Inför: Motorexpo08 25-26 okt i Falun. Stylade bilar sökes!

gtvpitbull
17 september 2008 · 12 Inlägg

http://www.motorexpo07.se/images/logo.gif

Hej!
Nu är det snart dax för Motorexpo08 25-26 okt på lugnet i Falun. Det är andra året vi arrangerar mässan i Falun och det första året med en egen stylingavdelning. Förra året hade vi 9000st besökare. Nu hoppas vi på mer än 10000st besökare. Vi vet att intresset är stort för motorsport i länet så vi söker 15st nya stylade bilar till utställning. Vid ett väldigt stort intresse så tas 15st bilar ut av en jury bestående av Pepe Pahl, Sven-Bertil Enström och Ulrika Back-Eriksson. Bilarna kommer att vara uppradade i hoppbackarnas underbacke, som delvis är insprängt i berget. Detta blir en unik miljö! Mittemot bilarna kommer det att stå motorcyklar uppradade. Det kommer även att bli en extreme crossuppvisning. Själva mässan är för hela familjen och den hålls i hela lugnethallen. Inne kommer det att finnas allt som har med motorer att göra(nya bilar, däck, försäkringar, stylingprodukter osv). Mattias Ekströms DTM audi kommer att finnas på plats. Ute kommer företag att erbjuda kunder att prova på att styra nya terrängbilar genom en snittslad bana. Bandvagnarna kommer även i år att gå varma. Möjlighet till att åka gokart kommer att finnas.

Vi vill att ni senast är på plats kl 09.00 på lördag morgon. Behöver ni komma redan på fredag så kontakta Pepe. Bilarna måste stå kvar på utställningsplatsen fram till mässan stänger söndag kl 16.00. Utställningsplatsen kommer att vara bevakad under natten till sön. Den som vill parkera bilen någon annanstans under natten meddelar detta till Pepe. (070-2999906).

Tillgång till vatten för att tvätta bilen kommer att finnas.

El finns på plats för er som vill demonstrera ev. ljudanläggning.

Ett Peoples Choice pris kommer att delas ut! Besökarna röstar fram den läckraste bilen.

För övernattning så kommer vi att kunna erbjuda hotellrum till reducerade priser. (återkommer med exakta priser). Vid behov så kontakta Pepe Pahl.

2st inträdesbiljetter (80kr) ingår/bil.

Matservering finns inne på området.

Vid intresse så blir det fest på en av faluns nattklubbar på lördag kväll!

Uppdateringar skickas ut via mail.
Vid intresse ring eller skicka mail med namn på ägare och info bilen. Bifoga bilder!. Vi har bara 15st platser!
Frågor ställs till Pepe Pahl (gtvpitbull) på 070-2999906 eller snakestay@hotmail.com
Info finns även på våran hemsida www.motorexpo07.se

Välkommna!

MorE AlFa To tHe PeOplE
pippaaN
23 september 2008 · 987 Inlägg

Det lär man ju gå på!

i like it load
Mäki Långsam Perfektionist
23 september 2008 · 4 800 Inlägg

Verkar kul! Inte hört något om detta förra året.

Vad ser ni som en "stylad" eller "sevärd" bil om jag får fråga?

Mvh

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Jokern023 The Joker,
23 september 2008 · 463 Inlägg

Mäki ärligt din audi med moddade ankstjärten borde vara med för den är så jädrans clean.

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
daniel_83
23 september 2008 · 76 Inlägg

Mäki skrev:
Verkar kul! Inte hört något om detta förra året.

Vad ser ni som en "stylad" eller "sevärd" bil om jag får fråga?

Mvh

Det undrar jag också.

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 september 2008 · 10 427 Inlägg

Den där mässan var relativt trött förra året. Kändes oerhört liten. hmm

gtvpitbull
24 september 2008 · 12 Inlägg

Mässan är bara inne på sitt andra år. Tycker att man får ganska mycket för 80kr (entré). Chans att se alla nybilar samtidigt. Provkörning! Åka bandvagn. Prova terrängbilar i naturen på lugnet. Nyheter på motormarknaden. och så får man ju kolla på stylade bilar i underbacken:D
Man kan ju inte jämnföra Motorexpo med Elmiamässan tex. Tycker det är kul att det är någon som arrangerar en mässa för oss som bor norr om Sthlm.

//pepe

Senast redigerat av gtvpitbull (24 september 2008)

MorE AlFa To tHe PeOplE
gtvpitbull
24 september 2008 · 12 Inlägg

Vi söker nyare bilar (från år 2000 och framåt). Eftersom vi har 15st platser så kommer dom att gå till bilar som inte är så lik orginalet.
+ om bilen är av ett lite udda bilmärke.
+ ljudbygge
+ motorbygge
+ modifierad kaross
+ ej orginal lack
+ ej orginal interiör

Alla är välkommna att anmäla sin bil!
Vi kommer att meddela vilka som kommer att få ställa ut.

Vid frågor kontakta mig//pepe

Senast redigerat av gtvpitbull (24 september 2008)

MorE AlFa To tHe PeOplE
ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 september 2008 · 8 744 Inlägg

gtvpitbull skrev:
Mässan är bara inne på sitt andra år. Tycker att man får ganska mycket för 80kr (entré). Chans att se alla nybilar samtidigt. Provkörning! Åka bandvagn. Prova terrängbilar i naturen på lugnet. Nyheter på motormarknaden. och så får man ju kolla på stylade bilar i underbacken:D
Man kan ju inte jämnföra Motorexpo med Elmiamässan tex. Tycker det är kul att det är någon som arrangerar en mässa för oss som bor norr om Sthlm.

//pepe

Glöm inte uppvisningen som vi på SMK Dala Falun står för med crossar, radiostyrt och trial! wink Kommer torligtvis bli lite körning med en folkrace bil i år också, dock inte bestämt än...

Jag tycker då iaf helt klart att mässan lyckades bra förra året! Som sagt så är det ju helt ny och Lugnet är ju inte i närheten av lika stort som Elmiahallen i Jönköping så att få dit lika många och stora företag är nog tyvärr omöjligt, men det är ju kul att många lokala företag och föreningar får visa upp sig iaf. smile Syns på plats 25-26/10!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
gtvpitbull
26 september 2008 · 12 Inlägg

Sorry ChriZtoffer!!
Självklart så är SMK Dala Faluns uppvisning sevärt. Ber om ursäkt att jag inte nämde det. Vi kommer ju att samsas ute vid hoppbacken:-)

/pepe

MorE AlFa To tHe PeOplE
ChriZtoffer GAS democar 2018!
26 september 2008 · 8 744 Inlägg

gtvpitbull skrev:
Sorry ChriZtoffer!!
Självklart så är SMK Dala Faluns uppvisning sevärt. Ber om ursäkt att jag inte nämde det. Vi kommer ju att samsas ute vid hoppbacken:-)

/pepe

Hehe lugnt. wink Bara att hoppas på bra väder i år igen då, för det var sjukt mycket folk där och kollade förra året! smile Hoppas att ni får dit lite riktigt fina bilar också så man har nåt att kolla på när man inte orkar babbla radiostyrt... wink Förra året var det ju bara BRLs Chrysler som var kul att kolla på, och den har man ju sett förut. Fina bilar finns det ju helt klart här i Dalarna (bara att kolla på dom som var med på träffen uppe vid Maxi förra helgen), nu gäller det ju bara att få tag på dom. smile Förrästen, vad representerar du för företag?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 september 2008 · 10 427 Inlägg

gtvpitbull skrev:
Mässan är bara inne på sitt andra år. Tycker att man får ganska mycket för 80kr (entré). Chans att se alla nybilar samtidigt.

Jo det är kanon om mässan växer ordentligt med mer lockande aktiviteter.
Kanonkul att det händer någonting ovan för 'fjollträsk' wink

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
26 september 2008 · 846 Inlägg

skulle vatt kul men lite för långt bort sad

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
STriiiker
30 september 2008 · 609 Inlägg

Ta mig f*n att man jobbor igen...

gtvpitbull
3 oktober 2008 · 12 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

gtvpitbull skrev:
Sorry ChriZtoffer!!
Självklart så är SMK Dala Faluns uppvisning sevärt. Ber om ursäkt att jag inte nämde det. Vi kommer ju att samsas ute vid hoppbacken:-)

/pepe

Hehe lugnt. wink Bara att hoppas på bra väder i år igen då, för det var sjukt mycket folk där och kollade förra året! smile Hoppas att ni får dit lite riktigt fina bilar också så man har nåt att kolla på när man inte orkar babbla radiostyrt... wink Förra året var det ju bara BRLs Chrysler som var kul att kolla på, och den har man ju sett förut. Fina bilar finns det ju helt klart här i Dalarna (bara att kolla på dom som var med på träffen uppe vid Maxi förra helgen), nu gäller det ju bara att få tag på dom. smile Förrästen, vad representerar du för företag?

Jag kommer att representera VisitFalun under mässan!

/Pepe

MorE AlFa To tHe PeOplE
Matte_s
3 oktober 2008 · 128 Inlägg

Jag har vart där förut och tyckte det var en bra mässa. mkt sevärt och kommer vara där även detta år och kolla vad som kommit ut på skotermarknaden smile.

Mvh Mattias

golf88
3 oktober 2008 · 956 Inlägg

Man har ju för gammal bil för att få vara med.
Kansnke kommer och kikar på det där..

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Spawner
4 oktober 2008 · 505 Inlägg

Samma här som golf88 skriver, dock så ser ju vectra b ut lika från 96-01:P

Calibra Turbo 4x4
golf666
4 oktober 2008 · 275 Inlägg

varför måste alla "stylade bilar" på mässan vara från -00 och uppåt??
Finns väl massor med äldre bilar som är snygga och mer värda att stå där än massa nyare bilar!
Eller?

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
P-O Putsnisse
5 oktober 2008 · 265 Inlägg

Hmmmm...man kanske skulle ta och anmäla sig..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang