18-års bil tips.

Hiroschi
27 september 2008 · 53 Inlägg

hej
söker efter en bilmodell som inte är så värst dyr (beg. max 30 000 så ni vet vad ja rör mig med ^^)
Den skall vara ganska snål med soppa men ändå leverera dugande hästar i jämförelse med förbrukningen.
En viktig sak som jag stör mej på me många jag kollat på är då de är kantiga..Vill ha en "rundare" bil (2-3 dörrars e + i kanten).. big_smile

vet att jag låter ganska bortklemad med vilka spec's jag vill ha på den till priset men har försökt letat och funnit någon enstaka men tänkte kolla här om det skulle dyka upp någon ny modell jag inte tänkt och sett. smile
mvh.tommy

Opel Tigra (1996)
Akuma Sempre Inter
28 september 2008 · 537 Inlägg

Honda Civic ESi kan jag rekomendera.

125hk orginal, singelkam , 1,6 l motor, drar ca 0,5.0.6 blandad körning 0.8 hård körning, kostar ca 23-25 000kr.

lägg 5000kr på trim så har du iaf en 140 hk smile roligare bil får du inte för de pengarna smile

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
28 september 2008 · 3 404 Inlägg

Saab ng900 3d 2.0T
http://www.blocket.se/vi/17433082.htm?ca=11_s
Lite att göra på jusst den bilen men det är helt i sin ordning för det priset

Senast redigerat av TenZer (28 september 2008)

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
vw-mannen
28 september 2008 · 295 Inlägg

VW Golf Mk2 16V Gti !!! kollla mina leksaker så kanske du får lite insperation tongue

Volkswagen Golf II Turbo CS "Challenge Stradale Turbo" (1988)
melodic_death_metal
28 september 2008 · 622 Inlägg

vill du ha en rundare bil så e väl en calibra inte helt fel smile

discokapten Kapten på disco!
28 september 2008 · 1 729 Inlägg

325ix skrev:
VW Golf Mk2 16V Gti !!! kollla mina leksaker så kanske du får lite insperation tongue

Jag älskar mk1 och mk2 men det finns INGEN som kan anklaga dom för att vara runda, läs inlägget innan du postar!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
bmw_mannen
28 september 2008 · 68 Inlägg

Alfa Romeo 156 om du hittar ett sjysst ex, fyfan va rolig motorn är för att vara en 2 liters. Efter 3000 rpm börjar det röra på sig

SNap3 JapsRacer!
28 september 2008 · 198 Inlägg

nissan 200sx s13 hade jag som första bil! enormt mycket körglädje!
Har också haft en del polare med 900 turbo som också verkar roligt dock framhjulsdrift.
sen bmw e30 320-325, en polare har en 325a som gick riktigt fint och som ett strykjärn på vägen.
jag har också en 940 turbo som e relativt lätt att svänga med för en billig peng! den e till salu pma om du e sugen big_smile

Lozinmust "Unloaded"
28 september 2008 · 1 557 Inlägg

E36 i all ära!!! Men är de runda? Nja.. De är FETA och FYRKANTIGA big_smile hehe, men det är så det ska vara smile

EDIT: Lite runda är de väl iofs... Jag är lite trött big_smile

Senast redigerat av Mechanimal (28 september 2008)

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Markolainen
29 september 2008 ·

Kör på någon Civic tycker jag.
Mellan -92 och -95. De är drar lite bensin och går bra med tanke på förbrukningen och hästarna.
Men ta inte och trimma den alls, det är bortkastade pengar. Den börjar bara dra mera soppa så då kunde ju lika skaffat dig en vassare bil från första början.
Listar nedan modellerna efter kraft i motorn, svagast först.
Skulle personligen nog satsat på en VTi ifall du vill ha bra med kraft och ändå köra "billigt".
Men kom ihåg att dessa bilar ofta är buskörda.

kolipko
29 september 2008 · 124 Inlägg

mickinho skrev:
vill du ha en rundare bil så e väl en calibra inte helt fel smile

Jag instämmer big_smilecool

Dubs I got Dubs!
29 september 2008 · 2 423 Inlägg

Nackdelen på en ungdomsbil typ golf mk2 gti 16v är så jävla dyra i försäkring.
Min mk1 GTi Special -84 e satans dyr iaf.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
AxlSam
29 september 2008 · 1 497 Inlägg

En Saab 9000 2,3T efter -94.

Körde min steg 3 (250hp/450nm) på 0,7.

smile

Slyna
29 september 2008 · 30 Inlägg

Audi GT Coupe, lätt alltså..! stora ord för en gammal audi men där kan vi börja prata körglädje:Dbig_smilebig_smile Och man bli reltivt ensam om bilvalet å den kostar inte skjorta, billiga reservdelar, mkt går igen från Golf, Passat, VW överhuvudtaget.! DEt är åxå en personlighet man köper, ingen bil..! smile

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen
Audi Coupe (1989)
Akuma Sempre Inter
29 september 2008 · 537 Inlägg

Markolainen skrev:
Kör på någon Civic tycker jag.
Mellan -92 och -95. De är drar lite bensin och går bra med tanke på förbrukningen och hästarna.
Men ta inte och trimma den alls, det är bortkastade pengar. Den börjar bara dra mera soppa så då kunde ju lika skaffat dig en vassare bil från första början.
Listar nedan modellerna efter kraft i motorn, svagast först.
Skulle personligen nog satsat på en VTi ifall du vill ha bra med kraft och ändå köra "billigt".
Men kom ihåg att dessa bilar ofta är buskörda.

vet du ens vad du pratar om, min har avgasystem, swappat motor till en 1.8 l VTEC (Vti) , chip, mapp, filter, insug. den drar inte mer än 0.7

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
SNap3 JapsRacer!
29 september 2008 · 198 Inlägg

Calibra är bland d fulaste bilarna som finns och dessutom felhjulsdrift och ingen potential att få mos i! smile

Turbo Tarzan
29 september 2008 · 13 Inlägg

Helt klart BMW E30 325 eller 318is om du vill ha körglad maskin med bra prestanda kontra bränsleförbrukning!!
Inte farligt dyrt att underhålla och det finns delar överallt. Bakhjulsdrift och ett fjäderlätt arsle är MYCKET underhållande!!
Lär finnas en hel del människor, precis som jag, som inte ångrar att man ägde en E30 som förstabil.

Aerodynamik ...
29 september 2008 · 7 120 Inlägg

SNap3 skrev:
Calibra är bland d fulaste bilarna som finns och dessutom felhjulsdrift och ingen potential att få mos i! smile

Nu är jag absolut inget opel-fan, men Calibra kan bli helt okej med ett par fälgar och lite småfix. Sen finns dem ju med turbo och 4WD så potential för mer effekt finns ju helt klart.

camaro67 Meister
29 september 2008 · 6 763 Inlägg

Aerodynamik skrev:

SNap3 skrev:
Calibra är bland d fulaste bilarna som finns och dessutom felhjulsdrift och ingen potential att få mos i! smile

Nu är jag absolut inget opel-fan, men Calibra kan bli helt okej med ett par fälgar och lite småfix. Sen finns dem ju med turbo och 4WD så potential för mer effekt finns ju helt klart.

De finns en del calibra maskiner som de är reljält bra med mos i. 4-wd på Calibran är inget att hurra för. Den brukar kunna rasa men de finns förstärkningar att köpa. Tror inte att de var så dyra. Calibran är förövrigt bra mycke snyggare än 200sx och är förmodligen mer trimmvänliga dessutom.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Fredrik.Gustavsson
29 september 2008 · 2 123 Inlägg

Jap_power_ skrev:

Markolainen skrev:
Kör på någon Civic tycker jag.
Mellan -92 och -95. De är drar lite bensin och går bra med tanke på förbrukningen och hästarna.
Men ta inte och trimma den alls, det är bortkastade pengar. Den börjar bara dra mera soppa så då kunde ju lika skaffat dig en vassare bil från första början.
Listar nedan modellerna efter kraft i motorn, svagast först.
Skulle personligen nog satsat på en VTi ifall du vill ha bra med kraft och ändå köra "billigt".
Men kom ihåg att dessa bilar ofta är buskörda.

vet du ens vad du pratar om, min har avgasystem, swappat motor till en 1.8 l VTEC (Vti) , chip, mapp, filter, insug. den drar inte mer än 0.7

Har bilen både chipats och mappats ?
Låter hel skumt : /

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang