Var Nissans GTR så snabb på ringen eller...?

V10
25 november 2008 ·

Siarnaq skrev:

V10 skrev:
Jag är en av få verkar det som som INTE tror att GT-R klarade av den tiden som en originalbil, jag ser inte hur den skulle klara av den tiden, även om den är väldigt lättkörd och har grymt bra fäste.

Men däremot skulle jag föreslå att du taggar ner lite med att bestämt hävda si och så. Nissan GT-R ÄR en bättre bil än en 997 Turbo, dock inte så mycket snabbare som tiden säger.

Att den har bättre aerodynamik är inget konstigt, se bara över konstruktionen över hela bilen så ser du snabbt det är mer eller mindre en racebil i grunden, den har en helt egen plattform som den vilar på och är byggd ifrån början till slut med bara dom värsta delarna med alla möjliga avancerade funktioner, en rullande dator.

Samtidigt så är Koenigsegg inte en lättkörd bil, bara för att den har 806 hk och väger ca 1400 kg säger inte att den kan dra fullt överallt som en GT-R kan, tänk på det wink

Jag tvivlar på Nissans tid, men föraren som körde är den som utvecklat GT-R:s vägegenskaper, han kan bilen som ingen annan.

En sak till, R-Däck på en Rwd bil runt Ringen gör en skillnad på ca 10 sek, det är testat. En awd kan inte tjäna in så mycket tid!

Ja sa aldrig att 997 var bättre, jag snackade aldrig ens om 997. wink

Och ja, jag är medveten om hur mycket en RWD bil tjänar på R-däck gentemot AWD.
Dock så balanserar Koenigsegg upp allting på raksträckor/svepande kurvor. Man behöver inte ens ta till halvgas förrän man ligger på samma nivå som GT-R. Men ja, tack att någon delar min åsikt iaf.

Du nämnde Porsche, 997 Turbo är en direkt konkurrent till GT-R så jag tog den som exempel wink

Rinnegan Malleus Malificarum
25 november 2008 · 2 401 Inlägg

V10 skrev:
Du nämnde Porsche, 997 Turbo är en direkt konkurrent till GT-R så jag tog den som exempel wink

Nej, kolla tillbaka, det var inte ens jag. wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
chrno RE-雨宮
25 november 2008 · 481 Inlägg

Siarnaq skrev:
Jag tror inte att Nissan skulle tillåta att bilen provas utan R-däck, det är just därför den här tiden är tveksam, det kan inte ha varit på vanliga street tires så att säga.

Varför sätta på sämre däck på bilen än vad som sitter orginal bara för att bevisa att den kan gå långsamt?

http://www.dunlop.co.jp/newsrelease/2008/2008_039.htm Var däcken som satt på bilen under testet, finns som tillval i vissa länder och är tydligen mkt bättre både på vått och torrt än dom däcken som kommer som orginal i bla England.
http://www.bridgestone.eu/bfe/v/index.j … 01a10aRCRD Är orginal bridgestones.

Jag har inte sett R-däck i 20tum, men de kanske finns att tillgå. Och det är säkert ngt Nissan skulle klara av utan att folk fick reda på det.. Jag menar det är säkert billigt om de nu inte massproduceras, att göra en uppsättning 20" r-däck för ett ynka test på ringen..

Om det nu var riktigt slicks dom körde på så kanske dom också görs i 20" vad vet jag.

Senast redigerat av chrno (25 november 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S
V10
25 november 2008 ·

Siarnaq skrev:

prodrive skrev:
Skitsnack deluxe, är det något GTR är så är det väll aerodynamisk... Och avancerad smile

Men det är ju inte så konstigt att vissa inte förstår hur tekniskt avancerad bilfan är, det är ju bara att kolla offtopic avdelningen där folk frågar hur man stänger av en dator i princip.... lol

R-tard istället för r-däck här då.

Så du påpekar att den är mer aerodynamisk än en Porsche?

Tror du på tomten också eller?


Och V10 då borde du veta att det är ren och skär lögn det dom har mätt upp iaf, när den är någon sekund segare än Ägget vad jag vill minnas iaf.

Siarnaq skrev:

V10 skrev:
Du nämnde Porsche, 997 Turbo är en direkt konkurrent till GT-R så jag tog den som exempel wink

Nej, kolla tillbaka, det var inte ens jag. wink

Busted? wink

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
25 november 2008 · 162 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Siarnaq skrev:

Rushman skrev:
Det är mycket möjligt, det är snitthastigheten som avgör tiden på banan, inte maxhastigheten. Och jag är absolut inte något Japan-fan (ärligt asså) men läst mycket om GTR och satan vilken bil!
Kurvtagningsförmågan begränsas enbart av hur stark du är i armarna (typ asså)

Ferrari Enzo: X antal miljoner, 660hp 12:a 0-100km/h 3.6 sek.
Nissan GTR: Inte ens en miljon, 480hp 6:a 0-100km/h 3.5 sek

Det krävs en japanare för att klara av det, den saken är säker!

Porsche i all ära, men teknikmässigt så är GTR överlägsen, då den har mer datorkraft än en Apollostation, och det är där dess osannolika prestanda ligger, inte antalet hästkrafter/vikten.

Hurvida Nissan fuskat på ringen eller ej låter jag vara osagt, men hade någon åkt till mitt land å gett mig stryk i det jag anser mig vara allra bäst på, så hade i alla fall jag blivit sur...

Den är lika aerodynamisk som en missbildad tjur, och det funkar inte då Nüburgring består inte bara av kurvor. Alltså är tiden totalt orealistisk.

Den ser ju ut som den gör för att ha så bra aerodynamik som möjligt för att kunna ta kurvor bättre.
Vart får du all info ifrån egentligen?

Måste få hålla med Aerodynamik ,när det gäller vikter och luftmotstånd osv. Skall inte Amerikaförare
snacka, då de kör runt med i princip Mjölkpaket på hjul.

När det gäller vilka hjul som driver och när, så är det så att en bakhjulsdriven bil är snabb, en 4 krafs snabbare när underlaget är, som det i princip är på Ringen, fuktigt,svalt,varmt,svalt,fuktigt,varmt,regn, osv.osv.

INGET illa om era åsikter MEN att ni inte kan acceptera att en Japansk riskokare (ursäkta tryck-kokare) är snabbare än Ringen maestro PORSCHE, det förvånar mig mycket.

Ha det bäst.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
kolvas
25 november 2008 · 4 001 Inlägg

MickeMys skrev:
Måste få hålla med Aerodynamik ,när det gäller vikter och luftmotstånd osv. Skall inte Amerikaförare
snacka, då de kör runt med i princip Mjölkpaket på hjul.

När det gäller vilka hjul som driver och när, så är det så att en bakhjulsdriven bil är snabb, en 4 krafs snabbare när underlaget är, som det i princip är på Ringen, fuktigt,svalt,varmt,svalt,fuktigt,varmt,regn, osv.osv.

INGET illa om era åsikter MEN att ni inte kan acceptera att en Japansk riskokare (ursäkta tryck-kokare) är snabbare än Ringen maestro PORSCHE, det förvånar mig mycket.

Ha det bäst.

Mvh.Micke

tror knappast att varken Porsche eller Nissans tider gjordes under förhållande som skulle missgynna en bra tid.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Joel89
25 november 2008 · 221 Inlägg

Men ni som inte fattar så är det R-däck man kör på. Det är gatlegala däck. Det är inte fusk. Alla kör för fan med R-däck på ringen. Det är ju slicks man pratar om som är fusk. Helvete att ni aldrig fattar!

PushedRay Sir Real
25 november 2008 · 390 Inlägg
Rinnegan Malleus Malificarum
26 november 2008 · 2 401 Inlägg

V10 skrev:
Busted? wink

Och jag sa "än en Porsche", tror du jag menade 997 Turbo speciellt?

Spelar det någon roll om den har läderinredning också?

Alltså herregud, tror jag garvade mig halvt fördärvad över det där. roll


@Mickemys, så du förbi ser faktumet att Viper ACR ligger en bra bit före dom flesta andra bilar, och ändå påstår du att det är "mjölpaket" som sagt?

Och Chrno, även du måste hålla med om att det är något fuffens när dom "sätter" en sådan tid, på tydligen gatdäck, när det finns t.ex Porsches som körde på R-däck som slackade efter ett par sekund, då dom både väger mindre, och har mer hästkrafter. Det finns bara så mycket man kan göra med en bil som väger 1700+ och har 480hk.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Aerodynamik ...
26 november 2008 · 7 120 Inlägg

Elda skrev:
faschinerande med massa japs/amerika/tyskälskare. men svensken slår fortfarande hela högen smile

Om du tänker på Koenigsegg, så nej. Den slår varken GT-R eller ZR-1 på Nürburgring.

V10
26 november 2008 ·

Siarnaq skrev:

V10 skrev:
Busted? wink

Och jag sa "än en Porsche", tror du jag menade 997 Turbo speciellt?

Spelar det någon roll om den har läderinredning också?

Alltså herregud, tror jag garvade mig halvt fördärvad över det där. roll


@Mickemys, så du förbi ser faktumet att Viper ACR ligger en bra bit före dom flesta andra bilar, och ändå påstår du att det är "mjölpaket" som sagt?

Och Chrno, även du måste hålla med om att det är något fuffens när dom "sätter" en sådan tid, på tydligen gatdäck, när det finns t.ex Porsches som körde på R-däck som slackade efter ett par sekund, då dom både väger mindre, och har mer hästkrafter. Det finns bara så mycket man kan göra med en bil som väger 1700+ och har 480hk.

Du sa Porsche, JAG nämnde JUST 997 Turbo eftersom den är en direkt konkurrent till GT-R...så, vart nånstans förstår du inte mig?

Det spelar väl ingen roll vilken Porsche jag tar, du sa att en GT-R inte kan vara mer aerodynamisk än en Porsche, vilket den kan då den är det!!

Garva dig inte fördärvad över nåt du säger, för det betyder att du skrattar åt dig själv big_smile

Senast redigerat av V10 (26 november 2008)

Slayerkiller
26 november 2008 · 109 Inlägg

Jag blev riktigt förvånad när jag kollade prestandan på den nya vänsterstyrda GT-R i "Alla bilar 2009"...den har 480 hk, väger 1.7 ton+ och ska göra 0-100 km/h på 3.5 sek!!! yikes kan detta stämma? Om det gör det så drar den ju fan dom flesta ferrari och lamborghini!!!

Audi S3 "Sportback" (2009)
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
26 november 2008 · 258 Inlägg

chrno skrev:

Siarnaq skrev:
Jag tror inte att Nissan skulle tillåta att bilen provas utan R-däck, det är just därför den här tiden är tveksam, det kan inte ha varit på vanliga street tires så att säga.

Varför sätta på sämre däck på bilen än vad som sitter orginal bara för att bevisa att den kan gå långsamt?

http://www.dunlop.co.jp/newsrelease/2008/2008_039.htm Var däcken som satt på bilen under testet, finns som tillval i vissa länder och är tydligen mkt bättre både på vått och torrt än dom däcken som kommer som orginal i bla England.
http://www.bridgestone.eu/bfe/v/index.j … 01a10aRCRD Är orginal bridgestones.

Jag har inte sett R-däck i 20tum, men de kanske finns att tillgå. Och det är säkert ngt Nissan skulle klara av utan att folk fick reda på det.. Jag menar det är säkert billigt om de nu inte massproduceras, att göra en uppsättning 20" r-däck för ett ynka test på ringen..

Om det nu var riktigt slicks dom körde på så kanske dom också görs i 20" vad vet jag.

Utveckla gärna det du skriver....
Hur menar du med original när det är tillval?
Och "original" borde ju innefatta alla länder?
Mest menat som frågor då jag inte fattar vad du menar med "original"....

Masaru hater
26 november 2008 · 656 Inlägg

Slayerkiller skrev:
Jag blev riktigt förvånad när jag kollade prestandan på den nya vänsterstyrda GT-R i "Alla bilar 2009"...den har 480 hk, väger 1.7 ton+ och ska göra 0-100 km/h på 3.5 sek!!! yikes kan detta stämma? Om det gör det så drar den ju fan dom flesta ferrari och lamborghini!!!

Välkommen till 2009!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 november 2008 · 171 Inlägg

Det som e intressant e att fajten kommer o fortsätta och testas och diskuteras nästa år.
Ringen e speciell, har vart där och kurvorna e snabba, så bak eller teknikbombad fyrhjulsdrift spelar nog ingen roll.
JAG ÄLSKAR PORSCHE HAR T.O.M. PORSCHE BADGE O NUERBURGRING TATUERAT PÅ KROPPEN, men skulle inte bli överraskad om Nissans siffror stämmer, rätt förare, luft temp, ban temp o olen i ryggen så e det nog möjligt.

Vikt och hästkrafter kriget kommer alltid lyfta på våra ögonbryn. T.ec NSX-R 7:56 med 280hk M3 CSL 7:50 360hk. Volvo 240 DTM 7:27 ( 1986 )

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
V10
26 november 2008 ·

Slayerkiller skrev:
Jag blev riktigt förvånad när jag kollade prestandan på den nya vänsterstyrda GT-R i "Alla bilar 2009"...den har 480 hk, väger 1.7 ton+ och ska göra 0-100 km/h på 3.5 sek!!! yikes kan detta stämma? Om det gör det så drar den ju fan dom flesta ferrari och lamborghini!!!

Det är fullt möjligt, den har ett väldigt avancerat awd system, om inte den mest avancerade idag, tillsammans med Mitsubishi Evo bilarna.

997 Turbo gör det på 3.7 sek, det är inte så konstigt faktiskt.

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
26 november 2008 · 162 Inlägg

Siarnaq skrev:

V10 skrev:
Busted? wink

Och jag sa "än en Porsche", tror du jag menade 997 Turbo speciellt?

Spelar det någon roll om den har läderinredning också?

Alltså herregud, tror jag garvade mig halvt fördärvad över det där. roll


@Mickemys, så du förbi ser faktumet att Viper ACR ligger en bra bit före dom flesta andra bilar, och ändå påstår du att det är "mjölpaket" som sagt?

Och Chrno, även du måste hålla med om att det är något fuffens när dom "sätter" en sådan tid, på tydligen gatdäck, när det finns t.ex Porsches som körde på R-däck som slackade efter ett par sekund, då dom både väger mindre, och har mer hästkrafter. Det finns bara så mycket man kan göra med en bil som väger 1700+ och har 480hk.

Men hallå igen Siarnaq!

Det jag menade med Amerikanska Mjölkpaket är:
Ett exempel till Dig då.

En Coeff till dig att tänka över
2005 Dodge Viper SRT-10 Roadster 
Coefficient of drag: 0.4
-------------------------------------------
Och tar in min kärra som ett exempel.
0.33 - Subaru Impreza WRX STi, 2004

Visst min bil är inte världens bästa,men det handlar FORTFARANDE om hur Kraften fördelas och när/var
(Läs effektivt register)

Alla kan vara snabba rakt fram.

Ha det...!

Mvh.Micke

Senast redigerat av MickeMys (26 november 2008)

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
terazzi
26 november 2008 ·

ETT OBEROENDE TEST FÖR EN DEL VERKAR JU HA MISSAT DETTA wink en GT2a är fan så mer avancerad än en vanlig Porsch 911 turbo,kolla detta för helvete!!!
Kolla hur lite det skiljer dem ÅT ^^ klart som fan GT-R är snabbare än en 911 turbo org då dem i dessa testem körde mot en GT2.. men verkar som vissa här blundar FÖR OBEROENDE TEST ^^

terazzi skrev:
http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/thetruth030/

OBEROENDE TEST där dem testar GTR och en 911 GT2 wink
GT2 vann sammanlagt, men porsche sa att den inte va snabbare än en 911 turbo men just detta bevisar den är snabbare men inte snabbare än en 911 GT2 ^^

Men sen har ju porschen fördel mindre vikt samt lite mer hästar, men första firman i europa som fick GTR'n mätte upp den till 520 häst på driven.. men sen väger denna mer än 911 GT2, GT2 e ju lättad som fan från fabrik!

http://magazines.drivers-republic.com/d … etruth030/

Samt ett test på GTR utan launch-control wink http://blogs.motortrend.com/6356422/tec … index.html

Aerodynamik ...
26 november 2008 · 7 120 Inlägg

Slayerkiller skrev:
Jag blev riktigt förvånad när jag kollade prestandan på den nya vänsterstyrda GT-R i "Alla bilar 2009"...den har 480 hk, väger 1.7 ton+ och ska göra 0-100 km/h på 3.5 sek!!! yikes kan detta stämma? Om det gör det så drar den ju fan dom flesta ferrari och lamborghini!!!

3.2sek har dem folk lyckats få ner det till med Launch Controll. Dock är det inte så hälsosamt för lådan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang