg hur mycket det var men MYCKET).

Så i mina ögon verkar den bra:P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Fredde88
12 september 2008 · 56 Inlägg

Då skulle man ju i princip lägga ut en bil med pajad topp elr liknande.. Sälja den till en polare o sedan kräva att det går på blocketförsäkrningen?

patrik79
12 september 2008 · 782 Inlägg

Jag tycker den försäkringen verkar riktigt bra.
Byt bil med några polare var tredje månad så är man skyddad mot fel och helförsäkrad för 4000:- per år.
Det va så försäkringen va tänkt att funka hoppas jag.

A_Amby
12 september 2008 · 165 Inlägg

Det låter ju bra...Men frågan är om folk vet vad den försäkringen innebär...Jag vet att jag sett den på några bilar..Men jag har aldrig bryt mig om att titta vad den innebär.
Kankse är något att sattsa på om du har en nyare exlusivare bil.

Hyundai Genesis Coupe "Blue" (2011)
Toyota Celica GT4 ST185 "Anti-Prius" (1991)
trippelturbo Trucker
12 september 2008 · 2 710 Inlägg

Inte så jätteviktig.. oftast är det osäkert folk som ej kan så mkt om bilar som väljer o gå efter garantin. Själv struntar jag i det wink Sålde min bil förra veckan, la ut den för 29 och fick 29 för den. inget garanti eller ngt..han provkörde o tyckte den gick bra, inga missljud eller dyl. Affären gick hur bra som helst smile Nöjd smile Som sagt, garantin ej viktig. tycker personligen att det är slöseri faktiskt..

Fart missbrukare
TurbOla Reservdansk
12 september 2008 · 6 271 Inlägg

Haha, min 850 rasade efter 2 månader och ca 300 mil. Hade jag haft den försäkringen när jag köpte bilen, hade jag sparat in 20 000.
Den gick så fint, men så bara sa det KNACK KNACK KNACK en vacker dag.

Och man behöver bara betala såvida bilen blir såld. Och så kan man lägga på en extra tusenlapp på bilen man säljer, så är det köparen som betalar försäkringen...

Alla tjänar på det, skulle jag vilja påstå!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
cfh Adrenalin Junkie
12 september 2008 · 113 Inlägg

det verkar ju liite seriösare med en sån försäkring på en annons, men man vet ju aldrig..

MilleN
12 september 2008 · 9 108 Inlägg

mm lutar åt att jag köper till den, jobbigt om folk prutar sönder annonsen ändå bara wink Tänkte sätta ut den för 35 så får man se vad som händer, man får väl förklara lite i annonstexten vad försäkringen gäller för, tror inte det är någon som trycker på länken precis.

FreddeK
12 september 2008 ·

Hej!

Jag sålde min wv polo 06a med just denna garantin till. Alla som ringde visste inte var det var så jag fick förklara för dom och det verkade som dom inte brydde sig det minsta tyvärr. Visst är iden bra men folk vill bara pruta pruta och pruta och skiter blankt i om du kostat på en fin garanti till bilen.

Jag fick den uppfattningen iallafall fast jag själv tycker det är klockrent med garanti och försäkring på bilen!

Hamilton
12 september 2008 · 8 864 Inlägg

Om valet stog mellan 2 likvärdiga bilar så väljer jag den med blocket-garantin.

Fotograf på tierpidag.se
NxV ElectroRaggare
12 september 2008 · 883 Inlägg

Jag köpte en Audi S6 med blocketgarantin för ett par månader sen, Sen en dag gick termostaten sönder.
Det kalaset gick på 10.000kr, och det tog 4-5 samtal till If innan de ens ville betala ut någon ersättning!,
totalt fick jag betala 4200 kr med sjävlrisk och 15% på beloppet + de grejer de inte ville betala alls..

Men gratis försäkring i 3 månader var bra iaf.. smile Resten ger jag inte mycket för.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Krist
27 november 2010 · 716 Inlägg

Någon som vet om 6-månaders Garantin fortfarande gäller om man byter försäkringsbolag, efter gratis månaden?

EDIT: Bra trådlyft tongue

Senast redigerat av Krist (27 november 2010)

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang