Release: GARAGET 7.2 (Lista på nyheter)

sammlund
28 september 2008 · 3 859 Inlägg

Nu har jag börjat vänja mig smile Väntar bara på att svara-knappen ska komma tillbax smile Men den kommer ju smile

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 september 2008 · 6 170 Inlägg

Mäki skrev:
Fy fan vad snyggt! Tar väl en dag att skola in sig kanske, men sen wink

Edit: Vet inte om du har märkt detta, men kolla på min sida där det står om min betygsfördelning.

Haha, "någon" har glömt att koda in stöd för våra svenska bokstäver tongue

Det där ä = ä.

Senast redigerat av TBOC_Razor (28 september 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Peacerich
28 september 2008 · 273 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

lingua skrev:

chrizz skrev:
Går du via Video -> Kategorier ??

Hur gör du annars?

Går via video, sedan väljer jag en kategori och klickar men det händer ingenting.
Sidan laddar inte alls.

Jag upplever samma sak

Ni skall inte välja kategori på sökfunktionen utan klicka på fliken "kategorier" högre upp

Edit: såg inte att du redan skrivit det, koop tongue

Senast redigerat av Peacerich (28 september 2008)

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
MrJAM
28 september 2008 · 1 464 Inlägg

Slimbox på gallerierna är lite tråkigt när man inte kan högerklicka på bilderna för att spara eller kopiera dem. Det finns omvägar genom källkoden, men nån som har andra idéer?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
chrizz Administratör
28 september 2008 · 11 778 Inlägg

Mäki skrev:
Fy fan vad snyggt! Tar väl en dag att skola in sig kanske, men sen wink

Edit: Vet inte om du har märkt detta, men kolla på min sida där det står om min betygsfördelning.

Fixat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
28 september 2008 · 11 778 Inlägg

MrJAM skrev:
Slimbox på gallerierna är lite tråkigt när man inte kan högerklicka på bilderna för att spara eller kopiera dem. Det finns omvägar genom källkoden, men nån som har andra idéer?

Kopiera adressen till sidan alternativt se fönstret "Länka till den här bilden".

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrJAM
28 september 2008 · 1 464 Inlägg

chrizz skrev:

MrJAM skrev:
Slimbox på gallerierna är lite tråkigt när man inte kan högerklicka på bilderna för att spara eller kopiera dem. Det finns omvägar genom källkoden, men nån som har andra idéer?

Kopiera adressen till sidan alternativt se fönstret "Länka till den här bilden".

Anledningen till min fråga, är att jag vill ha så stora bilder som möjligt, då jag photoshoppar bilder till andra på vårt forum. Alltså är orginalbilden att föredra framför de skalade 640px.

Kopiera länken alt. 'länka till den här bilden'-lösningen funkar inte då. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
chrizz Administratör
28 september 2008 · 11 778 Inlägg

MrJAM skrev:

chrizz skrev:

MrJAM skrev:
Slimbox på gallerierna är lite tråkigt när man inte kan högerklicka på bilderna för att spara eller kopiera dem. Det finns omvägar genom källkoden, men nån som har andra idéer?

Kopiera adressen till sidan alternativt se fönstret "Länka till den här bilden".

Anledningen till min fråga, är att jag vill ha så stora bilder som möjligt, då jag photoshoppar bilder till andra på vårt forum. Alltså är orginalbilden att föredra framför de skalade 640px.

Kopiera länken alt. 'länka till den här bilden'-lösningen funkar inte då. wink

Högerklicka på den stora bilden och välj "Visa bakgrundsbild", och kopiera därefter den bilden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 september 2008 · 6 170 Inlägg

Chrizz: glöm inte att fixa det där stavfelet wink

Är väl inget prio men det verkar ju som att det mer akuta är fixat nu.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
lingua
28 september 2008 · 2 271 Inlägg

Koop skrev:
Hörni, det är inte den lilla dropplistan med kategorier under sökrutan ni ska använda, utan fliken "kategorier" uppe i menyn. Lyft blicken lite och klicka där så hittar ni filmerna.

AHA!!!smile haha! ja man blir lite vilsen såhär ibörjan.smile Vore logiskt om dropplistan funkade
på samma sätt.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
MrJAM
28 september 2008 · 1 464 Inlägg

chrizz skrev:

MrJAM skrev:

chrizz skrev:

Kopiera adressen till sidan alternativt se fönstret "Länka till den här bilden".

Anledningen till min fråga, är att jag vill ha så stora bilder som möjligt, då jag photoshoppar bilder till andra på vårt forum. Alltså är orginalbilden att föredra framför de skalade 640px.

Kopiera länken alt. 'länka till den här bilden'-lösningen funkar inte då. wink

Högerklicka på den stora bilden och välj "Visa bakgrundsbild", och kopiera därefter den bilden.

Ahhh, perfekt! Hade gömt den funktionen från högerklick menyn. Man bugar.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 september 2008 · 6 170 Inlägg

Märkte en grej till nu, jag kör i 1280*1024 i upplösning och mina bilder i galleriet är större än så.

Klickade upp en (jämförelsebilden mellan original- och dieselsnorkeln) och bildens båda sidor plus en massa text hamnade utanför skärmen och gick alltså inte att se i förstorat läge.


Någon sorts funktion som jämför bildens dimensioner mot användarens bildskärmsupplösning kanske vore något så att sidan kunde anpassa bildens storlek dynamiskt efter olika upplösningar ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
chrizz Administratör
28 september 2008 · 11 778 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Märkte en grej till nu, jag kör i 1280*1024 i upplösning och mina bilder i galleriet är större än så.

Klickade upp en (jämförelsebilden mellan original- och dieselsnorkeln) och bildens båda sidor plus en massa text hamnade utanför skärmen och gick alltså inte att se i förstorat läge.


Någon sorts funktion som jämför bildens dimensioner mot användarens bildskärmsupplösning kanske vore något så att sidan kunde anpassa bildens storlek dynamiskt efter olika upplösningar ??

Det är ju bara och scrolla höger och vänster annars?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 september 2008 · 6 170 Inlägg

chrizz skrev:

TBOC_Razor skrev:
Märkte en grej till nu, jag kör i 1280*1024 i upplösning och mina bilder i galleriet är större än så.

Klickade upp en (jämförelsebilden mellan original- och dieselsnorkeln) och bildens båda sidor plus en massa text hamnade utanför skärmen och gick alltså inte att se i förstorat läge.


Någon sorts funktion som jämför bildens dimensioner mot användarens bildskärmsupplösning kanske vore något så att sidan kunde anpassa bildens storlek dynamiskt efter olika upplösningar ??

Det är ju bara och scrolla höger och vänster annars?

Nej till höger går det att scrolla men inte till vänster:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65889/472252_gwouyh.jpg

Senast redigerat av TBOC_Razor (28 september 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
jenni_112
28 september 2008 ·

tycker det har blivit toppen....

chrizz Administratör
28 september 2008 · 11 778 Inlägg

Svara-knappen är tillbaka. Vänligen testa och rapportera eventuella problem.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sammlund
28 september 2008 · 3 859 Inlägg

chrizz skrev:
Svara-knappen är tillbaka. Vänligen testa och rapportera eventuella problem.

Skönt det  smile Jag höll på att bli vansinnig xD Hahaha !! cool

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Matt3_
28 september 2008 · 449 Inlägg

Det är ganska bra smile, men en funktion som finns på andra forum. Det är så att man kan se om man redan har kommenterat tråden eller att man inte har det (Så man inte kommenterar det man redan har kommenterat)..

Ragga90
28 september 2008 · 197 Inlägg

De senaste uppladlade filmerna som var längst ner på startsidan innan ändringarna.. kommer dom tillbaka?   
MVH Rasmus:cool:

Köp skyline!
zzzoder
28 september 2008 · 358 Inlägg

jag försöker att ladda upp bilder till en nyinköpt bil.. men får de inte till att uploadas.. är detta något problem eller är de bara min dator som vill flyga ut genom fönstret?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang