Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.
  • 32 Följare
  • 612 393 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 augusti 2013
dancar
14 september 2008 · 426 Inlägg

Hej Jag heter Daniel carlsson och kommer undet Ht 2008 och våren 2009 bygga om denn bil som jag köpt nyligen från Texas. Det var inte lätt att få tag i ett bra objekt! fick leta i nästan 7månader. Det som jag ska göra med bilen är massor!!! T.e.x motor och låda ska bytas, Har köpt en 5,7 liters Corvette LT1 med automatlåda till. Har fått fälgarna 18" fram 20" bak.Den rost som finns ska bort. hela bilen ska slipas  och blästras, sedan får jag ta och tenna några kilo oxå! Allt chrome ska fixas,nya rutor ny inredning plus mycket mycket mer.Så här såg bilen ut när jag fick hem den.. Så håll till godo med detta bygge. är det något ni undrar hör av er välbemött... Daniel

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/461118_57tvvd.jpg
Bilen!

Senast redigerat av dancar (18 juni 2010)

mrjaba
14 september 2008 · 105 Inlägg

OJOJ!! Längtar tills du sätter fart på pärlan! Riktigt fint objekt du fått tag på! Nästan så det är skam att bygga om den smile
Kommer följas med spänning! Lycka till!

dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/461092_8f7nxo.jpg
Japp då var bilen på väg att plockas ner i bitar. Hoppas inte den är allt för rostig! Vid besiktningen i Texas så hittades det rost, höger lyckta fram höger golv fram samt bak under bagage luckan. Sedan är det en hel del rikt jobb i plåten. Nu när jag böjar kolla på lacken så ser jag lite krackeleringar på bla höger dörr. Garanterat 1cm spackel där under då.Har börjat att strippa bilen nu och det känns väldigt bra...Undra hur mycket som döljer sig under färgen?

dias
15 september 2008 · 13 Inlägg

Kul bil. Denna tråden ska följas.

dias
15 september 2008 · 13 Inlägg

Kul bil. Denna tråden ska följas.

camaro67 Meister
15 september 2008 · 6 763 Inlägg

Kul med ett riktigt projekt! Jag är sugen på ls1:a till min åxo. De är ju hur ballt som helst med moderndrivlina i en gammal bil. Ska du göra något åt chassit eller blir de standard eller?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

camaro67 skrev:
Kul med ett riktigt projekt! Jag är sugen på ls1:a till min åxo. De är ju hur ballt som helst med moderndrivlina i en gammal bil. Ska du göra något åt chassit eller blir de standard eller?

Det som görs med chassit denna vinter är att det åker på skivbromsar samt att Air ride monteras. alla nya bussningar byts oxå. Vill inte att bilen ska bli stående så därför blir det 2 stegs bygge Alltså chassit byggs först nästa vinter. Men men hinner jag så gör jag både och...Daniel

Gronwalls
15 september 2008 · 1 808 Inlägg

Följer detta med spänning big_smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Moparboy440
15 september 2008 · 4 682 Inlägg

kul me ett 50-tals projekt för omväxlingens skull smile

dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/461332_f3q5kf.jpg
Måste säga att det känns lite konstigt att man gett sig på en cheva. Då jag bara byggt volvo bilar innan, Men det känns väldigt bra detta. Tror inte att jag gått in i ett projekt med sådan glöd som jag har nu. Bilen rivs för fullt, har även slipat lite på dom krackelerade ställena och ja det var både lite rost och bucklor!!!!! Jag har satt en budget på runt 200000:- på bilen exklusive bilköpet, Så hoppas att det räcker långt men det brukar det aldrig göra ju.. Ha det....

Senast redigerat av dancar (15 september 2008)

_Wallis_
15 september 2008 · 4 506 Inlägg

Oh äntligen en riktig bil på garaget smile Ont om dem härsmile
Lycka till!

Kan du andas kan du dö.
camaro67 Meister
15 september 2008 · 6 763 Inlägg

dancar skrev:

camaro67 skrev:
Kul med ett riktigt projekt! Jag är sugen på ls1:a till min åxo. De är ju hur ballt som helst med moderndrivlina i en gammal bil. Ska du göra något åt chassit eller blir de standard eller?

Det som görs med chassit denna vinter är att det åker på skivbromsar samt att Air ride monteras. alla nya bussningar byts oxå. Vill inte att bilen ska bli stående så därför blir det 2 stegs bygge Alltså chassit byggs först nästa vinter. Men men hinner jag så gör jag både och...Daniel

Okej. De kan vara en bra idé. Har du tänkt ut hur du ska lacka bilen sen då?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

camaro67 skrev:

dancar skrev:

camaro67 skrev:
Kul med ett riktigt projekt! Jag är sugen på ls1:a till min åxo. De är ju hur ballt som helst med moderndrivlina i en gammal bil. Ska du göra något åt chassit eller blir de standard eller?

Det som görs med chassit denna vinter är att det åker på skivbromsar samt att Air ride monteras. alla nya bussningar byts oxå. Vill inte att bilen ska bli stående så därför blir det 2 stegs bygge Alltså chassit byggs först nästa vinter. Men men hinner jag så gör jag både och...Daniel

Okej. De kan vara en bra idé. Har du tänkt ut hur du ska lacka bilen sen då?

Menar du vilken färg jag ska lacka bilen i? Eller hur jag ska kunna lacka chassit i efterhand?

Färgvalet till bilen är inte riktigt klart än men det blir 2 färger!
Det är bara att lossa 10 bultar,så lyfter du av karossen från chassiet..../Daniel

_Wallis_
15 september 2008 · 4 506 Inlägg

Foose fälgar såg jag nu att du skulle ha smile
Låter ju inte fel alls, Special eller vilken modell?

Kan du andas kan du dö.
dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/461433_jqt3ph.jpg
NITROUS II köpte jag.

_Wallis_
15 september 2008 · 4 506 Inlägg

Ah smile Fina. Gillar ej trenden med stora chrom fälgar på Jänkare igentligen.
Inte så bra effekt mässigt smile Men är det Foose fälgar så är dom ju iafa
designade för Amerikanska bilar smile

Kan du andas kan du dö.
dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/461510_2q7bea.jpg
Börjat att slipa.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/461513_jxy36x.jpg
Här ser man hur mycket spackel det är på dörren och bakskärmen.

camaro67 Meister
15 september 2008 · 6 763 Inlägg

dancar skrev:

camaro67 skrev:

dancar skrev:

Det som görs med chassit denna vinter är att det åker på skivbromsar samt att Air ride monteras. alla nya bussningar byts oxå. Vill inte att bilen ska bli stående så därför blir det 2 stegs bygge Alltså chassit byggs först nästa vinter. Men men hinner jag så gör jag både och...Daniel

Okej. De kan vara en bra idé. Har du tänkt ut hur du ska lacka bilen sen då?

Menar du vilken färg jag ska lacka bilen i? Eller hur jag ska kunna lacka chassit i efterhand?

Färgvalet till bilen är inte riktigt klart än men det blir 2 färger!
Det är bara att lossa 10 bultar,så lyfter du av karossen från chassiet..../Daniel

Jag menade vilken färg du skulle ha på bilen.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
dancar
15 september 2008 · 426 Inlägg

camaro67 skrev:

dancar skrev:

camaro67 skrev:
Okej. De kan vara en bra idé. Har du tänkt ut hur du ska lacka bilen sen då?

Menar du vilken färg jag ska lacka bilen i? Eller hur jag ska kunna lacka chassit i efterhand?

Färgvalet till bilen är inte riktigt klart än men det blir 2 färger!
Det är bara att lossa 10 bultar,så lyfter du av karossen från chassiet..../Daniel

Jag menade vilken färg du skulle ha på bilen.

Förslag på färg har ni väl?

Senast redigerat av dancar (15 september 2008)

mrjaba
15 september 2008 · 105 Inlägg

Pärlemosvart med mycket krom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang