Sirmiro - Nissan Stagea - 500hk

Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
  • 36 Följare
  • 303 573 Visningar
  • Projektet avslutat 19 november 2013
turbos4
3 juni 2009 · 369 Inlägg

Nått enkelt och som vore väldigt snyggt är om du fixar vit bilnekrsglas, för övrigt gillar jag din projekt, behåll bilen så pass orginal uteseendemässigt som möjligt och ge inte upp kampen mot dina 500 hk! lycka till

Avant för varje slant.
Backe81
3 juni 2009 · 56 Inlägg

Siarnaq skrev:
Satt just och läste igenom 15 sidor. Ser otroligt bra ut, fast du får försöka bäst fan du vill för att du åker inte ifrån mig när jag kommer ut på gatorna. wink

Jaa på gata lär du ju bli ifrån åkt av sirmiro, jänkebilana är för tunga och det är för halt på gata!

På klistrad stripp har du säkert god chans!

sirmiro Double-Unicorn Rider
3 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Siarnaq
Hur orkar folk sitta och läsa så mycket strunt. tongue
När bilen är som jag vill ha den så ger jag det gärna ett försök. Något speciellt väder som gäller eller är det bara sätta en tidpunkt och skulle deta vara snö rycker man på axlarna och kör? roll
Ställer gärna upp och testar hur som helst. I höstas körde jag mot Griffin, bara för skoj givetvis, och när jag kom till ca 50-100meter var han i mål på 201, så jag är inte rädd för stryk. cool

LocKtar
Nu får jag ju press på mig. big_smile Tack för det stödet.

turbos4
Jag väntar just nu på lite bilder där en kille gjort om blinkers till vita så jag kan ta ställning till det. Inget som ligger högt i prioriteringen just nu, men vem vet. roll
Jag måste kunna nyttja bilen, så invändigt måste det vara komfort och lastutrymme, annars hade jag lika gärna kunnat köpt en liten sak och tagit ett skohorn för att få in en stor motor, så det som kan tänkas hända med utseende är ett bodykit, Autech-vinge och andra fälgar, men det ligger som allt annat i framtiden om ingen vill ge mig en miljon eller liknande. big_smile
Målet kommer ligga kvar, men det blir inte som andra här på gorg som sätter ett mål och veckan efter är det klart, det finns inte ekonomi för. tongue
Tack. big_smilebig_smile

snurre
Ligger en hel del i det. Men mina 1600kg brukar inte heller klassas som lättvikt. wink

Rinnegan Malleus Malificarum
3 juni 2009 · 2 401 Inlägg

snurre skrev:
Jaa på gata lär du ju bli ifrån åkt av sirmiro, jänkebilana är för tunga och det är för halt på gata!

På klistrad stripp har du säkert god chans!

För tunga? tongue

Säg det åt dom åtala BMW's jag har rastat med El Caminon. Skylarken har likadant chassie dessutom. smile

Sirmiro - Spelar ingen roll när eller vars, fast helst inte på vintern för att 900nm, 295 bakdäck brukar inte gilla snö. hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Griffin Galen!
3 juni 2009 · 723 Inlägg

Siarnaq skrev:

snurre skrev:
Jaa på gata lär du ju bli ifrån åkt av sirmiro, jänkebilana är för tunga och det är för halt på gata!

På klistrad stripp har du säkert god chans!

För tunga? tongue

Säg det åt dom åtala BMW's jag har rastat med El Caminon. Skylarken har likadant chassie dessutom. smile

Sirmiro - Spelar ingen roll när eller vars, fast helst inte på vintern för att 900nm, 295 bakdäck brukar inte gilla snö. hmm

haha om du nu läst igenom alla 15 sidor så borde du ju sett att de inte är en bmw han kör tongue

Kunde inte hålla mig big_smile Mvh Mats

Backe81
3 juni 2009 · 56 Inlägg

Siarnaq skrev:

snurre skrev:
Jaa på gata lär du ju bli ifrån åkt av sirmiro, jänkebilana är för tunga och det är för halt på gata!

På klistrad stripp har du säkert god chans!

För tunga? :P

Säg det åt dom åtala BMW's jag har rastat med El Caminon. Skylarken har likadant chassie dessutom. :)

Sirmiro - Spelar ingen roll när eller vars, fast helst inte på vintern för att 900nm, 295 bakdäck brukar inte gilla snö. :/

De flesta Bmw bilar är ju inte så värst svåra att åka ifrån på gata :lol:

Senast redigerat av snurre (3 juni 2009)

sirmiro Double-Unicorn Rider
3 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Siarnaq skrev:

snurre skrev:
Jaa på gata lär du ju bli ifrån åkt av sirmiro, jänkebilana är för tunga och det är för halt på gata!

På klistrad stripp har du säkert god chans!

För tunga? tongue

Säg det åt dom åtala BMW's jag har rastat med El Caminon. Skylarken har likadant chassie dessutom. smile

Sirmiro - Spelar ingen roll när eller vars, fast helst inte på vintern för att 900nm, 295 bakdäck brukar inte gilla snö. hmm

Sist jag kollade hade de flesta BMW rwd... Då finns inte det övertag jag har med 4wd vilket gjorde att jag kunde vinna över en 300kg lättare Skyline med likadan motor fast fler modifikationer. Den bilen säger ägaren att han har ca 300, jag hade inte mer än max 250...
Så min bil bryter nog naturens lagar.

Vad har du för effekt i den bilen då? smile
Damn, jag hade ju älskat 25/12. lol

Rinnegan Malleus Malificarum
3 juni 2009 · 2 401 Inlägg

snurre skrev:
De flesta Bmw bilar är ju inte så värst svåra att åka ifrån på gata lol

En E46 M3 i en rondell.. roll


Sirmiro - Kommer att klämma ur runt 700sughästar ur motorn. smile
Sen så väger motorn inte mer än en vanlig Cheva 350 så bilen lär inte väga så mycket. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
sirmiro Double-Unicorn Rider
4 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Siarnaq

Med den effekten borde du ta mina 250 ponnysar, annars är det en extremt bra förare i kombin. roll

För mina 500 som jag drömmer om kommer troligen inte på ett antal år med de kostnader det medför, men när allt fungerar så ska jag nog kunna klara bilar med 700 på gatan, och i rondeller blir det inget att diskutera. wink



Small update:

Diskuterat lite om bilen med en fd kollega under kvällen och kommit fram till att Nissan nyttjat många delar i många bilar, så det finns bilar att plocka delar från. Troligen passar de stora pickupernas lådor rakt in i motorn, men det är inte bekräftat. Känns skönt att det kan stå trevliga autolådor på en svensk skrot den dagen min går i bitar. roll
Sen har jag problem med fuelcut när jag stampar fullt. Bilen startar, åker i 0.5sekund, fuelcut, och sen sticker det iväg. Hur löser jag det? tongue


Imorgon hoppas jag ta ur panelen med stereon och flytta kablar, samt fylla på med fler. Ska mäta lite i bagaget och se om en liten låda kan hitta in i reservhjulsbaljan. Högtalarna som sitter i gillar innte bas, och jag gillar inte musik utan frekvenser under 135Hz...

Rinnegan Malleus Malificarum
4 juni 2009 · 2 401 Inlägg

sirmiro skrev:
Siarnaq

Med den effekten borde du ta mina 250 ponnysar, annars är det en extremt bra förare i kombin. roll

För mina 500 som jag drömmer om kommer troligen inte på ett antal år med de kostnader det medför, men när allt fungerar så ska jag nog kunna klara bilar med 700 på gatan, och i rondeller blir det inget att diskutera. wink

Haha, vi får väl se. wink

Beställde nyss däck för ett antal tusen, känner mig smått pank.

Men aja, lycka till. big_smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
sirmiro Double-Unicorn Rider
5 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Hade vissa strul med sladdar till dator och att laddningskablar låg överallt, så jag rev isär inredningen (igen)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/678060_o8amyy.jpg


Inget ormbo här nej... wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/678061_dfwypu.jpg


Och så in med allt lite smidigare. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/678062_2cgw5l.jpg


Sen fick jag ett sms mitt i natten då en kompis ville att jag skulle hämta på en bal, så full panik, skruva ihop allt tvätta och städa ur bilen på 45min sen sticka, så det blev inte massa bilder. Tror jag har adderat ca 10-15meter kabel under panelen. Lite rca som nån gång ska leta sig vidare bakåt, och lite usb saker som platsar där man slipper se det. Får jag saker att fungera som jag vill kanske det går att se tv i bilen snart med. wink

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Griffin kom med lösning till mitt "cut" bekymmer, pillade lite i motorn och på vägen hem klippte det inte en gång. Skönt att det finns folk som vet vad de talar om. big_smilebig_smilebig_smile

Alex_M Steker som aldrig förr
6 juni 2009 · 503 Inlägg

siarnaq: en v8 är ju inte ens ett problem att trimma lite. bara man tittar på motorn så blir det ju över 800hk i den smile ne tacka fan vet ja bmw å japsare. de e grejjer det. amerikanskt skit hör hemma på strippen smile

sirmiro: ser mycket bra. jag gillar som tysan. smile

8-)
Rinnegan Malleus Malificarum
6 juni 2009 · 2 401 Inlägg

Alex_M skrev:
siarnaq: en v8 är ju inte ens ett problem att trimma lite. bara man tittar på motorn så blir det ju över 800hk i den smile ne tacka fan vet ja bmw å japsare. de e grejjer det. amerikanskt skit hör hemma på strippen smile

sirmiro: ser mycket bra. jag gillar som tysan. smile

Bara man tittar på den.. ?

Du har ingen aning om vad du snackar om eller hur. smile

Har du någonsin försökt bygga en gatvänlig bigblock på 800hk som går att använda i trafiken, och inte drar 3 liter milen?
Det är svårare än vad du tror lilla gubben. smile

Bara man mixtrar med ECU'n på en Skyline så ligger man fan på 70hk+ lätt som en plätt, om inte annat så är turbo motorer så sjukt lätta att trimma.


Men aja, du får tro att "amerikanskt skit" hör hemma på strippen tills jag passerar dig i en rondell @ 110km/h. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Alex_M Steker som aldrig förr
7 juni 2009 · 503 Inlägg

Att du ens orkade svara på mitt inlägg smile

men tro du att din jänk som väger typ.... 300 ton ska kunna köra ifrån en liten nissan 200a som har väghållning så det räcker och blir över. när det dessutom svänger.... man svänger inte med en jänkare. inte gamla iaf. nya corvetter och viper å sånt är en annan femma. men ja. just gamla jänkejärn hör hemma där man åker rakt fram smile sen kan man ju alltid bygga en pro-touring jänk. men det vet väl inte ens du vad det är. smile

8-)
Rinnegan Malleus Malificarum
7 juni 2009 · 2 401 Inlägg

Alex_M skrev:
Att du ens orkade svara på mitt inlägg smile

men tro du att din jänk som väger typ.... 300 ton ska kunna köra ifrån en liten nissan 200a som har väghållning så det räcker och blir över. när det dessutom svänger.... man svänger inte med en jänkare. inte gamla iaf. nya corvetter och viper å sånt är en annan femma. men ja. just gamla jänkejärn hör hemma där man åker rakt fram smile sen kan man ju alltid bygga en pro-touring jänk. men det vet väl inte ens du vad det är. smile

Idioti kommer i alla packet verkar det som. roll

Jag ska inte ens börja på vad t.ex en G-body eller en F-body kan producera i laterala G krafter på superstage och dylikt. ^^
Sen får du säga vad du vill, du kommer fortfarande inte att kunna köra ifrån mig, med tanke på vad jag bygger.

Nu, om nu lille herrn vill försöka spela Allan genom att imitera hur en präst är gentemot religion och hålla vid att japanska bilar är gud, så får du göra det i min gästbok så du inte stör dom äldre som snackar här. smile

Senast redigerat av Siarnaq (7 juni 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Griffin Galen!
7 juni 2009 · 723 Inlägg

Siarnaq skrev:

Alex_M skrev:
siarnaq: en v8 är ju inte ens ett problem att trimma lite. bara man tittar på motorn så blir det ju över 800hk i den smile ne tacka fan vet ja bmw å japsare. de e grejjer det. amerikanskt skit hör hemma på strippen smile

sirmiro: ser mycket bra. jag gillar som tysan. smile

Bara man tittar på den.. ?

Du har ingen aning om vad du snackar om eller hur. smile

Har du någonsin försökt bygga en gatvänlig bigblock på 800hk som går att använda i trafiken, och inte drar 3 liter milen?
Det är svårare än vad du tror lilla gubben. smile

Bara man mixtrar med ECU'n på en Skyline så ligger man fan på 70hk+ lätt som en plätt, om inte annat så är turbo motorer så sjukt lätta att trimma.


Men aja, du får tro att "amerikanskt skit" hör hemma på strippen tills jag passerar dig i en rondell @ 110km/h. smile

du tanten eller gubben eller vad du nu ärtongue om du byggt en motor på 800 hk så kommer de kosta både tid och pengar. spelar de då någon stor roll att den drar 3 liter milen!?  nu ä rju inte min maskin på 800 hk men jag har soppa förbrukning på 2 liter + och de är ju den billigare delen av driftskostnaden!

SchumiSRM> riktigt fin bild smile

Mvh Mats

sirmiro Double-Unicorn Rider
7 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Alex_M:
Tackar. big_smile


Siarnaq:
Inte för jag har något mot diskussionen jänk vs japan, men håll nivån. Ett inlägg rapporterat pga språket... Men för att få slut på skitsnack - köra nästa helg? Är säker på att det finns någon som startar. Dels 201 meter, sen kan vi klocka vem som kör 3varv i en rondell fortast så slipper vi köra in i varandra? (då har jag fortfarande originaldämpare bak så det känns som man välter, men det är bara släppa lite på gasen...)
Vågar du?


SchumiSRM:
Wow. big_smile Riktigt fina. big_smile
Men det syns tydligt att bilens bak måste närmre marken. tongue


Griffin:
lol

Backe81
7 juni 2009 · 56 Inlägg

sirmiro skrev:
Siarnaq:
Inte för jag har något mot diskussionen jänk vs japan, men håll nivån. Ett inlägg rapporterat pga språket... Men för att få slut på skitsnack - köra nästa helg? Är säker på att det finns någon som startar. Dels 201 meter, sen kan vi klocka vem som kör 3varv i en rondell fortast så slipper vi köra in i varandra? (då har jag fortfarande originaldämpare bak så det känns som man välter, men det är bara släppa lite på gasen...)
Vågar du?

GAME ON, jag är så j**la på!!!

Senast redigerat av snurre (7 juni 2009)

Alex_M Steker som aldrig förr
7 juni 2009 · 503 Inlägg

JAG är också så J""vla på. tongue

8-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang