Billig "muskelbil"

P-Eriksson
23 september 2008 · 25 Inlägg

exakt tongue tänkte det också

Merclone Leg. Spådam
23 september 2008 · 816 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Merc_ skrev:
e34 540 är väl rätt så billiga?

När blev Bmw Amerikanskt  lol   ??    wink

Killen frågar efter muskelbilar, inte amerikanska bilar.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Nova_70
23 september 2008 · 104 Inlägg

Ang Nova . de äldre novorna blir svårt att få nåt vettigt för 50. men den nyare, som min gula är faktiskt väldigt vettiga. Den är både frack ganska liten & rapp, den har oftast 8,5" diffad bakaxel 350 & 350 ,
Fanns dock aldrig med bigblock !  Men det går att få fart på en smallblock också, dessutom fortfarande ganska billig, och populäriteten ökar på denna hela tidenm märks framförallt i USA där det helt plötsligt börjar dyka nyproducerade delar till denna som inte fanns förut !

Men är det en äkta/riktig muskelbil du vill ha så duger inget nyare är ca 71 oavsett vilket märke & du får betala därefter. under 100 ? tveksamt. det är alltså ingen muskelbil bara för att det sitter en v8 under huven ! De äkta muskelbilarna var totalt vansinniga skapelser som startade "hästkrafftskriget" på slutet av 60 talet & som tog slut i samband med oljekrisen i böran av 70talet.
Mustangen camaron & firebirden + några till var egentligen inga muskelbilar alls, utan kallades ponycars,(dessa fanns dock med stormotorer oxå)  Dom riktiga musklerna fanns under huven på Charger hemicuda Chevell SS Challenger o,s,v d,v,s de lite större bilarna med mycket större motorer.
När sen Don Yenko hystade i en 427:a i en liten Nova då ballade det ur fullständigt.......

Dogs have owners, cats have staff....
Chevrolet K1500 "SOPTRUCK III" (1991)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 september 2008 · 5 042 Inlägg

Merclone skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Merc_ skrev:
e34 540 är väl rätt så billiga?

När blev Bmw Amerikanskt  lol   ??    wink

Killen frågar efter muskelbilar, inte amerikanska bilar.

en " Muskelbil " är Amerikansk jänkare med bra krut! Samma en koiensegg ( stavning? )  Är det också en muskel bil pga den har mycket hästar ?
En nyare bmw med V8 eller turbo vilket som är mer sport bil.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (23 september 2008)

C H E V R O L E T <3
Mortalis VW-nörd?
23 september 2008 · 4 332 Inlägg

Du säger att din drömbil är en Dodge Charger men de kommer ju dröja ett tag, att du inte har så mkt pengar o röra dig med för ekonomin talar emot dig.
Då får ja bara fråga, hur tänkte du tanka den här amerikanaren som drar ett par liter milen och sen kunna spara till din drömbil? Lägg därtill till reparationer om du köper dig ett restaureringsobjekt...

Just saying. Inget fel i att köpa de du vill ha, men du vill ju ha en Charger, och du har lite pengar. Skall inte amerikanska bilköpet stå tillbaka och kanske satsa på nåt som går billigt så du kan spara till de du verkligen vill ha? (Även om de inte blir en Charger kanske)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 september 2008 · 5 042 Inlägg

Mortalis skrev:
Du säger att din drömbil är en Dodge Charger men de kommer ju dröja ett tag, att du inte har så mkt pengar o röra dig med för ekonomin talar emot dig.
Då får ja bara fråga, hur tänkte du tanka den här amerikanaren som drar ett par liter milen och sen kunna spara till din drömbil? Lägg därtill till reparationer om du köper dig ett restaureringsobjekt...

Just saying. Inget fel i att köpa de du vill ha, men du vill ju ha en Charger, och du har lite pengar. Skall inte amerikanska bilköpet stå tillbaka och kanske satsa på nåt som går billigt så du kan spara till de du verkligen vill ha? (Även om de inte blir en Charger kanske)

Wiie en med hjärna i alla fall  wink

C H E V R O L E T <3
Moparboy440
23 september 2008 · 4 682 Inlägg

en buick skylark kan nog gå att hitta under 50k t.ex: www.blocket.se/vi/17852080.htm?ca=2_s ,e typ samma som en chevelle fast billigare.
eller kanske en lite yngre chevelle malibu www.blocket.se/vi/17900989.htm?ca=2_s
en fyrdörrars kan ju också va en muskelbil www.blocket.se/vi/17341653.htm?ca=2_s
ett sätt e ju att köpa jänkare från början av 70-talet, har kvar formerna men inte krutet i motorn. sen e de bara å trimma.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 september 2008 · 5 042 Inlägg

Moparboy440 skrev:
en buick skylark kan nog gå att hitta under 50k t.ex: www.blocket.se/vi/17852080.htm?ca=2_s ,e typ samma som en chevelle fast billigare.
eller kanske en lite yngre chevelle malibu www.blocket.se/vi/17900989.htm?ca=2_s
en fyrdörrars kan ju också va en muskelbil www.blocket.se/vi/17341653.htm?ca=2_s
ett sätt e ju att köpa jänkare från början av 70-talet, har kvar formerna men inte krutet i motorn. sen e de bara å trimma.

den 4 dörran chevelle va faktiskt cool!  smile

C H E V R O L E T <3
Moparboy440
23 september 2008 · 4 682 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Moparboy440 skrev:
en buick skylark kan nog gå att hitta under 50k t.ex: www.blocket.se/vi/17852080.htm?ca=2_s ,e typ samma som en chevelle fast billigare.
eller kanske en lite yngre chevelle malibu www.blocket.se/vi/17900989.htm?ca=2_s
en fyrdörrars kan ju också va en muskelbil www.blocket.se/vi/17341653.htm?ca=2_s
ett sätt e ju att köpa jänkare från början av 70-talet, har kvar formerna men inte krutet i motorn. sen e de bara å trimma.

den 4 dörran chevelle va faktiskt cool!  smile

japp,tyvärr e fyrdörrarsversionerna lite bortglömda bara för att dom inte e lika snygga som coupe modellen.
har i.o.f också klenare motoralternativ,men man trimmar ju så klart cool.
e ett billigt sätt att köpa muskel bil på.
förövrigt så e ja lite förtjust i dom amerikanska polisbilarna.
som den här polaran t.e.x https://www1.garaget.org/gallery/archive/56051/468633_6vqul8.jpg

fanns me heavy duty bigblock 440 på  340 sae NET hästar å massor me vrid tongue

Senast redigerat av Moparboy440 (23 september 2008)

Mäki Långsam Perfektionist
23 september 2008 · 4 800 Inlägg

Camaro säger jag smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Brandis Diktator
23 september 2008 · 968 Inlägg

TenZer skrev:

Brandis skrev:

HKS skrev:
en cuda under 50 papp?? IN MY ASS!  wink   Dude Snubben vet inte va han snackar om tongue

haha, vad jiddrar du om? en barracuda utan problem att du får en sån för under 50, polaren morsa köpte en super fräsh jäkel för 40 000 förra sommaren.... sen om du jiddrar 70 tals barracuda så är det en helt annan bil typ.. 60 tals barracudorna är för övrigt grymt jävla fula, googla och få dina ögon blödande

Vad snackar du om då? Visst 60-talarna kanske inte ser lika bra ut som 70-talarna, men de är inte fula någonstanns för det.

priset som jag skrev, det stämmer. men att utseende och att folk tycker om dom ibland värkar ju vara delad, jag tillhör den grupp som inte gillar barracuda från 60 talet, och du värkar ju vara den grupp som gillar dom, tur för dig för dom är ju inte eftertraktade = billiga

Sokrates Eliminator
23 september 2008 · 1 441 Inlägg

HKS skrev:
en cuda under 50 papp?? IN MY ASS!  wink   Dude Snubben vet inte va han snackar om tongue

Där imot finns nå¨gra här
Dart ( Vet det har nämts )
Generation 3 Camaro & Firebird
Cheva Caprice ( ingen muskel men rätt ok bil )
Mustang

HaHa, vet du?,, finns många Cudor under 50 här i Sverige,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 september 2008 · 5 042 Inlägg

Sokrates skrev:

HKS skrev:
en cuda under 50 papp?? IN MY ASS!  wink   Dude Snubben vet inte va han snackar om tongue

Där imot finns nå¨gra här
Dart ( Vet det har nämts )
Generation 3 Camaro & Firebird
Cheva Caprice ( ingen muskel men rätt ok bil )
Mustang

HaHa, vet du?,, finns många Cudor under 50 här i Sverige,,,

/Tommy.

Många ? Blocket hitta jag 1st för 25 o hade inte ens bild. Det kallar inte jag många iaf.

C H E V R O L E T <3
Sokrates Eliminator
23 september 2008 · 1 441 Inlägg

Ang. Barracuda, allt hamnar inte på blocket, men läs lite tidningar annonser m.m. så ser man de ganska ofta.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Instabil Med lem
23 september 2008 · 164 Inlägg

Ja det dyker upp en och annan frän bil lite då och då på olika forum .. en polare köpte en Challenger 73: för under 70K. som är körbar dock är det en smalblocks maskin i den. men jag tycker det var vettigt..

sånna bilar som min är sjukt dyra och jävligt överreklamerade tycker jag personligen.  är glad att jag köpte min när de var billiga

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
Plymouth Road runner "white shark" (1971)
Ranta
23 september 2008 · 162 Inlägg

Vad ska man med v8 till när det finns wankel?
haha nedå men camaro är ju fräna alltså smile

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
laynus
23 september 2008 · 256 Inlägg

Instabil skrev:
Ja det dyker upp en och annan frän bil lite då och då på olika forum .. en polare köpte en Challenger 73: för under 70K. som är körbar dock är det en smalblocks maskin i den. men jag tycker det var vettigt..

sånna bilar som min är sjukt dyra och jävligt överreklamerade tycker jag personligen.  är glad att jag köpte min när de var billiga

när var det och vad kostade bilar som din då? smile

Instabil Med lem
23 september 2008 · 164 Inlägg

laynus skrev:
när var det och vad kostade bilar som din då? smile

Det var 1994 och bensinpriset sköt i höjden , folk blev arbetslösa och INGEN ( förutom vissa dumskallar) ville ha en bensinslukande BB maskin under huven .

Jag var då Ung (och dum) så jag la alla mina pengar på denna bilen .. 23 000:-  undrar om jag får igen dom när jag säljer ?

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
Plymouth Road runner "white shark" (1971)
Merclone Leg. Spådam
23 september 2008 · 816 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Merclone skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

När blev Bmw Amerikanskt  lol   ??    wink

Killen frågar efter muskelbilar, inte amerikanska bilar.

en " Muskelbil " är Amerikansk jänkare med bra krut! Samma en koiensegg ( stavning? )  Är det också en muskel bil pga den har mycket hästar ?
En nyare bmw med V8 eller turbo vilket som är mer sport bil.

Muskler är muskler oavsett vilket land de kommer från. Jag är 100% fast för jänkare, men kom inte och säg att en, låt säga, Porsche med lika många hästar som en Challenger men med 2/3 (eller mindre) inte är en muskelbil. Själva ordet muskelbil är förbannat luddigt, Mustangen som några nämner är verkligen inte en muskelbil i standardversion med en skitnödig 289a (som majoriteten såldes med), utan en ponycar. Hade Mustangen som standard varit en muskelbil så hade Herr Shelby inte haft mycket att göra, förstår du vart jag vill komma? Däremot är Mustanger med 428, 429 med eller utan CJ och BOSS-bilarna absolut muskelbilar. Men det behövs en standard för befattningen muskelbil. Däremot kan sägas att muskelbil blir man av motorn, inte av ursprungslandet. Alla trender måste starta nånstans, eller hur?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Sokrates Eliminator
23 september 2008 · 1 441 Inlägg

Jag tror att trådskaparen vill ha en bil med muskelbilsutseende, en riktig muskelbil hittar man inte under 50'. Benämningen "muskelbil" kom i mitten på 60talet när biltillverkarna tävlade om att sälja bilar.
(Ford, Mopar, GM)
Den tävlingen urartade och många ungdomar körde ihäl sig, detta fick konsekvensen att Försäkringsbolagen höjde premierna skyhögt samtidigt som oljekrisen slog till då dog muskelbilseran i början på 70 talet.

Så en sann muskelbil är tillverkad mellan 64-71. Allt annat är senare efterapningar och en vilja hos biltillverkarna att skapa en likadan era till. Så för mig finns inga "riktiga" muskelbilar efter -73.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang