motor problem saab 9000

FIRREN49
29 september 2008 · 6 Inlägg

sadnär jag var ut och körde i går kväll ,så dog bara motorn och det rökte ifrån motorutrymmet jag öppnade huven och röken kom mellan motor och cupen ,la mig på marken och titta om jag såg något fel katylasatorn var glödhet jag trodde bieln skulle börja brinna så het var den och det var en konstig lukt vad kan det vara för fel. :(det käns att det kommer fram bensin ? Snälla hjälp mig med detta så fort som möjligt har ej garage bor på landet

Boostrider Försöker iaf
29 september 2008 · 1 998 Inlägg

Har den spikat sönder tro? Ett tecken på spickning är ju hög avgastemp. Gör ett kompprov

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
FIRREN49
2 oktober 2008 · 6 Inlägg

motorn har komp men tänder inte, bensin kommer fram ända till spridarna jag har direkt ingnission vad det nu betyder det finns ingen tändspole så jag vet vart jag eller hur jag kan söka felet Hjälp mig den har en hel platta som sitter över tändstifften där verkar allt sitta vet ej hur man kollar sådant  H J Ä L P   M I G

Senast redigerat av FIRREN49 (2 oktober 2008)

Robban_1985
2 oktober 2008 · 103 Inlägg

FIRREN49 skrev:
motorn har komp men tänder inte, bensin kommer fram ända till spridarna jag har direkt injetion vad det nu betyder det finns ingen tändspole så jag vet vart jag eller hur jag kan söka felet Hjälp mig

DI kasetten

Har du turbo? årsmodell?

Senast redigerat av Robban_1985 (2 oktober 2008)

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
FIRREN49
2 oktober 2008 · 6 Inlägg

bilen är en -91 2,3 l 16 v ingen turbo

FIRREN49
2 oktober 2008 · 6 Inlägg

Robban_1985 skrev:

FIRREN49 skrev:
motorn har komp men tänder inte, bensin kommer fram ända till spridarna jag har direkt injetion vad det nu betyder det finns ingen tändspole så jag vet vart jag eller hur jag kan söka felet Hjälp mig

DI kasetten

Har du turbo? årsmodell?

nej motorn är 2,3 l 16 v -91:a

FIRREN49
2 oktober 2008 · 6 Inlägg

hur kollar man DI kasetten klarar jag det själv hemma jag bor 19km ifrån närmaste stad eller verkstad
om jag kan kolla felet själv ,hur gör jag då ? tack på förhand kurre

zortep
2 oktober 2008 · 911 Inlägg

Du kan lukta på tändkasetten, luktar det bränt så kan den ha pajjat, 

vi brukar rakt av byta med en test kasett för att se om det funkar så att säga.

och om du ska köpa en ny kasett om du tror att den har pajjat, kom ihåg att köpa rätt.

pic up the phone, wazzzaaa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang