Siarnaq skrev:
V10 skrev:
Jag är en av få verkar det som som INTE tror att GT-R klarade av den tiden som en originalbil, jag ser inte hur den skulle klara av den tiden, även om den är väldigt lättkörd och har grymt bra fäste.
Men däremot skulle jag föreslå att du taggar ner lite med att bestämt hävda si och så. Nissan GT-R ÄR en bättre bil än en 997 Turbo, dock inte så mycket snabbare som tiden säger.
Att den har bättre aerodynamik är inget konstigt, se bara över konstruktionen över hela bilen så ser du snabbt det är mer eller mindre en racebil i grunden, den har en helt egen plattform som den vilar på och är byggd ifrån början till slut med bara dom värsta delarna med alla möjliga avancerade funktioner, en rullande dator.
Samtidigt så är Koenigsegg inte en lättkörd bil, bara för att den har 806 hk och väger ca 1400 kg säger inte att den kan dra fullt överallt som en GT-R kan, tänk på det
Jag tvivlar på Nissans tid, men föraren som körde är den som utvecklat GT-R:s vägegenskaper, han kan bilen som ingen annan.
En sak till, R-Däck på en Rwd bil runt Ringen gör en skillnad på ca 10 sek, det är testat. En awd kan inte tjäna in så mycket tid!Ja sa aldrig att 997 var bättre, jag snackade aldrig ens om 997.
Och ja, jag är medveten om hur mycket en RWD bil tjänar på R-däck gentemot AWD.
Dock så balanserar Koenigsegg upp allting på raksträckor/svepande kurvor. Man behöver inte ens ta till halvgas förrän man ligger på samma nivå som GT-R. Men ja, tack att någon delar min åsikt iaf.
Du nämnde Porsche, 997 Turbo är en direkt konkurrent till GT-R så jag tog den som exempel